Flashback bygger pepparkakshus!
2014-02-18, 19:54
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag tror att man är mycket stark och frisk om man orkar ta emot ett TV-team i sitt hem. Man är oftast inte heller ensam om sina upplevelser, utan flera som har upplevt samma sak.

Jag hävdar motsatsen.

Människor som hänger ut sina problem i TV tenderar att tillhöra samma "sort".

Titta på Lyxfällan, Biggest Loser etc.
Citera
2014-02-18, 19:56
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Varför ska man lägga ner ett TV-program som lockar hundratusentals tittare varje vecka, det finns väl ingen logik i det?

Precis! Man fortsätter eftersom det finns pengar att hämta. Att sedan "andarna" vantrivs när programmen spelas in verkar vara mindre noga.....
Citera
2014-02-18, 19:56
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Jag hävdar motsatsen.

Människor som hänger ut sina problem i TV tenderar att tillhöra samma "sort".

Titta på Lyxfällan, Biggest Loser etc.
Vilken sorts människor är det då?
Citera
2014-02-18, 19:58
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Varför ska man lägga ner ett TV-program som lockar hundratusentals tittare varje vecka, det finns väl ingen logik i det?

Ett program hade ju fått väldig kritik för att visa någon som dog på ett sjukhus.

I Det Okända leker media omkring med folks innersta rädslor, känslor för bortgångna och dessutom tar betalt av det. Hur kommer det sig att man inte då släcker ner hela showen pga bristande respekt för inblandade individers privatliv?
Citera
2014-02-18, 19:59
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Vilken sorts människor är det då?

Människor som har svag självkänsla, relativt låg utbildning, växt upp i en torftig miljö...
Citera
2014-02-18, 20:03
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Människor som har svag självkänsla, relativt låg utbildning, växt upp i en torftig miljö...
"Det Okända" har besökt människor ur alla samhällsklasser, från slott och koja. Det där köper jag inte.
Senast redigerad av enfindam 2014-02-18 kl. 20:32.
Citera
2014-02-18, 20:09
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
"Det Okända" har besökt människor i alla samhällsklasser, från slott och koja. Det där köper jag inte.

Generellt sett stämmer mitt resonemang. Sedan finns det förstås t ex "adel" som också saknar kritiskt tänkande.
Citera
2014-02-18, 22:01
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
Ett program hade ju fått väldig kritik för att visa någon som dog på ett sjukhus.

I Det Okända leker media omkring med folks innersta rädslor, känslor för bortgångna och dessutom tar betalt av det. Hur kommer det sig att man inte då släcker ner hela showen pga bristande respekt för inblandade individers privatliv?
Jag vill påstå att "Det Okända" har hjälpt en massa människor. Många beskriver en känsla av lättnad efter att dom har varit där och över att ha fått en förklaring på vad det är som har stört dom i hemmet. En del har också fått hälsningar från nära och kära och känner en tillfredställelse över det.
Senast redigerad av enfindam 2014-02-18 kl. 22:04.
Citera
2014-02-18, 22:10
Medlem
Citat:
Jag vill påstå att "Det Okända" har hjälpt en massa människor. Många beskriver en känsla av lättnad efter att dom har varit där och över att ha fått en förklaring på vad det är som har stört dom i hemmet. En del har också fått hälsningar från nära och kära och känner en tillfredställelse över det.

Men titta! Ännu en svamilofsig taktik att inte svara på frågor.
Ni är så lika varandra hur ni beter er så det är nästan kusligt..
Citera
2014-02-18, 22:14
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Jag vill påstå att "Det Okända" har hjälpt en massa människor. Många beskriver en känsla av lättnad efter att dom har varit där och över att ha fått en förklaring på vad det är som har stört dom i hemmet. En del har också fått hälsningar från nära och kära och känner tillfredställelse över det.

Men begriper du inte hur djupt omoraliskt det är att låtsas framföra hälsningar från någon som har dött??

Du vet väl inte hur dessa människor känner efter att TV-teamet lämnat dom? Det kan ju vara väldigt traumatiskt att få reda på att någon död anhörig har härjat i ens hus.
Citera
2014-02-18, 22:30
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Men begriper du inte hur djupt omoraliskt det är att låtsas framföra hälsningar från någon som har dött??

Du vet väl inte hur dessa människor känner efter att TV-teamet lämnat dom? Det kan ju vara väldigt traumatiskt att få reda på att någon död anhörig har härjat i ens hus.
De har ju själva talat om detta i intervjuer som gjorts efteråt och många känner sig lättade över att kunna bo kvar.
Citera
2014-02-18, 22:30
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:

...men det kan ju också vara riggat, eller något man bara säger för stunden. Det skulle ju se väldigt illa ut om deltagarna blev mentalt störda av eventuella traumatiska minnen pga mediums påstående om andekontakt mitt framför kamerorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in