2014-03-05, 21:02
Medlem
Zynas avatar
Intressant program, jag har dock väldigt svårt att ta ställning för vare sig det ena eller andra, tycker väl att hela skidvärlden bara har att tjäna på att lägga precis alla kort på bordet och göra allt för att bekämpa doping både framåt och bakåt i tiden så att säga.

Trovärdighet är viktigt, oerhört viktigt.
Citera
2014-03-05, 21:08
Bannlyst
ha ha, i chatten säger en av reportrarna att de kanske har något om Kalla Björgen och Johaug

tycker faktiskt att en del svenska aktiva varit mentalt loja under OS. Den stöddige baggen har sett sjuk ut till och med.

Kanske är det Turin värden som spökar, eller Vancouver? Varför inte något VM?
Senast redigerad av MiamiDolphins2000 2014-03-05 kl. 21:26.
Citera
2014-03-05, 21:09
Medlem
Erik88s avatar
Jaha nu var UG klart. Vet inte riktigt vad jag ska tro. Åh ena sidan så kan det ju finnas naturliga förklaringar när det gäller det mesta. Men jag förstår inte varför skidförbunden måste bete sig så arrogant. Det känns som det absolut sämsta med idrottsrörelsen i stort. Deras ofta enorma oförmåga att ta till sig kritik och svara på frågor som inte passar dom. Allt bara avfärdas helt utan förklaringar.

Varför kan dom inte ta debatten på allvar. UG gjorde kanske bort sig förra gången. Men nu kom man tillbaka med fler värden från flera olika tidpunkter och trots det så ingenting.

Misstänker att debatten startar upp igen. Skidförbunden säger att dom ska offentliggöra värden. Debatten lägger sig och skidförbunden tar tillbaka allt. Precis som förra gången.
Citera
2014-03-05, 21:29
Medlem
känns ju spontant som att man inte kan/bör ta UG på allvar längre efter dessa båda program om doping, bara en massa insinueringar och väldigt lite verkstad om ens någon...
Citera
2014-03-05, 21:30
Medlem
Aukland tränas av sin bror som även är personlig tränare åt Cologna. Skulle vara intressant med Colognas värden.
Citera
2014-03-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noonespecial
känns ju spontant som att man inte kan/bör ta UG på allvar längre efter dessa båda program om doping, bara en massa insinueringar och väldigt lite verkstad om ens någon...

Med den inställningen så hade Armstrong och andra cyklister fortfarande kunnat stoltsera med sina prestationer.
Citera
2014-03-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Aukland tränas av sin bror som även är personlig tränare åt Cologna. Skulle vara intressant med Colognas värden.

Cologna hade inte tävlat något före OS; kom tillbaka och dominerade. Samma med Kowalczyk.
Citera
2014-03-05, 21:34
Medlem
foool13s avatar
Intressant från chatten.

Citat:
UG - Magnus: Zideks sjukdom orsakar inte höga blodvärden.

De har väl kollat upp det då antar jag.
Citera
2014-03-05, 21:35
Medlem
Askenars avatar
Varför är blodvärdena hemliga?

Man kan vända på frågan och ställa: "Hur har man löst det i andra idrotter?"

Är det inte upp till utövaren att hålla koll på om hen är dopad eller inte samt informera om avvikelser uppstår?

Varför ska man inte hänga ut individer? Är längdskidåkning en lagsport?
Citera
2014-03-05, 21:37
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enysaveru
Cologna hade inte tävlat något före OS; kom tillbaka och dominerade. Samma med Kowalczyk.
Du blandar på Johan Olsson...
---

Nog för att det kan vara ett känsligt ämne att prata om men kan det så att intervjuarna inte är helt kompetenta för uppgiften när de inte får ett vettigt svar ur någon de intervjuar, fokus ska väl vara på att få svar då vet jag inte om det är optimalt att intervjua Aukland A. typ en minut efter att han gått imål på Marcialonga...
Citera
2014-03-05, 21:37
Medlem
foool13s avatar
Chatten:

Citat:
UG - Hasse: Hej Linus. Jo visst påverkar höghöjdsläger men bara inom tre dygn när man kommit ner på normal havsnivå så har blodvärdet sjunkit till det normala.

Det är ju inte riktigt hundra procent men höghöjdsläger är ju inte förklaringen iallafall.
Citera
2014-03-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Du blandar på Johan Olsson...
---

Nog för att det kan vara ett känsligt ämne att prata om men kan det så att intervjuarna inte är helt kompetenta för uppgiften när de inte får ett vettigt svar ur någon de intervjuar, fokus ska väl vara på att få svar då vet jag inte om det är optimalt att intervjua Aukland A. typ en minut efter att han gått imål på Marcialonga...

Nej jag menar Kowalczyk. Hon har ju en fraktur i foten och visade upp en röntgenbild som bevis varför hon inte tävlade innan OS. Norsk TV ifrågasatte direkt om det ens var hennes fot och drog upp att hon redan dömts för doping i 2005.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in