Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
47650693]Det är stor skillnad på objektiv kunskap vilka man kan enas om och på subjektiv kunskap som är svårare att jämföra.
När det handlar om "enanden" i dina kriterier som har det "andliga" som referenspunkt, så finns inget att enas om för det första.. det är därför du ser så många gudar och vitt skilda så kallade visioner som folk tillber och kuvar sig för, du kuvar dig åt vad du tror är att behöva åtlyda och så är det med saken tro/religion, det är alltså ingen lag om att teism är något du har rätt att påtvinga.
Sedan får du omhulda din personliga tro, som def. är subjektiv, enligt dina egna ideliga utsagor. du hämtar alltså ur din fantasi och när du kom med matematiken, så var det alltså din metodik jag kritiserade, ändå envisas du med att vilja ha det till att det skulle vara "lustigt" att påstå att du tillämpar t.o.m extremt subjektiva drömmerier om det du ständigt cirklar kring, är det din lag du behövt kuva dig för, då har du också haft anledning att behöva kuva dig för något så svunnet, att inte ens kunna föreställa sig : dt är t.ex inte längre obligatoriskt i skolor att buga åt en jesusbild bara för att du vill ha det så. Ni gifter er och skiljer eer som vore det att gå och köpa sig en matkasse, så du kan hålla din subjektiva tolkning av bibeln precis så säreget som det är där du propagerar.
Citat:
Men utan subjektiv kunskap och subjektiva förutsättningar så finns inga förutsättningar för objektiv kunskap.
Du förväxlar våra organ som varande subjektiva, så jo, som du vet är du själv rätt extremt tolkningsivrig, det är för att du har en hel massa att dölja men snabb nog att förstå att under religion, där är det fri tolkning eftersom gud inte finns... hen har aldrig bevisats existera.. så det är en fin marknad för dig där att spela lamm för att fortsätta anklaga andra som inte tror det du tror på. Jag t.ex saknar gudstro och vad el. vem jesus var, är ganska mycket patetiskt att spekulera i idag, du är alltså spekulativ.
Ateistiskt förhållningssätt spekulerar inte ens, som buddhist spekulerar jag inte ens i buddha... varför skulle jag ägna mig åt persondyrkan förutom de hänsyn man tar till levande i ens samtid?
Sedan förnekar du notoriskt att du inte är fallen eller helt bunden teologiska utsvävningar, kallar det för att du inte har el. haft religion som antändningsgnistan för "din tro" : det är det du har och går med fantasier om att man är ond om man inte tror som du, så du notoriskt projicerar vad du kan, är det jobbigt att erkänna sig vara i behov av jesus?
Citat:
Alla forskare är subjektiva men försöker formulera sina avhandlingar så objektivt de kan.
fel och t.o.m ad hoc.
Citat:
Allt handlar inte om någon speciell vetenskaplig metodologi. Om jag inte misstar mig så är de flesta användarna på Flashback lekmän och behöver inte objektivisera sina ståndpunkter.
Jösses vilken crap du "producerar".