Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-21, 13:00
  #3085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Har du senaste versionen, 0.18, så att Datumet ser korrekt ut, annars är det ju det föraren anmärkte på.

Eller om det var ett M i SL.SE längst ned som togs bort när det ändrades nåt sist ... ?!
Citera
2015-08-21, 15:35
  #3086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Eller om det var ett M i SL.SE längst ned som togs bort när det ändrades nåt sist ... ?!

Jo jag har den senaste uppdateringen, håller mig alltid uppdaterad i tråden. Kollade själv SLs hemsida efter att blivit tillsagd, och blev fundersam..
Nåja.. Återstår att se antar jag
Citera
2015-08-28, 12:36
  #3087
Medlem
carminaburanas avatar
Installerade filen på min note 4, allt verkar fungera och jag trycker create, det står "ticket has been created" jag förflyttas till min sms app men inget mer händer och ingen smsbiljett dyker upp. Vad är det jag missat? luren är orootad.
Citera
2015-08-28, 13:48
  #3088
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Installerade filen på min note 4, allt verkar fungera och jag trycker create, det står "ticket has been created" jag förflyttas till min sms app men inget mer händer och ingen smsbiljett dyker upp. Vad är det jag missat? luren är orootad.

Hur, exakt, kunde du missa all text som står ovanför textfältet när du skrev ditt inlägg?
Citera
2015-08-28, 17:36
  #3089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Installerade filen på min note 4, allt verkar fungera och jag trycker create, det står "ticket has been created" jag förflyttas till min sms app men inget mer händer och ingen smsbiljett dyker upp. Vad är det jag missat? luren är orootad.

Klarar du av att dels läsa BAKÅT i tråden INNAN du postar, eller kanske LÄSA vad det står i all text du de facto får upp INNAN du postar?

NÄ, det klarar du inte - så HUR ska du klara av att t ex jobba då? ELLER att fuska med din SL-biljett?

LÄS vad det står när du postar, och LÄS vad jag skrev här innan 2015-08-03, 06:53, så KANSKE du klarar dig bättre sen ...
Citera
2015-09-09, 08:28
  #3090
Medlem
SYLLDs avatar
Får inte den att skicka sms till min Samsung Galaxy S6.
Appen startar och allt fungerar men det kommer inget sms?

Har i "tillåt ökända källor"
Orootad tele.
Citera
2015-09-09, 08:42
  #3091
Medlem
EnsamSjomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Får inte den att skicka sms till min Samsung Galaxy S6.
Appen startar och allt fungerar men det kommer inget sms?

Har i "tillåt ökända källor"
Orootad tele.


Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Klarar du av att dels läsa BAKÅT i tråden INNAN du postar, eller kanske LÄSA vad det står i all text du de facto får upp INNAN du postar?

NÄ, det klarar du inte - så HUR ska du klara av att t ex jobba då? ELLER att fuska med din SL-biljett?

LÄS vad det står när du postar, och LÄS vad jag skrev här innan 2015-08-03, 06:53, så KANSKE du klarar dig bättre sen ...

This ☝
Citera
2015-09-09, 11:30
  #3092
Medlem
Finns det inte fejkbiljett till Malmö/Lund?
Citera
2015-09-09, 12:48
  #3093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Får inte den att skicka sms till min Samsung Galaxy S6.
Appen startar och allt fungerar men det kommer inget sms?

Har i "tillåt ökända källor"
Orootad tele.

LÄS för fan de två inläggen innan ditt - idiot!
Citera
2015-09-23, 11:05
  #3094
Medlem
von_Tratts avatar
Tja, någon som vet om fejkbiljetter går att använda på djurgårdsfärjan eller om dom har en sms-avläsare?
Citera
2015-09-24, 21:59
  #3095
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtee
Jag har en fråga.. Imorse när jag hoppade på bussen och visade upp min fejkbiljett så sa busschauffören "du vet väl om att dessa biljetter försvinner snart? Du måste inom kort ladda ner appen och ange färd. Nu åker du ju gratis" sedan viftade han mig in i bussen..
Just då tänkte jag inte på att fråga honom något vidare, då han var schysst och släppte på mig+det var mycket folk i kön bakom mig.

Vad menas med detta? Slutet för fejkbiljett?
(stockholm)

Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Då vet han mer än SL själva.
Är ju bara att du läser på SLs hemsida: https://sl.se/sv/kop-biljett/
Klicka på "Att köpa och använda sms-biljett".

De kan inte ta bort SMS-biljett bara rakt av för det är ju många som har äldre mobiler där inte deras nya App ens kan installeras.

Har du senaste versionen, 0.18, så att Datumet ser korrekt ut, annars är det ju det föraren anmärkte på.

SWIM har också anmärkt på att busschaufförerna för tillfället är helt ointresserade av att titta på ens biljetter.

Vore intressant om någon som kör för Keolis/SL kan berätta om det gått ut någon information om sms-biljetterna. Det luktar lite av att de gett upp och väntar på att appen ska bli tvingad.
Citera
2015-09-24, 22:03
  #3096
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_Tratt
Tja, någon som vet om fejkbiljetter går att använda på djurgårdsfärjan eller om dom har en sms-avläsare?

Tyvärr är detta praktiskt taget omöjligt utan en bakdörr in i SLs system.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback