2014-02-18, 17:36
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
.... men ändå så går dom med på att sändas i tv (det okända) inför 9 miljoner svenskar via diverse medium (vid tillställningar)?
Går dom med på det då, tror du? Jag får alltid känslan av att dom springer och gömmer sig när kamerateamet riktar kameraljuset mot dom, och det kan man ju iof förstå.
Att det finns individer som vill att det ska existera är väl inte så konstigt? Människan har i alla tider varit nyfiken på den andliga världen.
Senast redigerad av enfindam 2014-02-18 kl. 17:51.
Citera
2014-02-18, 19:06
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Går dom med på det då, tror du? Jag får alltid känslan av att dom springer och gömmer sig när kamerateamet riktar kameraljuset mot dom, och det kan man ju iof förstå.
Att det finns individer som vill att det ska existera är väl inte så konstigt? Människan har i alla tider varit nyfiken på den andliga världen.

Det gör dom väl om nu andarna talar till Det Okändas medium?

Om nu inte coldreading är "aktuellt"
Citera
2014-02-18, 19:21
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:

Terry verkar ju vara riktigt bra polare med andevärlden - han skriver på sin blogg hur andevärlden kontaktar honom och ger honom visdomsord, råd, tips etc. Om man läser alla hans inlägg så står det ju klart att han har frekvent och tydlig kontakt med andarna - han beskriver ju till och med vilka ord och meningar de använder ( till skillnad mot på seanserna då de inte kan uttala sina namn samt verkar mer intresserade av att dra fräckisar - men det är en annan diskussion... ) .

Men med tanke på att andarna blir stressade av kameror och TV-team så är det ju inte vidare schysst av honom att ständigt utsätta sina ande-polare för denna hets. Om han ville visa andarna ömsesidig respekt så skulle han ju lägga ner alla dessa "Det Okända" besök....

Citat:

Det är därför religioner finns. Viljan går före logiken ibland...
Citera
2014-02-18, 19:32
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Terry verkar ju vara riktigt bra polare med andevärlden - han skriver på sin blogg hur andevärlden kontaktar honom och ger honom visdomsord, råd, tips etc. Om man läser alla hans inlägg så står det ju klart att han har frekvent och tydlig kontakt med andarna - han beskriver ju till och med vilka ord och meningar de använder ( till skillnad mot på seanserna då de inte kan uttala sina namn samt verkar mer intresserade av att dra fräckisar - men det är en annan diskussion... ) .

Men med tanke på att andarna blir stressade av kameror och TV-team så är det ju inte vidare schysst av honom att ständigt utsätta sina ande-polare för denna hets. Om han ville visa andarna ömsesidig respekt så skulle han ju lägga ner alla dessa "Det Okända" besök....

Det är därför religioner finns. Viljan går före logiken ibland...
Om ett hus eller lägenhet är hemsökt så är det väl bra att det finns professionell hjälp att få? De boende blir nöjda och de vilsna själarna får hjälp att hitta hem.
Citera
2014-02-18, 19:36
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Om ett hus eller lägenhet är hemsökt så är det väl bra att det finns professionell hjälp att få? De boende blir nöjda och de vilsna själarna får hjälp att hitta hem.

Men om andarna avskyr kameror och filmteam är det väl bättre att Terry uppsöker dem ensam?

Ja just ja - han tjänar ju ännu mer på att göra TV förstås....
Citera
2014-02-18, 19:40
Medlem
Och andevärlden finns alltså för att Terry säger det? För Terry kan ju inte ha fel?
Citera
2014-02-18, 19:43
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Men om andarna avskyr kameror och filmteam är det väl bättre att Terry uppsöker dem ensam?

Ja just ja - han tjänar ju ännu mer på att göra TV förstås....
Dessa medium arbetar naturligtvis på egen hand också, utan TV-kameror.
Citera
2014-02-18, 19:44
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:

Jag tror ändå att det bästa hade varit om någon kunde säga som det var till dem istället för att spä på deras psykiska sinnesstämning som uppenbarligen inte lutar åt det sunda hållet.
Citera
2014-02-18, 19:47
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
Jag tror ändå att det bästa hade varit om någon kunde säga som det var till dem istället för att spä på deras psykiska sinnesstämning som uppenbarligen inte lutar åt det sunda hållet.
Jag tror att man är mycket stark och frisk om man orkar ta emot ett TV-team i sitt hem. Man är oftast inte heller ensam om sina upplevelser, utan flera som har upplevt samma sak.
Citera
2014-02-18, 19:49
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Dessa medium arbetar naturligtvis på egen hand också, utan TV-kameror.

Men varför fortsätta släpa in stora TV-team + utrustning? Eftersom de ändå inte visar sig då är det väl lika bra att sluta med skiten?
Citera
2014-02-18, 19:53
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Jag tror att man är mycket stark och frisk om man orkar ta emot ett TV-team i sitt hem. Man är oftast inte heller ensam om sina upplevelser, utan flera som har upplevt samma sak.

Nu menade jag att man inte var psykisk svag, utan snarare att man gick och inbillade sig saker och så kommer folk och spär på det hela.

Sedan kan folk påverka varandra psykiskt, jag vet inte om du någonsin gjort det, men när man var liten och skrämde upp sin polare om att det fanns en mördare utanför fönstret en mörk kväll, och så vips så hade det smittat av sig på samtliga ungar i rummet, aka gruppsykos...
Citera
2014-02-18, 19:54
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Men varför fortsätta släpa in stora TV-team + utrustning? Eftersom de ändå inte visar sig då är det väl lika bra att sluta med skiten?
Varför ska man lägga ner ett TV-program som lockar hundratusentals tittare varje vecka, det finns väl ingen logik i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in