Citat:
Ursprungligen postat av
Pörr
Hade du läste valfri sida i tråden hade du sett att svart ska undvikas. Välj en grå eller blå istället. Angående skor fungerar både brunt eller svart.
Tja, jag håller visserligen med dig ang. tipset om vi pratar studenten i största allmänhet, men på första sidan i denna tråd har vi faktiskt en herre som rekommenderar svart, så det är inte lätt för nybörjaren att veta. Trådens grundfråga är väl vilken klädkod som gäller kring studenten, och den kan såvitt jag förstår variera från rena högtidsdräkt-baler till fester där en mer avslappnad klädnad anses acceptabel (för att inte tala om på bilflaken då enda koden tycks vara obligatorisk skränighet). Kanske är detta en bra tråd för någon slags grundtips/info i förstainlägget -- ett tips till dig, Pörr, som ju styrt upp det så galant här i klassikerforumet! På så sätt kan ju vidare diskussion förenklas.
Som masochistisk kuriosa kan här bekännas att jag tog studenten just det år i världshistorien då vit kostym med midjekort kavaj rekommenderades i den lilla bygd från vilken jag härstammar, och kommer troligen aldrig helt kunna reparera denna veritabla katastrof, om jag så klär mig som Beau Brummell resten av denna och alla kommande reinkarnationer. Att min mor vägrat förstöra alla bilder på den flinande, kyparliknande ynglingen, utan tvärtom har beviset framme till allmän beskådan i barndomshemmet (lyckligtvis hyfsat dolt i fotomängden), är förstås ett rättmätigt straff.
Sensmoral: varje yngling som kan slippa en liknande evig förtappelse bör få all tillgänglig hjälp vi kan erbjuda!