2014-03-05, 21:44
Medlem
Båda UG gällande blodracet har varit utmärkta program,och lett till att hela skidförbumd såsom Norge har tagits med byxor nere vid klenaste bortförklaringarna...deras redovisning av blodsiffror under endast off season har såklart sitt bestämda och enda syfte.

Inte för att vi svenskar skall slå oss för mycket för bröst.Vi har tagit en och annan medalj sedan mitten sextiotal,och att vilja påstå att vi lyckats göra detta i varje enskilt fall trots att omvärlden bevisligen superdopat sig är som att påstå att ingen svensk begår våldtäkt.

ACO?

En fluga som inte fluger påstår jag.Betydligt vassare i skidskyttespåret än längdåkningsditot..dessutom en aningens på ålderns höst.
Håland?
Som Auckland eller Hetland typ.

Att bara Finland och Ryssland och Mygell och Österrikare skulle dopa sig håller inte.

Hallå Norrmän!
Hallå Svenskar!

Trodde Ni alla på Lance Armstrong också?
Citera
2014-03-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enysaveru
Nej jag menar Kowalczyk. Hon har ju en fraktur i foten och visade upp en röntgenbild som bevis varför hon inte tävlade innan OS. Norsk TV ifrågasatte direkt om det ens var hennes fot och drog upp att hon redan dömts för doping i 2005.

Kowa tävlade veckan innan OS. Hon tävlade även den näst sista WC-tävlingen före OS.
Citera
2014-03-05, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Jeg har ingen annen forklaring enn kulturforskjeller.
I Norge utpekes man ikke som skyldig på basis av påstander. Påstanden må bevises og det er anklageren som besitter bevisbyrden.
Med det resonemanget skulle ju Lance och Marion aldrig åkt dit (och det hade nog varit lika bra).
Citera
2014-03-05, 21:49
Medlem
Björgen är inte glad över att SVT kommit över listorna.

http://www.dagbladet.no/2014/03/05/sport/ski/langrenn/marit_bjorgen/32160725/

Svenungsson svarade även kryptiskt "Kanske...." i chatten på SVT om de har misstänkta blodvärden på någon av Björgen, Johaug eller Kalla.
Citera
2014-03-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger

Svenungsson svarade även kryptiskt "Kanske...." i chatten på SVT om de har misstänkta blodvärden på någon av Björgen, Johaug eller Kalla.

Ja frågan är varför hon blir sur över det? Är väl bara att lägga korten på bordet så bevisar hon ju om hon är ren!!
Citera
2014-03-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Med det resonemanget skulle ju Lance och Marion aldrig åkt dit (och det hade nog varit lika bra).

Det är ett oerhört norskt resonemang.
Titta tillbaka de senaste 25 åren.
Vilken nation har massdominerat(jämte gamla USSR)?

En liten nation befolkningsmässigt.

Att tro på alla norska gulden är själva essencen av att gräva huvudet djupt ned i holmenkollensnö.

Självklart beror den ytterligt lilla nationens massdominans på något.
Den som tror på att förklaringen ligger i att gå på tur och käka brunost på våfflor är icke tillräknerlig.

Ety..det är antingen det,eller att norrmän och norskor är superdupermänniskor..som bara manifisterar sig i längdspår.

Själv fattar jag..mer bröd och skådespel åt de som så vill.

Vi väljer själva till slut,emot bättre eller sämre vetande.
Citera
2014-03-05, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Ja frågan är varför hon blir sur över det? Är väl bara att lägga korten på bordet så bevisar hon ju om hon är ren!!

All data lär ju finnas kvar och när någon lägger pusslet likt UG om fyra år så blir det tufft.

Edit: UG skriver att de har Björgens värden..
Senast redigerad av MiamiDolphins2000 2014-03-05 kl. 22:00.
Citera
2014-03-05, 21:58
Medlem
Citat:

Den uråldrige Ole Einar Björndalen är en annan som jag skulle vilja syna sömmarna på.
Helt överlägsen i doping OS Salt Lake 02--och nu gått på glödande kol för sitt OL guld som 40 årig gubbe i Sochi 14.

Jag visste inte att glödande kol var så fantastisk skidskytteträning jag.

Lite som sköldpaddsblod förmodar jag.
Citera
2014-03-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Den uråldrige Ole Einar Björndalen är en annan som jag skulle vilja syna sömmarna på.
Helt överlägsen i doping OS Salt Lake 02--och nu gått på glödande kol för sitt OL guld som 40 årig gubbe i Sochi 14.

Jag menar...Björndalen får ju Veerpalus legendariska mästerskapstoppar att se ut som en liten vägbula.
Citera
2014-03-05, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Björndalen är intressant. Han har bott ensam i en husbil under de sex sista månaderna före OS långt i från all andra i cirkusen. Vi som känner "mästerskapsåkare" vet att de ofta isolerade sig under mästerskapsår. Nu har väl Björndalen tävlat en del under säsongen man bara det att han känner sig tvingad att gömma bort sig i en husbil i sex månader där han kan köra och gömma sig som han vill säger väl en del.
Citera
2014-03-05, 22:04
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:

Tror inte det är hennes Salt Lake värden hon är orolig för iaf, blev typ 4esist +7 min på inledande 3-milen.
Citera
2014-03-05, 22:05
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Vad är det för vidrig fjällapa på norska skidförbundet som beter sig som han gör? Kan man äta en frukt mer arrogant?

Espen Graff, tidl på NRK-sporten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in