Citat:
Ursprungligen postat av
PeterDenSvenske
Ni vidriga journalister har aldrig haft någon etik och att ni tvingas hora ut er för kundtidningar är inget annat än karmisk rättvisa och bättre än vad ni förtjänar, att journalister skulle ha någon som helst integritet är skrattretande.
Det är väl klart vi har. Eller jag, i alla fall.
Att skriva beställningsverk åt lokala småföretagare är inte alls vad jag utbildade mig till journalist för, tvärtom hade jag ganska höga ambitioner om att skildra samhället och avslöja missförhållanden - däribland missförhållanden av den typ det klagas över för jämnan här på flashback. Jag röstar trots allt på Sverigedemokraterna jag med. Jag kände att journalistkåren hade en alldeles för stor slagsida åt pk-mupphållet, och ville bli en motvikt. Därmed har jag ju mer civilkurage än merparten skribenter här på FB, som ju nöjer sig med att då och då skriva av sig anonymt om invandring och miljöfascism och så vidare.
Nu har det dock omsider visat sig att det inte finns utrymme eller möjlighet för mig att skriva om de samhällsfrågor som intresserar mig, eller knappt ens skriva om samhället överhuvudtaget med något som liknar opartiskhet, som yrke.
Följaktligen har jag valt att låta frilansandet vara en bisyssla, och skaffa merparten av min inkomst på annan väg. Horandet lämnar jag åt de som känner sig bekväma med det.
Problem?