2013-04-15, 13:00
Medlem
ftdistributions avatar
Då var det dags att släppa fT v1.0, en app för att fixa SMS-biljetter.
För tillfället finns ett begränsat stöd för...

Stockholm (Förutom länsgränsgrej)
Uppsala (Stadstrafik)
Västerås
Örebro

Det saknas också funktion för att lämna SMS i utkorgen men i övrigt får ni gärna komma med förslag på vad som borde göras.

Källkoden kommer inom sinom tid att dyka upp på github.
https://github.com/ftdistribution

För tillfället får ni hålla er till godo med appen.
http://filesmelt.com/dl/fT1.apk
Citera
2013-04-15, 14:33
Medlem
Baskis avatar
Grymt! Återkommer med resultat då den är provad
Citera
2013-04-15, 19:07
Medlem
Vad är skillnaden på er app och denna app?
Citera
2013-04-15, 23:49
Medlem
ftdistributions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3LOX
Vad är skillnaden på er app och denna app?

Fejkbiljett stöder bara Stockholm (dock ej reducerat pris från 0,2) fullt ut och Uppsala med alla eller nästan alla val.
Alltså den stora anledningen att kasta sig över fT för tillfället är om man bor i Västerås eller Örebro.

fT är också en betydligt mindre app både vad gäller storlek komplexitet. fT gömmer sig också från senaste öppna program.

Men anledningen till att jag gjort det här är att utvecklarna till Fejkbiljett verkar ha gett upp och svarar inte och fixar ej heller triviala buggar.
Citera
2013-04-16, 06:04
Medlem
ftdistributions avatar
Så, det har kommit till min kännedom att jag klantat mig med Västerås då dessa biljetter blir utan första raden. Kommer ny version snart.
Citera
2013-04-16, 06:55
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftdistribution
Så, det har kommit till min kännedom att jag klantat mig med Västerås då dessa biljetter blir utan första raden. Kommer ny version snart.

Blir utan första raden, hur menar du då?
Citera
2013-04-16, 12:48
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeyeoke66
Blir utan första raden, hur menar du då?
I inkorgen heter en biljett låt säga VL441 då ska första raden i själva smset vara 441 VL, den raden finns ej.

Sen så skulle det vara toppen med val av Vuxen biljett, då de ser ut samma fast med ett pris på 25KR
Citera
2013-04-16, 16:58
Medlem
Grymt bra gjort.

Kommer det läggas in Göteborg snart?
Citera
2013-04-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Sen så skulle det vara toppen med val av Vuxen biljett, då de ser ut samma fast med ett pris på 25KR

Det där är en kvarleva från val jag gjorde när jag skrev den första versionen. Jag betraktade helt enkelt Ungdom som ett tillval, dvs kryssa ej i rutan och det blir en vuxenbiljett. Det är kanske mer uppenbart om man betraktar Stockholm där det istället heter reducerat pris, alltså kryssar man inte i så sker ingen reduktion.

//Brainz
Citera
2013-04-17, 01:08
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainz
Det där är en kvarleva från val jag gjorde när jag skrev den första versionen. Jag betraktade helt enkelt Ungdom som ett tillval, dvs kryssa ej i rutan och det blir en vuxenbiljett. Det är kanske mer uppenbart om man betraktar Stockholm där det istället heter reducerat pris, alltså kryssar man inte i så sker ingen reduktion.

//Brainz
Jasså då förstår jag, däremot ser jag nu att tiden på smsen man genererar inte är giltiga i 1 timme som dom ska vara.

Annars grymt jobbat =) När kan ni tänka er att uppdatera den?
Senast redigerad av Baski 2013-04-17 kl. 01:10.
Citera
2013-04-17, 10:48
Medlem
ftdistributions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radioaktivanka
Grymt bra gjort.

Kommer det läggas in Göteborg snart?

Tackar och jao... snart är bara ett väldigt relativt begrepp. Men jo snart...
Det är väl såhär helt enkelt, så vitt jag vet just nu finns det en typ av biljett som används i Göteborg och en som används i typ resten av landet minus Jönköping. Det påståendet är inte helt korrekt men prio just nu är att få till den typen av biljetter som finns i Örebro och Västerås tex eftersom när det är klart kommer jag kunna lägga in ett flertal städer i rask följd. Sen är det dags att fixa Stockholm och sen ger jag mig på Göteborg. Det var faktiskt så att jag tittade på Göteborg det första jag gjorde men blev lite för tveksam över hur den långa raden kod ska se ut. Behöver många fler biljetter om jag ska kunna göra det där bra mene... en något begränsad version skulle jag väl kunna klämma in, eller hur är det, finns det någon annan fejkapp för Göteborg för tillfället?

Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Jasså då förstår jag, däremot ser jag nu att tiden på smsen man genererar inte är giltiga i 1 timme som dom ska vara.

Annars grymt jobbat =) När kan ni tänka er att uppdatera den?

Jag skulle uppdaterat den nu också går du och drar min uppmärksamhet till giltighetstiden. Inte helt självklart vad det är som händer där, men när det är löst kommer nästa version.
Citera
2013-04-17, 12:22
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftdistribution
Jag skulle uppdaterat den nu också går du och drar min uppmärksamhet till giltighetstiden. Inte helt självklart vad det är som händer där, men när det är löst kommer nästa version.
Haha.. Förlåt

Nä men det är ju lika bra att få dom att se "äkta ut", såg det då jag provade trolla en vuxen biljett, hade inte tänkt på det innan hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in