2014-03-10, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Läs rapporterna från NIST, där står allt du behöver veta.

Det här tycker jag är intressant från NIST

Final Report on the Collapse of World Trade Ceenter Building 7
The collapse of WTC 7 represents the first known instance of the total collapse of a tall building primarily due to fires
Citera
2014-03-10, 18:54
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Sååå det var lite eld trots allt som fick 3 stålmonster för första gången i världshistorien att ramla ihop som korthus?

Så du kan alltså inte ens läsa en text som presenteras för dig?
Har du missat det miljontals personer har sett redan? 2 flygplan som flög in i husen!

Då kanske vi andra inte skall kräva att du skall förstå enkla saker som acceleration eller andra svååååra fysiks termer.
Vi kanske inte skall kräva att du skall klara av och förstå vad pre rewied betyder. Vi kanske skall sänka oss till din nivå och börja om på lågstadie-fysik och förklara att hundratals ton konventionella sprängmedel hörs på väldigt långt håll.

Men du kan väl ge oss en liten vink på vilken nivå du vill att vi skall ta oss an dig då vi skall förklara enkla saker vi andra lärde oss innan vi lagligt fick köra moped.
Citera
2014-03-10, 19:19
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det här tycker jag är intressant från NIST

Final Report on the Collapse of World Trade Ceenter Building 7
The collapse of WTC 7 represents the first known instance of the total collapse of a tall building primarily due to fires

Från samma sida...

The temperatures of some sections of the beams supporting Floors
8, 12, 13, and 14 exceeded 600 ºC (1100 ºF). Th
e temperatures of some sections of the floor
beams at Floors 9 and 10 reached 400 ºC (750 ºF).

Var detta inte lika intressant att delge andra som inte själv orkar läsa rapporten om 7 WTC?

Eller var inte detta heller intressant att meddela oss?

Additionally, the areas over which the temperatures of the floor beams
exceeded 600 ºC (1100 ºF) increased. A 10 percen
t increase in temperature resulted in a
roughly 30 percent increase in the heat flux to structural members.

Och detta skall naturligtvis ses i skenet av ditt påstående att inga temperaturer över 250°C förekom.

Ja, du kan besparar dig alla värdelösa slingrande inlägg du skulle ha skrivit för att ljuga dig igenom detta pinsamma inlägg du gör. Alla vet redan att du inte är kapabel att förstå en skriven teknisk text. Så du kan spara din egen värdefulla tid genom att ge fan i att skriva det du tänkte ljuga ihop!
Citera
2014-03-10, 19:42
Medlem
Citat:
Och detta skall naturligtvis ses i skenet av ditt påstående att inga temperaturer över 250°C förekom.
Du kanske missade att detta handlade om WTC 7. WTC 7 diskuterar inte jag ens för det är så uppenbart att den byggnaden sprängdes att det blir löjligt att påstå något annat.
Citera
2014-03-10, 20:08
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Du kanske missade att detta handlade om WTC 7. WTC 7 diskuterar inte jag ens för det är så uppenbart att den byggnaden sprängdes att det blir löjligt att påstå något annat.

Min citat kom ju från rapporten som berör 7 WTC. Det var ju den som du länkade till.

DU har inte kvar alla indianer i kanoten va?

Ditt resonemang som bygger på att inga temperaturer över 250°C förekom gäller bara 1 WTC och 2 WTC.
Så om man nu hittar temperaturer över 250°C i en annan byggnad så är det ännu klarare att det var sprängningar enligt dig.

Logik alá foliehatt.
Citera
2014-03-10, 20:23
Medlem
Citat:
Min citat kom ju från rapporten som berör 7 WTC. Det var ju den som du länkade till.

