2012-06-04, 18:10
Medlem
GeneraleNnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flip86
Kallas den viknigen på bröstnäsduken något speciellt? Såg mycket roligare ut än en James Bond-vikning som var tanken från första början!

Det kallas för en puff. Jag tycker också att den är mycket roligare.

http://www.youtube.com/watch?v=jGH97TlY2ww (2.10 och framåt)

Den videoguiden följde jag. Lycka till.

Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Tar mig friheten att svara, den kallas "nonchalant nedknögglad".

Eller som ShogunAssassin formulerar så trevligt.
Senast redigerad av GeneraleNnr1 2012-06-04 kl. 18:12.
Citera
2012-06-04, 18:11
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Kallas den viknigen på bröstnäsduken något speciellt? Såg mycket roligare ut än en James Bond-vikning som var tanken från första början!

Citat:
Ursprungligen postat av GeneraleNnr1
Det kallas för en puff. Jag tycker också att den är mycket roligare.

http://www.youtube.com/watch?v=jGH97TlY2ww (2.10 och framåt)

Den videoguiden följde jag. Lycka till.
Puff/puffad är ju faktiskt en riktig vikning, till skillnad mot att bara trycka ned den.
Puff, puff, bara nedtryckt.
Senast redigerad av ShogunAssasin 2012-06-04 kl. 18:17.
Citera
2012-06-04, 18:24
Medlem
GeneraleNnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin

Puff/puffad är ju faktiskt en riktig vikning, till skillnad mot att bara trycka ned den.
Puff, puff, bara nedtryckt.

Med tanke på att jag gick efter puff-guiden, och du kallar det för "nonchalant nedknögglad", så måste jag ha misslyckats fatalt. Men jag sörjer inte, för det ser ju inte illa ut.
Citera
2012-06-04, 23:29
Medlem
Gazebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneraleNnr1
Yup, angående kavajen är vi helt eniga. Får sy upp armarna vid något tillfälle efter studenten..

Synd faktiskt med tanke på att skjortan sitter ganska perfekt enligt mig - varför vi då kommer till kragens storlek: jag böjde mig ner på ett konstigt sätt för att få kameran i rätt position för självutlösaren, och detta kan vara anledningen till att den ser för stor ut. Den sitter precis så att man kan andas bekvämt, och pekfingret är ungefär vad jag kan få emellan när jag står upprätt. Dock så ljuger ju inte bilden per se, så jag klandrar dig inte för att du noterade det.

Vad tycker ni om näsduken och dess puffning? Färgmässigt inget att anmärka på i övrigt eller?

Roligt att du hade förmågan att se att Liza Marklund fanns i bokhyllan. Det kan inte jag se (även om jag vet att det finns böcker av henne i hyllan). Nej, böcker är ingenting för mig.

Se till att så att den icke handrullade kanten inte syns bara!
Citera
2012-06-04, 23:48
Medlem
Har en sista fråga bara, sedan så känner jag mig ganska nöjd.

Jag har nu hittat en vinröd sidenslips som jag fick av min mor för något år sedan som jag valt att använda mig av istället, grejen är den att den är 10 centimeter bred. Vad jag förstått så är 8 centimeter det som folk förespråkar.
Är det för brett eller fungerar det om resten av färgerna går fint?
Citera
2012-06-04, 23:54
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Har en sista fråga bara, sedan så känner jag mig ganska nöjd.

Jag har nu hittat en vinröd sidenslips som jag fick av min mor för något år sedan som jag valt att använda mig av istället, grejen är den att den är 10 centimeter bred. Vad jag förstått så är 8 centimeter det som folk förespråkar.
Är det för brett eller fungerar det om resten av färgerna går fint?
Hellre för bred än för smal. Allting står och faller egentligen med huruvida den blir för bred för slagen eller inte. Går du med en knäppt kavaj (vilket du gör) så döljs i regel den bredaste delen av kavajen. Knyt slipsen, ta på dig kavajen och kolla hur det hela ser ut.
Citera
2012-06-05, 08:27
Medlem
Pörrs avatar
Jag såg en procession av unga män gå genom Lund igår med vad som såg ut som mestadels svarta kostymer. Trodde först det var en begravning, men när jag kom närmare och såg tjejernas klänningar insåg jag att det var något slags bal de skulle till.

De var nästan så att man kände för att gå fram till dem och citera Åkianernas grundares syster (ni som läst er Vilhelm Moberg vet vad det handlar om):

"Så svarta I ären i kläder, så svarta ären I inför Gud."

Men jag lät bli.

Och värre lär komma snart när studenterna ska ut och fira att de med typ 50 % sannolikhet är arbetslösa inom kort.
Citera
2012-06-05, 08:34
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Jag såg en procession av unga män gå genom Lund igår med vad som såg ut som mestadels svarta kostymer. Trodde först det var en begravning, men när jag kom närmare och såg tjejernas klänningar insåg jag att det var något slags bal de skulle till.

De var nästan så att man kände för att gå fram till dem och citera Åkianernas grundares syster (ni som läst er Vilhelm Moberg vet vad det handlar om):

Men jag lät bli.

Och värre lär komma snart när studenterna ska ut och fira att de med typ 50 % sannolikhet är arbetslösa inom kort.

Men Pörr, arbetslösheten bland etniska svenskar är ju låg.
Citera
2012-06-05, 12:37
Medlem
Hur är det med tjejers klädsel under festandet på kvällen. De flesta tjejer byter ju klänning. Men måste även klänningen på kvällen vara vit, eller kan man ha en annan färg?
Citera
2012-06-05, 13:23
Medlem
Spodes avatar
Nu är jag visserligen inte tjej, men jag skulle tro att man kan ha vilken färg man vill. Någonstans långt bak i huvudet finns det i alla fall ett minne om att tjejerna på min egen studentfest hade klänningar i andra färger än vit.

Hade jag varit du hade jag hört med övriga tjejer i klassen hur de gör
Citera
2012-06-05, 16:15
Medlem
newhavens avatar
Igår var kostymen uppsydd och klar hos skräddaren. Vad tror ni? Funkar det?

Helbild

Slipsknut

Får även be om ursäkt för min skitnödiga pose.
Senast redigerad av newhaven 2012-06-05 kl. 16:26.
Citera
2012-06-05, 16:32
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr

Men jag lät bli.

Även Uppsala svämmar i detta nu över av ungdomar som firar att de "tagit" studenten. Svarta kostymer, plastloafers, gymnastikskor, slips och näsduk i samma tyg vart man än ser. Kulturskymning.

Kulmen nåddes av några unga herrar som tyckte att det var lämpligt att åka genom staden på sitt festflak iklädda svarta kostymbyxor, skor samt studentmössa. Nakna på överkroppen.

Nåväl, all heder till er som frågar i denna tråd och har ambitionen att se propra ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in