2012-12-03, 22:06
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
http://www.youtube.com/watch?v=h2hfqSrxg30

Nej du har rätt, det tog 6 sekunder för en av Manhattans mest förstärkta byggnader att pulveriseras.
Tydligt åskådliggjort 0.35-0.41 in i bifogat videoklipp...
Detta till följd av "eld"?
Herregud... Nej, det tog inte 6 sekunder heller. Det tog snarare 16 sekunder för byggnaden att kollapsa.

Ni konspirationsteoretiker envisas med att visa klipp på WTC7 där byggnaden helt plötsligt kollapsar. Sanningen är att kollapsen började flera sekunder innan då den östra takvåningen rasade in i byggnaden. För att bevisa hur dum du faktiskt är så visas hela händelseförloppet precis efter sekvensen du själv nämner i ditt inlägg. Jag ljuger inte. Kolla vid 0:44. Det är sant.

Om du fortfarande inte förstår så har du ett ännu tydligare klipp här:
http://www.youtube.com/watch?v=G86yuunRBIw

Här har du en bild som visar hur våningarna gav vika:
http://ae911truth.info/wordpress/wp-content/uploads/2010/07/Floors-7-14-Buckling.png

Kollapsen av WTC7 sker inte på 6, 7 eller 1560 sekunder. Den är inte symmetrisk. Den pulveriserar inte hela byggnaden.
Citera
2012-12-03, 22:15
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neozz
Hur kommer det sig att man hitta likdelar uppe på bank taket många år efter! Delar av en människa, vilka krafter gör att så många människor va i bitar? Att flera ton tunga saker sitter i byggnader runt WTC1 och 2 vilken kraft fick dessa tunga saker att flyga dit?
Hmm. Kollar du möjligtvis på 9/11 Mysteries när du skriver ett inlägg?

Svaret på frågorna är att byggnaderna kollapsade. Det är inte svårare än så.
Citera
2012-12-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Hmm. Kollar du möjligtvis på 9/11 Mysteries när du skriver ett inlägg?

Svaret på frågorna är att byggnaderna kollapsade. Det är inte svårare än så.

Så med ditt inlägg så menar du att detta inte har hänt?
Citera
2012-12-03, 22:20
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Så med ditt inlägg så menar du att detta inte har hänt?
Att man har hittat benfragment på en annan byggnads tak och att delar av tornen kastats utåt? Det har hänt. Jag menar att termit/sprängmedel/whatever inte fick det att hända.
Citera
2012-12-03, 22:23
Medlem
Citat:
Att man har hittat benfragment på en annan byggnads tak och att delar av tornen kastats utåt? Det har hänt. Jag menar att termit/sprängmedel/whatever inte fick det att hända.

Va bra då tror du på andra krafter, jag är ateist och tror på vetenskap iaf.
Citera
2012-12-03, 22:28
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Va bra då tror du på andra krafter, jag är ateist och tror på vetenskap iaf.
Du är väl inte seriös? Du trollar? Eller hur? Ja, du trollar. Det måste vara så...

Ateist eller inte, anledningen till att benfragment hamnade på andra hustak och att delar av tornen slungades utåt beror helt enkelt på att tornen kollapsade. Inte sprängmedel, termit eller Bruce Willis.
Citera
2012-12-03, 22:33
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Du är väl inte seriös? Du trollar? Eller hur? Ja, du trollar. Det måste vara så...

Ateist eller inte, anledningen till att benfragment hamnade på andra hustak och att delar av tornen slungades utåt beror helt enkelt på att tornen kollapsade. Inte sprängmedel, termit eller Bruce Willis.

Nu har jag aldrig hört detta tidigare och vet inte vilket tak de ligger på, men jag skulle nog gissa att de slungades dit direkt efter kraschögonblicket från något av flygplanen.
Citera
2012-12-03, 22:34
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Men problemet ligger i att du verkar lägga nivån på att det din version är sann och gapar att alla ljuger och talar osanningar, men inte du! Riktigt trång synt alltså. Att 2 byggen faller likadant på samma dag och sen på allt ett bygge som inte ens va träffat av ett plan. Och att två plan bara försvinner och lämnar efter sig väldigt lite av vad ett flygplan är gjort av! Hur kommer det sig att man hitta likdelar uppe på bank taket många år efter! Delar av en människa, vilka krafter gör att så många människor va i bitar? Att flera ton tunga saker sitter i byggnader runt WTC1 och 2 vilken kraft fick dessa tunga saker att flyga dit? Asså att det skulle vara tamper som kasta runt naaaaah! Men du har din fria vilja att tro på vad du vill men för mig är du foliehatt

Vilken är min version då?

Vad jag vet har jag inte i denna meningsutbyte talat om för dig min version av vad som hände.
Det jag gjort är att bevisa att du och andra foliehattar ljuger om det mesta ni skriver.

Och sen fick sanningen sig en pungspark av er igen.

Att det skall vara så jävla svårt att ta reda på vad som verkligen skriv och beskrivs av händelserna.

Nej dom har inte hittat "delar av en människa".
Du får det låta som det skulle ligga synliga delar av människor på taken. Så var inte fallet.

In September 2005 human remains were found on the roof.[2] In March 2006, construction workers who were removing toxic waste from the building before deconstruction found more bone fragments and remains. This prompted calls from victims' family members for another search of the building by forensic experts. In 2006, between April 7 to April 14, more than 300 human bone fragments were discovered in the ballast gravel on the roof. Workers sifted through the gravel to find more remains.
http://en.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Bank_Building

Vilken kraft tror du att ETT våningsplan i WTC 1 eller 2 som väger ca 2000ton kan alstra då det kommer i rörelse? En balk som väger 1 ton är ingen match för det våningsplanet att kasta iväg en bra bit bort.
Citera
2012-12-03, 22:35
Medlem
Citat:

konstigt med alla explosioner, flytade metall, rester i dammet, tom jordbävningsmekaniken gav en reaktion men tro på det du vill. Jag trollar väl men jag vågar iaf tänka!
Citera
2012-12-03, 22:40
Medlem
Citat:
Att 2 byggen faller likadant på samma dag
Två i stort sett likadana byggnader träffades på ungefär samma sätt av två i stort sett likadana flygplan och rasade på i stort sett samma sätt.
Citat:
och sen på allt ett bygge som inte ens va träffat av ett plan.
En byggnad som härjades av obekämpade bränder i flera timmar, vilket kan ha fått konstruktionen att ge vika.
Citat:
Och att två plan bara försvinner och lämnar efter sig väldigt lite av vad ett flygplan är gjort av!
Två plan, eller t.o.m. fyra plan, som inte försvann. Däremot gick de i bitar. Olika flygplanskrascher efterlämnar olika mycket vrakdelar, så hur avgör man hur många och hur stora bitarna borde ha varit?
Citat:
Hur kommer det sig att man hitta likdelar uppe på bank taket många år efter!
Antagligen för att de slungades dit och var mycket små. Det handlar om centimeterstora fragment.
Citat:
Delar av en människa, vilka krafter gör att så många människor va i bitar?
En flygplanskrasch plus en explosion och ett massivt ras, kanske? Det brukar räcka med mindre för att människor ska gå i bitar.
Citat:
Att flera ton tunga saker sitter i byggnader runt WTC1 och 2 vilken kraft fick dessa tunga saker att flyga dit?
Gravitationen och kraften från rasmassor ovanifrån, kanske?
Citera
2012-12-03, 22:44
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Nu har jag aldrig hört detta tidigare och vet inte vilket tak de ligger på, men jag skulle nog gissa att de slungades dit direkt efter kraschögonblicket från något av flygplanen.
Där kan du läsa: http://www.nytimes.com/2006/04/06/nyregion/06remains.html

Ja, antingen det eller den enorma kraften som tornens kollapser orsakade.

Ibland hävdas det att tornen kollapsade och pulveriserades i sina egna fotspår, men nu slungas helt plötsligt saker utåt vilket tydligen också är bevis för en kontrollerad demolering.

Citat:
konstigt med alla explosioner, flytade metall, rester i dammet, tom jordbävningsmekaniken gav en reaktion men tro på det du vill. Jag trollar väl men jag vågar iaf tänka!
Kan vi inte hålla oss till ett ämne ett tag? Så fort jag eller någon annan kommer med respons på alla frågor och påståenden som du kastar så tar du helt plötsligt upp något nytt.

Benfragmenten och delarna som slungades utåt? WTC7? Pentagon?
Citera
2012-12-03, 23:17
Medlem
Citat:
Där kan du läsa: http://www.nytimes.com/2006/04/06/nyregion/06remains.html

Ja, antingen det eller den enorma kraften som tornens kollapser orsakade.

Ibland hävdas det att tornen kollapsade och pulveriserades i sina egna fotspår, men nu slungas helt plötsligt saker utåt vilket tydligen också är bevis för en kontrollerad demolering.

Kan vi inte hålla oss till ett ämne ett tag? Så fort jag eller någon annan kommer med respons på alla frågor och påståenden som du kastar så tar du helt plötsligt upp något nytt.

Benfragmenten och delarna som slungades utåt? WTC7? Pentagon?

Gör juh det!! har inte ens nämnt pentagon senaste tiden. Allt jag sa kommer från WTC komplexet där dom minsta byggerna demolerades senare för dom orka stå imot brand och bråte! Det samma ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in