Det var mellan din diskussion om den byggnaden med burros. Känner inte till din förmåga att tolka fakta och vetenskap men om en rapport beskriver något som:
"The collapse of WTC 7 represents the first known instance of the total collapse of a tall building primarily due to fires"

Så är det papperskorgen direkt, fråga vilken forskare som helst
Citera
2014-03-10, 20:59
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det var mellan din diskussion om den byggnaden med burros. Känner inte till din förmåga att tolka fakta och vetenskap men om en rapport beskriver något som:
"The collapse of WTC 7 represents the first known instance of the total collapse of a tall building primarily due to fires"

Så är det papperskorgen direkt, fråga vilken forskare som helst

Nej.. Siffrorna försvinner inte bara för att du vill kasta bort dom.

Konstigt att ingen forskare på 12 1/2 år har gjort just det du beskriver.

Siffrorna finns där, dom är vetenskapligt prövade och fastställda av vetenskapsmän.

Är det nu du skall hävas att dom är köpta och anställda av regeringen?
Om du överhuvudtaget skall gå in på den vägen så finns namnen på dom som har gjort rapporten så då kan du väl plocka ut ett namn och bevisa att det namnet är en som blivit mutad. Ingen har lyckats på 12 1/2 år att komma i närheten av det du påstår har hänt. Och du kommer att misslyckas med detta också.
Citera
2014-03-10, 21:07
Medlem
Citat:
Siffrorna finns där, dom är vetenskapligt prövade och fastställda av vetenskapsmän.
Nope, det är mycket hemlighetsmakeri och hemligstämpling kring 9/11. Mycket mycket svårt för att inte säga helt omöjligt för andra att få insyn
Citera
2014-03-10, 22:05
Bannlyst
Citat:
Så du kan alltså inte ens läsa en text som presenteras för dig?
Har du missat det miljontals personer har sett redan? 2 flygplan som flög in i husen!

Då kanske vi andra inte skall kräva att du skall förstå enkla saker som acceleration eller andra svååååra fysiks termer.
Vi kanske inte skall kräva att du skall klara av och förstå vad pre rewied betyder. Vi kanske skall sänka oss till din nivå och börja om på lågstadie-fysik och förklara att hundratals ton konventionella sprängmedel hörs på väldigt långt håll.

Men du kan väl ge oss en liten vink på vilken nivå du vill att vi skall ta oss an dig då vi skall förklara enkla saker vi andra lärde oss innan vi lagligt fick köra moped.

Flygplan i WTC 7? Nej det missa jag, länka gärna videon.
Citera
2014-03-11, 06:28
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Ja att du inte har den intellektuella förmågan att förstå eller minnas vad som diskuterats är numera väldokumenterat men i ditt oförstånd och ytters barnsliga kommentarer så ska du medvetet tramsa till det.

Men ytterligare en gång ska vi ta det riktigt långsamt tornen träffades av flygplan, WTC7 träffades av rasmassorna från ett av tornen, skadades och fattade eld.

Så har du något intelligent att tillföra eller ska du ytterligare en gång tramsa om och om igen och ytterligare befästa din oförstånd.
Citera
2014-03-11, 07:18
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Nope, det är mycket hemlighetsmakeri och hemligstämpling kring 9/11. Mycket mycket svårt för att inte säga helt omöjligt för andra att få insyn

Så nu är det massa hemligheter som är så hemliga att endast ett fåtal vet om dom. Ja förutom ni foliehattar som vet allt om dom!

Alla metoder, alla, tester som NIST gjort är redovisade, det är bara att läsa så får du kunskapen om hur det gick till.

Fortsätter du blunda så lär allt vara hemligt framöver.
Senast redigerad av ElGiganten 2014-03-11 kl. 07:32.
Citera
2014-03-11, 07:32
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Stackars dig...
Att inte ens komma ihåg vad du själv skriver ca 12 timmar senare.

Men jag hjälper dig gärna på traven.

Citat:
Sååå det var lite eld trots allt som fick 3 stålmonster för första gången i världshistorien att ramla ihop som korthus?

Du skriver att det handlar om 3 byggnader, den slutsatsen drar inte jag. Jag skrev ingeting om att något av dom 2 planen skulle ha träffat 7 WTC.

Prova att skiva någonting vettigt i nyktert tillstånd. Men vad vet jag, du kanske går i gång på att ha fel hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in