2014-03-18, 13:53
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Golfhål för närspelsträning har jag i alla fall sett förut i svenska träningar, grästennisplan är rätt unikt däremot, det hade jag inte tackat nej till. Håller helt med dig om huset annars.
Men golfhålet är ju placerat i en trång passage med bara en meter gräsyta på varje sida om hålet. Varenda boll kommer att hamna antingen i vattnet eller i buskaget i slänten. Och det kan ju inte var för att träna puttning eftersom det varken är greengräs eller greenklippt. Känns som en helt missuppfattad show-off. Tennisbanan är ok men även tennisbollarna riskerar att bli blöta och försvinna en masse.
Citera
2014-03-18, 16:55
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Men det här kommer jag aldrig fatta, vem betalar dyrt huspris för en bostadsrätt med hög avgift? Enligt jämförelserutan får du för samma pengar ett eget hus i samma område utan avgift.

Jag har för mig att jag har sett den där ute tidigare. Och jag tror jag har sett samtliga lägenheter i det där huset ute tidigare. Det är väl nån fastighetsspekulant som tror att dom ska kunna göra en rövare och håva in den riktigt stora storkovan på det där. Grymt överprissatt, och därmed svårsålt. There's a sucker born every minute, osv...
Citera
2014-03-18, 17:07
Medlem
staxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Vad tycks om detta? Jag är inte så förtjust i plywood, så jag gör tummen ner. Men det är onekligen nyskapande: http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-skarholmen-johannesdal-stockholms-kommun-petersens-vag-40-6054672
Känns lite som att man befinner sig ett emballage.
De ska dock ha en eloge för att ha placerat Before and After Science med Brian Eno längst fram i en av skivpackarna och så gillar jag den blå/grå plywooden skarpt också.
Citera
2014-03-18, 17:09
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stax
De ska dock ha en eloge för att ha placerat Before and After Science med Brian Eno längst fram i en av skivpackarna och så gillar jag den blå/grå plywooden skarpt också.

Snyggt att du safe:ade där. Lol, liksom....
Citera
2014-03-18, 17:09
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
För säkerhets skull har man satt Before and After Science längst fram i skivsamlingen för det fall någon skulle tvivla på att huset är helrätt.
Som sagt, det funkar. Eller vad säger du stax?

Citat:
Citera
2014-03-18, 17:26
Medlem
annZ88s avatar
Objektet är inte så udda, däremot är mäklarens namn det :P

http://www.lrfkonsult.se/varatjanster/fastighetsformedling/?objectid=48J2BHAHVH5V13BI&from=hemnet&hnapp=1
Citera
2014-03-18, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annZ88
Objektet är inte så udda, däremot är mäklarens namn det :P

http://www.lrfkonsult.se/varatjanster/fastighetsformedling/?objectid=48J2BHAHVH5V13BI&from=hemnet&hnapp=1
Isländskt.
Citera
2014-03-18, 18:12
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Isländskt.

"Åkermark på Kagaslätten"?

Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Ja, detta är med största sannolikhet både ritat och anlagt av proffs. Om den som stått för den bärande tanken med inomhusmiljön hade utfört trädgården så hade det varit mer av en hundstaty där, en lampa fyller ut ett hörn där och ett annat hörn dör, ojämna rundlar av natursten med tulpaner, ett semipermanent partytält med ett kylskåp och en hemmasnickrad bar, en grusgång med sned brädsarg som diffust försvinner ut i gräsmattan. Och tydliga restposter där olika motstridiga delar möts och man bara har stannat upp. Ja, ni fattar, planlöst plåtter, som så många andra villaträdgårdar.
det låter rimligt. Såg ni utomhusbardisken där man kan sitta på rad och titta in i husväggen.
Senast redigerad av TigerKid 2014-03-18 kl. 18:18.
Citera
2014-03-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
"Åkermark på Kagaslätten"?

det låter rimligt. Såg ni utomhusbardisken där man kan sitta på rad och titta in i husväggen.
Min fetmarkering. Skrattar ihjäl mig, jag noterade det men kommenterade inte. Du summerade det bra.
Citera
2014-03-18, 18:30
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag uppfattar det som blått och inget annat, det får mig faktiskt att tänka på att det är relativt vanligt med färgblindhet i olika grader och hur det kan påverka oss att uppfatta färgsättning på olika vis. Jag menar inte att du nu är färgblind, det kanske är jag Men just nyanser mellan färger kan uppfattas olika, vissa kallar ljusturkos för grön osv.
Tror inte att de använt någon blåslampa, jag har laserat playwood förr och det suger åt sig olika då kvistar och virkets täthet är olika av naturliga skäl.

Edit. Datorn kan ju återge färger olika också
Ja, framför allt hos män.
Citera
2014-03-18, 19:31
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
http://www.svenskfast.se/hus/vastra-gotaland/boras/sparsor/sparsor/vinkelvagen-5/29089#bildlista

Måste säga att jag är förvånad över enkelsängen i det där sovrummet med tanke på alla speglarna, finns ju bara en anledning till att man väljer att inreda så.

Ser ut som en massagebänk som är övertäckt.
Citera
2014-03-18, 19:53
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:

Jag antar att jag är lite (mycket?) efterbliven eftersom jag aldrig hört skivan förut? Antar att den är inne/odödlig i vissa kretsar. (Ja, jag är äldre än du). Såg att någon karakteriserade den som konstrock, vad nu det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in