Resultat: .
0%
röster
2014-03-13, 22:59
Medlem
Tropeds avatar
Contes fegspel i europamatcherna är fan pinsamt... Han bör väl ha insett att det inte funkar när man torskar/kryssar majoriteten av matcherna. Det är dessutom inte något brakmotstånd man mött.
2014-03-13, 23:20
Medlem
Villons avatar
Härligt ansiktsuttryck på Gomez efter hans 1-1 mot Juve, omaskerad lättnad och glädje.
2014-03-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Intressant diskussion om Juventus. Jag skriver under på att man bör överväga ett annat spelsystem i Europaspelet, 4-3-3 känns på förhand som en succé om man lyckas knipa rätt spelare.

Har varit inne på Jeremy Menéz tidigare, här har man ett alternativ som går att lösa utan ekonomiska svårigheter. Räcker han till då? Jag vet inte, Menéz var ju verkligen upp och ner i Roma, och så som jag förstått det har det sett ungefär likadant ut i Paris. Kommer han upp till sin maximala nivå är det dock en oerhört giftig ytter som skulle kunna göra mycket gott för Juventus. Dessutom tror jag att Conte är rätt man att få honom på bättre humör.

Annars vet jag inte riktigt, Griezmann är förstås väldigt intressant, men har man råd? Nani ställer jag mig tveksam till.

Han har ju iofs redan börjat spela 4-3-3 ute i Europa. Spelade det bland annat i båda matcherna mot Real Madrid och var spelmässigt det klart bättre laget i båda matcherna. Var dock som vanligt lite feg och ställde upp med 4 mittbackar på bortaplan och 3 hemma.

Jag gillar ju Menéz men det är knappast en spelare som kan ta ett lag till en ny nivå. Jag kanske inbillar mig men jag tycker att han ser mycket långsammare ut. Det där snabba rycket som han hade verkar han ha tappat lite efter sin ryggskada. Hade kanske varit en bra breddvärvning men inte mer än det.

Rent spontant så tror jag att di Maria skulle vara en utmärkt värvning. Kan spela som en av tre mittfältare och han kan spela på en kant. Har farten och kreativiteten som ibland kanske saknas.
2014-03-13, 23:24
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Conte fortsätter fegspelet i Europa.

Väldigt märkligt agerat. Förra matchen var det likadant fast då hade Viola en nick i ribban...trodde man verkligen att de marginalerna fortfarande var på ens sida?

Två värdelösa matcher än så länge. Tredje blir nog speciell....
2014-03-13, 23:51
Medlem
JayGatsbys avatar
Inga italienska vinster denna vecka, enbart ett kryss. :/

Bra match mellan Juve och Viola. Kul som fan för Gomez; en riktig favorit jag unnar all välgång.

Tror dock Juve vänder detta. Sätt in fler toppspelare och fega inte.
2014-03-14, 00:52
Medlem
Spinnacers avatar
Fyfan va Matri suger, aldrig att Viola kommer köpa den sopan. Vafan tänkte Galliani när han köpte honom. Han är inte ens Top 20 CF i Serie A.
2014-03-14, 12:12
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Fyfan va Matri suger, aldrig att Viola kommer köpa den sopan. Vafan tänkte Galliani när han köpte honom. Han är inte ens Top 20 CF i Serie A.

Håller med. Framförallt nu när Gomez verkar vara tillbaka, mål i går. Viktigt och kul
2014-03-14, 15:15
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Han har ju iofs redan börjat spela 4-3-3 ute i Europa. Spelade det bland annat i båda matcherna mot Real Madrid och var spelmässigt det klart bättre laget i båda matcherna. Var dock som vanligt lite feg och ställde upp med 4 mittbackar på bortaplan och 3 hemma.

Jag gillar ju Menéz men det är knappast en spelare som kan ta ett lag till en ny nivå. Jag kanske inbillar mig men jag tycker att han ser mycket långsammare ut. Det där snabba rycket som han hade verkar han ha tappat lite efter sin ryggskada. Hade kanske varit en bra breddvärvning men inte mer än det.

Rent spontant så tror jag att di Maria skulle vara en utmärkt värvning. Kan spela som en av tre mittfältare och han kan spela på en kant. Har farten och kreativiteten som ibland kanske saknas.

Ja självklart, Di Maria är nog den mest optimala spelaren för Juventus. Fattar inte hur jag kunde glömma honom.

Kanske kan Tevéz locka över honom till rätt sida av medelhavet?
2014-03-14, 22:13
Medlem
zachs avatar
Spelar ingen roll hur man vrider och vänder på det, Juves CL-äventyr var ett bottennapp. Den där gruppen ska man bara ta sig vidare från, hur mycket den än regnar, hur mycket man än försöker snacka bort det.

Men det enda jag fokuserar på är som vanligt Roma. Säckar man ihop vid motgång? Klarar man att knyta ihop säcken nu när man har lite press på sig? Dags för Garcia och hans manskap att bekänna färg. Hade det varit Roma anno typ -03 tom -13 så hade jag varit jävligt orolig.
2014-03-14, 22:36
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Om Totti hittar tillbaka till formen han hade innan skadan mot Napoli i höstas är jag lugn. Om inte... jobbig vår.
2014-03-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
Men det enda jag fokuserar på är som vanligt Roma. Säckar man ihop vid motgång? Klarar man att knyta ihop säcken nu när man har lite press på sig? Dags för Garcia och hans manskap att bekänna färg. Hade det varit Roma anno typ -03 tom -13 så hade jag varit jävligt orolig.
Fast Totti är väl tillbaka mot Udinese?

Totti mot Di Natale. Vilka kaptener. Smakar mumma.
2014-03-14, 22:56
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Spelar ingen roll hur man vrider och vänder på det, Juves CL-äventyr var ett bottennapp. Den där gruppen ska man bara ta sig vidare från, hur mycket den än regnar, hur mycket man än försöker snacka bort det.

Jag tycker att det överdrivs att det var ett sådant fiasko av Juventus. Gruppen var egentligen inte sämre än de flesta andra grupper. Galatasaray är ett riktigt bra lag. Fattar inte varför dom betraktas som en piece of cake. Möjligen tycker folk på förhand att FC Köpenhamn är ett soplag men det spelar ingen roll. Om bara två lag går vidare så tjänar man ingenting på att ha ett soplag med eftersom de andra lagen troligen också kommer att slå soplaget. Hamnar man i en grupp med jämnstarka lag så riskerar man visserligen att komma sist men de andra kommer kanske att slå varandra så man kan glida vidare på det sättet. Real Madrid är så starka att det knappt behöver kommenteras.

Man fimpade FCK med 3-1 & 1-1 så var dom ute ur leken. Man var det enda laget som tog poäng av Real. Juve hade häng på Real, det var match.

Sen faller det på sista matchen i Turkiet. Oavgjort hade räckt. Det blev stökigt & man torskade. Ska man tala om vilka som "förtjänade" att gå vidare så var det Juventus. Man gjorde bra matcher & var totalt bättre än Galatasaray. Man kan säga att kryss inte är bra resultat men det hade räckt även i sista matchen.

Sen är det ju inte över än heller...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in