2014-03-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Åkte fast igårkväll... Vakten bara skrek att man minsann inte tillåter fejkbiljetter... De sa dessutom att de läser i den här tråden vad det nu gör för nytta dock... Fick böta omkring 3500kr.

Citat:
Ursprungligen postat av MiniCharlie

Han ljuger...

http://sl.se/sv/Resenar/Fragor-svar/Biljetter/Vad-hander-om-jag-inte-har-biljett-och-det-blir-kontroll-/
https://www.vasttrafik.se/#!/reseinformation/sa-har-gar-det-till/biljettkontroll/
Citera
2014-03-05, 19:59
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Jag ljuger inte ditt jävla stolpskott. Jag fick böta för att jag hade förfalskad Biljett med flit. Kontrollavgift hade jag fått om jag hade en ogiltigt äkta biljett eller om jag hade glömt.
Jag tänkte först inte mata dig men du vägrar att ge upp. Ifall du mot alla odds skulle tala sanning så har jag tre frågor till dig som du inte har någon anledning till att inte svara på:

1: varför visar du en falsk sms biljett till kontrollanter?

2: om du blir ertappad med falsk biljett så blir polis inkopplad och du blir anmäld och kallad till rättegång och polisförhör. Kan du visa såna papper (fotografera)?

3: kan du fotografera din bot på 3500?

I annat fall sluta störa tråden. Mod kan gärna ta bort detta ifall ni även tar bort trollets inlägg

Obs. Täck för dina personuppgifter i något bildprogram

Sfm (skrivet från mobil)
Senast redigerad av falsk_mekaniker 2014-03-05 kl. 20:35.
Citera
2014-03-05, 20:28
Medlem
Funkar detta på bussarna i halland o öresundstågen?
Citera
2014-03-05, 21:33
Medlem
Vad ska man göra om det kommer blåjackor på tunnelbanan? Är det bättre att säga att man inte har något färdbevis än att visa fejbiljetten? Vad gör dom om man inte har något färdbevis? Vad får dom enligt lag göra? Ligger bötern kvar på runt 1,2k? Kan sl vakterna hålla kvar än med våld? Tack för svar.
Citera
2014-03-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plecto
Vad ska man göra om det kommer blåjackor på tunnelbanan? Är det bättre att säga att man inte har något färdbevis än att visa fejbiljetten? Vad gör dom om man inte har något färdbevis? Vad får dom enligt lag göra? Ligger bötern kvar på runt 1,2k? Kan sl vakterna hålla kvar än med våld? Tack för svar.

Du behöver inte visa någonting (och visa inte falska biljetter). Nej, de får inte hålla kvar dig. Mer information hittar du på planka.nu
Citera
2014-03-05, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheeew
Funkar detta på bussarna i halland o öresundstågen?

Nej. Vi har inte fått in äkta biljetter för detta trafikslag, så vi kan inte bygga in stöd.
Citera
2014-03-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Du behöver inte visa någonting (och visa inte falska biljetter). Nej, de får inte hålla kvar dig. Mer information hittar du på planka.nu

Vad menar du med att man inte behöver visa någonting? Är det bara ignorera dem?
Citera
2014-03-05, 21:56
Medlem
Citat:

Ja. Allt som oftast står de nuförtiden vid utgångarna. Gå bara förbi. Eller titta dem i ögonen och säg ursäkta, jag har inte tid. Och gå sedan förbi och ut. De har ingen befogenhet alls att stoppa dig.
Citera
2014-03-05, 21:57
Medlem
Citat:
Du kan läsa mer om det här: http://anarkokapitalist.blogspot.se/2013/06/plankning-matnyttig-information-for.html
Citera
2014-03-05, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Ny version 0.16!

Ska nu fungera på Android v2.2 också. (Delvis nedsatt funktionalitet.)

https://anonfiles.com/file/31e97ac7b982385c04ccb7be156f5e50
http://filesmelt.com/dl/Fejkbiljett0.16_.apk

För er som redan har v0.14 eller v0.15, så kan ni ladda ner direkt från appen (prova gärna denna funktionen så vi ser att det fungerar bra för alla).

Har man v0.14 eller 0.15 och automatisk kontroll av version så ska ni i morgon (första gången ni startar appen efter 00:00 i natt) få en rödmarkerad topplist och knapp för att ladda ner nya versionen. Även fint om någon kan vänta på detta och se att även det fungerar för fler än mig...

Ska den här fungera nu?

Har blivit stoppad 2 gånger i raken den senaste veckan, fast med en annan app som hade en ikon som var grå och stod "fT" på.
Citera
2014-03-05, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerium
Ska den här fungera nu?

Har blivit stoppad 2 gånger i raken den senaste veckan, fast med en annan app som hade en ikon som var grå och stod "fT" på.

Du har alltså denna: (FB) fT, förfalska sms-biljetter för Android

Fejkbiljett och fT är INTE samma app.
Fejkbiljett är mer uppdaterad och fungerar, vad jag vet bra, atm.
Citera
2014-03-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillyMays
Du har alltså denna: (FB) fT, förfalska sms-biljetter för Android

Fejkbiljett och fT är INTE samma app.
Fejkbiljett är mer uppdaterad och fungerar, vad jag vet bra, atm.

Jo jag vet att det inte är samma app, ville bara veta ifall denna fungerar Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in