Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 09:00
  #26461
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BookB
Finns det många journalist släkter? Som kan fixa in varandra på jobb?

Journalisten:

” Grundtanken är att alla studenter ska kunna söka praktikplats på lika och rättvisa villkor.

– Det finns studenter hos oss som har en massa släktingar i branschen och lätt att hitta en praktikplats. Andra har inte det. Vi skapar schyssta och jämlika villkor för studenterna, säger JMGs Maria Jervelycke Belfrage.”

När gammelmedia dör en smula för varje dag så kanske det är viktigt att se till att vara född i rätt familj..

https://www.journalisten.se/nyheter/...te-handa-igen/

Anekdotiskt kanske, men jag har en enda bekant som har fast jobb som journalist, han har en förälder och ett syskon som också har bakgrund inom yrket.
Citera
2024-04-20, 10:27
  #26462
Medlem
Nu låser Petta W upp DN igen pga världsläget!

Kan man få en lista på orsaker till att han låser upp DN genom åren.

Grifters gonna grift.
Citera
2024-04-20, 14:38
  #26463
Medlem
321js avatar
Tråden startades 2012. Vilka är de största skillnaderna idag jämfört med då?

Vad är bättre?

Något som är sämre?

Något som överraskar dig idag?

Någon ny trend som du tror på men som inte visat sig än?

Vad saknas?
__________________
Senast redigerad av 321j 2024-04-20 kl. 14:49.
Citera
2024-04-21, 09:49
  #26464
Medlem
flashbackdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interpersonal
Nu låser Petta W upp DN igen pga världsläget!

Kan man få en lista på orsaker till att han låser upp DN genom åren.

Grifters gonna grift.

Det sannolika skälet är att de vill pumpa ut så mycket av sin sjuka propaganda som möjligt inför EU-valet. Ofta de gör så inför valen.
Citera
2024-04-22, 19:07
  #26465
Medlem
flashbackdasens avatar
https://www.journalisten.se/nyheter/...ing-laggs-ned/

Citat:
Sveriges äldsta fackförbundstidning läggs ned
Det blir nedläggning i stället för jubileum för Målarnas Facktidning. ”Många läsare har hört av sig och är ledsna”, säger chefredaktören Helena Forsberg.
Citera
2024-04-23, 15:29
  #26466
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.journalisten.se/nyheter/...ing-laggs-ned/


Tvivlar på att "många har hört av sig och är ledsna". Tror inte en enda en har hört av sig och varit ledsen. Ren lögn!
Citera
Igår, 08:59
  #26467
Medlem
Det är j-vligt mycket snack just nu om att vara född i rätt familj osv rakt över lag pga de fattar att har man rätt bakgrund landar man på fötterna oavsett hur man fuckar upp såtillvida att man inte går under av knark och könssjukdomar eller tar livet av sig pga tristess.

MSM har ett enormt problem med sin inställning och sitt uppdrag, det går att föra ett meta-resonemang kring det.

Cervenka pratar t.ex. inte upprepat om att svenskar är extremt skuldsatta. Det snackas inte om att man köper status för lånade pengar. Det pratas och förs hela tiden en totalt IQ-befriad debatt som har sin rot i avund, där grundregeln hela tiden undviks att pratas om.

Rika är rika för att de är snåla och för att de inte belånar sig för fluff.

Klass visar sig i att jobba ihop sitt kapital, eller om man då är född i rätt familj kunna förvalta det.

Att svenskar inte kan förvaltning visar sig i korruptionen. Om svenskar kunde förvalta hade Batra hängt i en lyktstolpe och den här j-vla bildskärmshistorien på regionen hade fått folk på kåken.

MSM har helt och hållet övergett folkbildande i form av moralfilosofi och etik och försöker köra ner sin j-vla kommunism i halsen på folk istället för dialektik.

Att vara snål som en smålänning är en dygd. Den har sitt ursprung i att svält var en realitet och fanns i närtid.

Det är massa råa busar som driver debatterna. Samhället går därför mot ökad repression och det har noll med att fjanten Kristersson sitter vid ratten att göra utan har sin rot i att det är ett samhälle som uppmuntrar helt fel saker och istället pekar finger.

Är det inte överklassen så är det de intellektuella. Bögarna. Negrerna. Jag kan istället påstå att det är horan Julia och horan Bianca och horan Blondinbella och horan Anna som är problemet.

Fel personer, fel ideal och fel dygder lyfts fram.

Till slut är precis allt reducerat till porr. Katastrofporr. Krigsporr. Fattigdomsporr. Rikedomsporr. Kungahusporr. Klimatporr. Kriminalporr.

Fuck these people. Sverige är slut om inte moralisterna sätter ner foten och ber folk som smetar in allt och alla med bajs att hålla käft.
__________________
Senast redigerad av Interpersonal Igår kl. 09:10.
Citera
Igår, 19:59
  #26468
Medlem
flashbackdasens avatar
https://www.journalisten.se/debatt/a...r-fornedrande/

Citat:
”Att söka jobb i journalistbranschen är förnedrande”

Som ny journalist hade jag aldrig föreställt mig hur vidrigt och förnedrande det är att söka jobb som just – journalist. Det mest förnedrande är inte att det finns väldigt få tjänster, utan bemötandet från er som rekryterar till journalistjobben.

---

Nej, att söka jobb är inte kul, och särskilt inte med tanke på hur bemötandet vi nyexaminerade journalister får. Detta avskräcker i alla fall mig från att fortsätta ta mig fram i denna bransch, och jag skulle verkligen inte råda någon i min närhet att börja studera till journalist. Personligen funderar jag på att börja plugga till något stabilare till hösten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback