2017-02-19, 12:44
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Inget annat än att det är värt exakt ingenting. Du är insnöad i din egen uppfattning och tror att de flesta tänker som du. Jag hävdar att majoriteten inte har en enda tanke på Finland som nedsvärtad nation idag. Det är snart 20 år sedan skandalen i Lahti 2001 och tiden har en märklig benägenhet att låta det som varit ha farit.

Det är ju för övrigt bra. Inte fan ska väl exempelvis en som Krista Pärmäkoski lida för vad hennes nationsfränder gjorde när hon var 11 år.

Vet inte om det är någon mening att jag skriver, du läser ju ändå inte.
Min egen uppfattning? Va pratar du om? jag beskrev för några minuter sedan
att folk som äter radhusbiff och dricker öl i stort tycker som jag beskrivit.
Ty det är folk jag träffar i vardag och fest, riktigt folk som man kan prata med.
om du vet hur det går till?
Alltså folk som ägnat sig åt att följa idrott under en lång tid.

Att du och din majoritet (vilka nu det är) tycker olika är helt i sin ordning.
Citera
2017-02-19, 12:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Vet inte om det är någon mening att jag skriver, du läser ju ändå inte.
Min egen uppfattning? Va pratar du om? jag beskrev för några minuter sedan
att folk som äter radhusbiff och dricker öl i stort tycker som jag beskrivit.
Ty det är folk jag träffar i vardag och fest, riktigt folk som man kan prata med.
om du vet hur det går till?
Alltså folk som ägnat sig åt att följa idrott under en lång tid.

Men sluta yra. Du menar att du träffar »folk« i tillräcklig utsträckning representativa för vad majoriteten tycker? Om inte så lägg ner. Om du menar att du gör det så framställer du dig själv som något slags »sanningsvittne« med världens uppfattning i din umgängeskrets. Det där är argument som brukar höra hemma hos tonåringar när de diskuterar med sina »urbota« föräldrar: »alla« tycker...

Citat:
Att du och din majoritet (vilka nu det är) tycker olika är helt i sin ordning.

Precis som du kan jag säga att i mitt umgänge under de senaste 10 åren har jag aldrig hört någon som uttryckt ett negativt förhållningssätt gentemot Finland. Däremot är det ganska många som uttrycker tvivel, missnöje och insinuation gentemot Norge.
Citera
2017-02-19, 12:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Förmodligen bara ett sammanträffande..
Men sprinten i ottipä idag,Northug bröt staven och bröt,Sundby likaså..och spelade även över en del..Björgen föll Och tog sig inte vidare heller..
Min fråga,testas dom ändå?
Eller var dessa brytningar medvetna?
Lite långsökt..jag vet. Men gäller ju norge 😂.

Hur förklarar du deras prestationer idag då?
Citera
2017-02-19, 13:02
Medlem
Citat:
Hur förklarar du deras prestationer idag då?
Vad behöver jag förklara?
Citera
2017-02-19, 13:05
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Men sluta yra. Du menar att du träffar »folk« i tillräcklig utsträckning representativa för vad majoriteten tycker? Om inte så lägg ner. Om du menar att du gör det så framställer du dig själv som något slags »sanningsvittne« med världens uppfattning i din umgängeskrets. Det där är argument som brukar höra hemma hos tonåringar när de diskuterar med sina »urbota« föräldrar: »alla« tycker...

Precis som du kan jag säga att i mitt umgänge under de senaste 10 åren har jag aldrig hört någon som uttryckt ett negativt förhållningssätt gentemot Finland. Däremot är det ganska många som uttrycker tvivel, missnöje och insinuation gentemot Norge.

Nej.
Jag har bara påstått vad folk jag känner tycker, har aldrig påstått att majoriteten
tycker som jag. Jag förhåller mig till vad folk säger, att alla i hela världen
skulle tycka så har jag inte påstått.

Att försöka få en gråsten att förstå vad man menar är så dumt att ge sig in på.
Avslutar detta med att, om du får tycka vad du vill och att du har majoriteten med dig
det köper jag.
Får då jag tycka som jag vill? Att du tror att jag sitter i ett mörkt rum och bara tycker
får du åxå tro, trots att jag i skrivande stund sitter med 3-st och följer dagens idrott.
Dessa håller iaf med mig, Kari hälsar till "där gick han"
Citera
2017-02-19, 13:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Att försöka få en gråsten att förstå vad man menar är så dumt att ge sig in på. Avslutar detta med att, om du får tycka vad du vill och att du har majoriteten med dig
det köper jag.

Får då jag tycka som jag vill? Att du tror att jag sitter i ett mörkt rum och bara tycker
får du åxå tro, trots att jag i skrivande stund sitter med 3-st och följer dagens idrott.
Dessa håller iaf med mig, Kari hälsar till "där gick han"

Men, nu diskuterade vi inte vad du tycker även om det självklart är din fulla rätt att tycka precis som du vill.

Du skrev dock så här:

(FB) Vintersport och dopingrykten! Samlingstråd /mod

Citat:
Detta är priset fuskare och gråzonsälskare får betala, vem tror
på en fuskarnation?

Svaret är: Tillräckligt många för att det inte är något misstroende att märka. Att de får anordna VM i Lahti detta år är ett kvitto i sig.
Citera
2017-02-19, 13:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Vad behöver jag förklara?

Vad du tror om din egen fråga från igår:

Citat:
Eller var dessa brytningar medvetna?

Vad tror du idag?
Citera
2017-02-19, 13:34
Medlem
Varnsens avatar
Det kan väl knappast vara en tillfällighet att Björgen och Sundby är totalt överlägsna nu när Norge har fått tillstånd att fortsätta med sin astmamedicinering?
Citera
2017-02-19, 13:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnsen
Det kan väl knappast vara en tillfällighet att Björgen och Sundby är totalt överlägsna nu när Norge har fått tillstånd att fortsätta med sin astmamedicinering?

Alla norska åkare går ju inte lika bra. Någonstans måste man ändå inse att Norge har en bredd som är större än något annat land. Att de ska ha åkare i toppen är ju inte ologiskt på något sätt. Att Kalla är så nära Björgen och utklassar Weng indikerar snarare något ologiskt om du inte anser att Sverige per definition alltid har de bästa åkarna i grunden.

Hur kan Kalla vara så bra om norskorna är dopade?
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-02-19 kl. 13:43.
Citera
2017-02-19, 13:58
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Alla norska åkare går ju inte lika bra. Någonstans måste man ändå inse att Norge har en bredd som är större än något annat land. Att de ska ha åkare i toppen är ju inte ologiskt på något sätt. Att Kalla är så nära Björgen och utklassar Weng indikerar snarare något ologiskt om du inte anser att Sverige per definition alltid har de bästa åkarna i grunden.

Hur kan Kalla vara så bra om norskorna är dopade?

Om du tror att Norge har sina framgångar helt på ärlig väg är ju upp till dig. Men Sundby, och Therese har ju bevisligen missbrukat saker dom inte får, och varför skulle då inte den största av dom alla Björgen kunna ifrågasättas?. Kalla gör enskilda bra lopp i formtopp Norge krossar mer eller mindre varje dag år ut och in.

Det jag håller med om är att då Norge har större bredd så är det självklart att dom har fler bra åkare precis som Sverige har fler hockeyspelare och har större bredd med bra spelare, Trots det så kan en Norrman va nästan bäst i SHL typ Thoressen förra året.
Citera
2017-02-19, 14:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Om du tror att Norge har sina framgångar helt på ärlig väg är ju upp till dig. Men Sundby, och Therese har ju bevisligen missbrukat saker dom inte får, och varför skulle då inte den största av dom alla Björgen kunna ifrågasättas?. Kalla gör enskilda bra lopp i formtopp Norge krossar mer eller mindre varje dag år ut och in.

Traditionellt ifrågasättande har alltid handlat om att misstänka temporära toppinsatser snarare än permanenta.

Citat:
Det jag håller med om är att då Norge har större bredd så är det självklart att dom har fler bra åkare precis som Sverige har fler hockeyspelare och har större bredd med bra spelare, Trots det så kan en Norrman va nästan bäst i SHL typ Thoressen förra året.

Jämför inte en lagsport med en individuell konditionsidrott.
Citera
2017-02-19, 14:30
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Traditionellt ifrågasättande har alltid handlat om att misstänka temporära toppinsatser snarare än permanenta.

Jämför inte en lagsport med en individuell konditionsidrott.

Du är rolig du. Du ger verkligen besserwissern ett ansikte med skrivande ord. Har följt dina inlägg och kan säga att du verkligen inte kan förstå att andra inte tycker som dig hela tiden, eller håller med dig i vad du tycker utan att försöka sätta personer på plats. För min del behöver du inte svara då jag redan vet vad du svarar och jag har inget intresse av att diskutera med en person som har det synsätt du har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in