2014-03-05, 15:19
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Men phör phaaan, KAN du inte LÄSA INNANTILL några inlägg/sidor bakåt ...

SUCK(er)!

Kul att du överdriver i ännu ett inlägg.
Är det någon som är en "sucker" så är det ju du vännen lilla.

Nu till saken, jag tror inte kostnaden för systemet blir något problem. SL är ju rika...

Om det sker massvis med sabotage kommer dem säkert anställa tillfälliga vakter/personal, och därefter byta skiten till en app.
Citera
2014-03-05, 15:20
Medlem
Barc0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Men phör phaaan, KAN du inte LÄSA INNANTILL några inlägg/sidor bakåt ...

SUCK(er)!
Kan du skicka länk till inlägget där detta förklaras är du snäll?
Citera
2014-03-05, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barc0
Kan du skicka länk till inlägget där detta förklaras är du snäll?

(FB) Fejkbiljett för Android
Citera
2014-03-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barc0
Har nu uppdaterat från version 0.13 till 0.16 och undrar vad skiljer dessa två versioner åt?

Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
[...]

Kod:
Changelog:
*Fixade utseendet för Göteborg + Kungälv

*Ny inställning där man kan slå på om telefonen ska spela upp standard sms-ljud samt vibrera när en biljett har blivit skapad. Denna inställning respekterar telefonens ljudinställningar, dvs, den kommer INTE göra något väsen om du har telefonen på ex, ljudlöst. Den använder också din telefons sms-signal så om du har "oh oh me so horny" så kanske det är dags att byta.

*Automatiska uppdateringar. Du kan numer låta Fejkbiljett kontrollera uppdateringar direkt  och hittar den någon så kommer du kunna ladda ner och installera den direkt i din telefon. Inget mer krångel med .apk-filer och konstiga webbläsare som döper om den till .zip. *host* IE *host*

Varsågod...
Citera
2014-03-05, 16:36
Medlem
Olegskis avatar
Åkte fast igårkväll... Vakten bara skrek att man minsann inte tillåter fejkbiljetter... De sa dessutom att de läser i den här tråden vad det nu gör för nytta dock... Fick böta omkring 3500kr.
Citera
2014-03-05, 16:37
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Fick böta omkring 3500kr.

Nej, det fick du inte göra.

Så, hur mycket av det andra du skrev är sant tro?
Citera
2014-03-05, 16:45
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Åkte fast igårkväll... Vakten bara skrek att man minsann inte tillåter fejkbiljetter... De sa dessutom att de läser i den här tråden vad det nu gör för nytta dock... Fick böta omkring 3500kr.
En lögnare, ett troll.
Citera
2014-03-05, 16:45
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej, det fick du inte göra.

Så, hur mycket av det andra du skrev är sant tro?

Först tittade han en stund på biljetten... Rätt länge, säkert fem minuter. Efter det tillkallade han en annan kontrollant som fick se på den. Och då förstog jag att jag hade åkt fast, det var kört helt enkelt.

Edit: Dock var jag dum och erkände rätt snabbt. Hade säkert klarat mig annars. Så ni som åker dit och de börjar fråga om din biljett är falsk så låtsas som ingenting.
Citera
2014-03-05, 16:55
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Först tittade han en stund på biljetten... Rätt länge, säkert fem minuter. Efter det tillkallade han en annan kontrollant som fick se på den. Och då förstog jag att jag hade åkt fast, det var kört helt enkelt.

Problemet, för dig, är att de flesta i den här gruppen mycket väl vet hur hög kontrollavgiften är i såväl 08, 031 som andra orter.

Get the picture?
Citera
2014-03-05, 17:18
Medlem
Essylias avatar
Mata inte trollen.

Förövrigt så är er diskussion angående huruvida det är kostnadseffektivt eller inte att installera scanners på bussarna väldigt intressant, men den börjar bli lite off-topic!
Citera
2014-03-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Angående de optiska avläsarna på Östermalmstorg S och Gärdet S.

Jag har läst igenom utbildningsmaterialet från SL. Dessa läsarna är direktuppkopplade mot biljett-databasen, så det finns tyvärr INGEN MÖJLIGHET för fejkbiljett att kunna slinka igenom där. Spärrvakterna är instruerade att endast släppa igenom sms-biljetter som klarar den automatiska avläsaren. Om du har äkta biljett men exempelvis trasig skärm, och inte lyckas bli avläst, så är det sagt att de inte ska släppa igenom er.

För övrigt skulle det ju vara tråkigt för SL om någon råkade sätta en sticker över läsaren.

Frågan är vilken skillnaden är på dessa gentemot spärrarna som var vid Gullmars (numera avstängda eller ersatta, tror jag) då jag nämligen testade en fejkbiljett när de körde ett par med inbyggd scanner för någon månad sedan och, lo and behold, det fungerade!
Antar väl att den då inte var direktuppkopplad mot databasen?
Citera
2014-03-05, 19:19
Medlem
MiniCharlies avatar
Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in