Citat:
Ursprungligen postat av
EckiEcki
Nej. Jag säger att terminal-ID't _är_ med i kontroll-SMS. Jag säger bara inte att det är med i klartext. text
Enligt nangfas uppgifter är endast biljettens kontrollrad med i kontrollsmset. Får man fråga var du fått dina uppgifter ifrån?
Och med att det inte är klartext menar du att det är krypterat?
Eftersom de ser på direkten i sin terminal med kontakt mot centralservern om den inskannade biljetten är äkta eller ej antar jag att poängen med kontrollsmset är att omöjliggöra att folk uppvisar ett sms som man kopierat från en väns äkta biljett?
Citat:
Ursprungligen postat av
nangfa
Äkta Biljett
text
Tack för det! Det stod alltså SL355 i själva SMS:et, och avsändaren var också SL355 då antar jag?
Citat:
Ursprungligen postat av
nangfa
Han öppnade en app i sin android mobil och jag antar att de var med den han fota min skärm på mobilen när jag visade upp biljetten. Då sa han att jag skulle få ett kontroll-sms. Efter 3-5 sekunder kom de upp, men han ville inte se de, han bara släppte iväg mig.
Ah, han slarvade lite. Eller kollade han att du faktiskt fick ett sms från SL355 i din iphones statusbar (raden längst upp med batteri, kl mm)/liten popup på skärmen?