Resultat: .
0%
röster
2014-03-14, 22:59
Medlem
Innan säsongen startade så var det en rad protester på Trigoria. Men trots förlusten mot Napoli så är det knappast där som problemen finns.

Inters fans har varit missnöjda en tid, Lazios är fan i direkt konfrontation mot Lotito, Milans har börjat tröttna även på Galliani, och tom i Juventus har det gnisslat lite mot Scireas änka.

Lägg till lagen i botten som verkligen har något att gnälla över, så har vi det sedvanliga skönt kaosartade tumultet som ska börja infinna sig inför seriens slutspurt. Skönt? Ja. Jag gillar när passionen spiller över. När Lazios fans bojkottar klubbens ledning ekonomiskt, att man är ”territoriellt rasistiska” mot motståndarna, kräver förändringar inom klubben, att man visar vilja och engagemang.
2014-03-14, 23:06
Medlem
Skönt surr i tråden. Vill bara kommentera, innan det glider in i glömskan eftersom jag njuter av Alzheimers deluxe.
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Haha, vilken fullständigt oväntat detaljerad beskrivning av läget i Padova från 4522. Mycket intressant läsning.
...
Jag håller såklart med dig att det var briljant text. Men knappast att den var oväntad. Gäller bara att få honom på banan.

4522 är jävligt insatt, inte minst då man snackar om Padua eller för den delen norra Italien. Du Villon har ju såklart varit med, men nya som tillkommit kan ha missat hur 4522 briljerade och dominerade. En av mina favoriter var i tråden ”Serie A 2009/2010” där han gjorde en genomgång av samtliga lag.
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Avspark närmar sig, vi kör en genomkörare av lagen och deras chanser. Återstår att se hur mycket man orkar men det får bli uppifrån och ned så dom sämre lagen får lite upprättelse.
...

Vansinne!
2014-03-15, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Inters fans har varit missnöjda en tid, Lazios är fan i direkt konfrontation mot Lotito, Milans har börjat tröttna även på Galliani, och tom i Juventus har det gnisslat lite mot Scireas änka.

...

Curva Sud kommer att protestera vid ingången då Milan möter Parma.

Galliani får kritik för felaktiga köp och försäljningar, för att göra sig av med en viktig röst i omklädningsrummet dvs Ambrosini och en viktig kraft på planen dvs Pirlo.

Men kanske framförallt kritiken mot mediokra och överbetalda spelare som har dålig inställning. De spelare som framhölls som professionella var Montolivo ,Bonera , Abbiati , Kaka , Abbate, De Sciglio , De Jong , Poli och Pazzini.
2014-03-15, 16:50
Medlem
qhz.s avatar
Apropå Cellino och Leeds hittade jag denna på en Leeds-banderoll från deras match idag:

https://pbs.twimg.com/media/Bixyx6wCEAE577f.jpg:large

Pappa Cellino ska fixa.
2014-03-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Apropå Cellino och Leeds hittade jag denna på en Leeds-banderoll från deras match idag:

Pappa Cellino ska fixa.

Idag förlorade de mot Burnley.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
…
Och på tal om loser. Cellino köpte Leeds. De hade häng på att kvalplats till PL. Redan innan han blivit godkänd som ägare så betalade han av klubbens akuta skulder och löner till spelarna. Gick ut och sa att Leeds är en Ferrari medan Cagliari är en Fiat…

På de senaste fem matcherna har man tagit två poäng. De senaste två matcherna? 1-5 mot Bolton och 2-4 mot Reading. Båda matcherna på hemmaplan, i lördags och igår tisdag.
…

Imorgon möts Cagliari och Lazio. Två presidenter som valt helt olika vägar. Lotito som valt att motarbeta och konfrontera Lazios Ultras, medan Cellino ser sig närmast som en av Cagliaris Ultras och använder dem i sin kamp mot resten av världen.

Cellino var populär fram till han började snacka bilar (se ovan).
2014-03-15, 21:19
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.

Pappa Cellino ska fixa.

Dårarna Ken Bates & Massimo Cellino på samma banderoll. Bates ville tillbaka till fotbollens rampljus efter att ha sålt Chelsea till Roman Abramovich. Det gick dock åt skogen med Leeds så nu går turen till Cellino.

Annars är ju deras gemensamma nämnare i mitt huvud kanske då: Gianfranco Zola.

Zola lämnade Chelsea samtidigt som Bates för att återvända till Sardinien. Vid det laget hade Bates värvat en hel del spelare från Serie A men Zola var nog den han uppskattade mest av alla.

Ken Bates - 'Zola was undoubtedly one of Chelsea’s greatest players ever. He’s been a joy to watch and a great influence both on and off the field, particularly because of his great interest with young fans. We owe him a hell of a lot of thanks.'

Med FA-cupbucklan & Roberto Di Matteo:
http://www.london24.com/polopoly_fs/spt_wk44_12_roberto_di_matteo_and_ken_bates_1_1677 409!image/1852858948.jpg_gen/derivatives/landscape_630/1852858948.jpg

Ja, dom ser lite töntiga ut kanske med tanke på dagens stylade stilikoner. Men Zola är kort så han kommer undan med att ha shortsen så högt uppdragna.
2014-03-16, 17:53
Medlem
Calogeros avatar
Jag lider med Milan.

Det är tragiskt att se hur en sådan anrik och stolt klubb numer håller korpenklass. En patetisk och ständigt underpresterande lagkapten, en målvakt som tvättar handskarna med såpa, en Balotelli som aldrig tycks växa upp och femtioelva alibispelare.

Tråkigt att en sådan respektabel man som Seedorf tog över i helt fel skede, men i ärlighetens namn har han inte skött sitt jobb speciellt bra. Det var alldeles för tidigt för Milan att hämta hem en Seedorf som är helt grön på tränarbänken. Jag fattar inte varför man inte tog till en nödlösning fram till sommaren, exempelvis Malesani, för att sedan låta Prandelli bygga upp ett nytt starkt Milan. Nu tror jag definitivt man bränt den chansen, Prandelli sägs få än mer mandat i Gli Azzurri samtidigt som jag inte tror att han är speciellt sugen att ta över som "andraval".

Nej, det här stinker Milan.
2014-03-17, 07:32
Medlem
JayGatsbys avatar
Helt i skymundan från allting så ska tydligen Veneto rösta om självständighet från Italien och en majoritet sägs vara för?

Hur kommer detta påverka Hellas & Chievo? Kör de som San Marino och kör ett mellanläge (San Marino har både egen liga och vissa lag spelar i Italien) eller är de kvar i italienska seriesystemet?

http://rt.com/news/venice-independence-referendum-italy-154/
2014-03-17, 10:54
Medlem
cyberkalles avatar
Idag tar vi och gratulerar Giovanni Trapattoni som fyller 75år.
En livs levande legend.
2014-03-17, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Helt i skymundan från allting så ska tydligen Veneto rösta om självständighet från Italien och en majoritet sägs vara för?

Hur kommer detta påverka Hellas & Chievo? Kör de som San Marino och kör ett mellanläge (San Marino har både egen liga och vissa lag spelar i Italien) eller är de kvar i italienska seriesystemet?

http://rt.com/news/venice-independence-referendum-italy-154/
I Italien är detta en icke-nyhet, men man kan läsa lite om det i diverse engelskspråkiga tidningar. Jag är inte alls insatt, men jag tror att man egentligen vill ha mer självstyre för att på så sätt få större kontroll över sina skattepengar. Återigen kanske 4522 kan hoppa in som norditalien-expert? Eller såklart någon annan som kan något om det här.

Finns ju några regioner som har en speciell status i Italien. Står ganska enkelt och kortfattat på Wiki:

"Article 116 of the Italian Constitution grants to five regions (namely Sardinia, Sicily, Trentino-Alto Adige/Südtirol, Aosta Valley and Friuli-Venezia Giulia) home rule, acknowledging their powers in relation to legislation, administration and finance. In return they have to finance the health-care system, the school system and most public infrastructures by themselves.

These regions became autonomous in order to take into account cultural differences and protect linguistic minorities. Moreover the government wanted to prevent their secession from Italy after the Second World War."

http://en.wikipedia.org/wiki/Regions_of_Italy#Status
2014-03-17, 17:22
Medlem
JayGatsbys avatar
Om Veneto bryter sig loss så är ju Udine ganska utsatt.
Hoppas de löser detta utan att förstöra La Bella Italia.
2014-03-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Idag tar vi och gratulerar Giovanni Trapattoni som fyller 75år.
En livs levande legend.

Precis så, en levande legend. Ett liv med fotboll. Som med all sannolikhet tänker fortsätta med något landslag.

Det är uppenbart att han brinner för fotbollen. En kärlek som är besvarad. Vansinnigt framgångsrik. Och dessutom en skön personlighet.

Älskar då han skvätter heligt vatten, även om det inte alltid fungerar:
http://www.youtube.com/watch?v=Cv7v3pMv67M

Jag har skrivit massor om honom tidigare, så det blir bara upprepningar. Ich habe fertig…

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in