Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Du är inte svensk och bor inte här? Betalar skatt? Du verkar ha haft kontakt med psykvården iaf tolkar jag det som och är missnöjd med de svenska lagarna som inte tillåter dig att vara pedofil som du enligt de godtyckliga sharia-"lagarna" får vara? Månggifte? Exakt varför befinner du dig då här din otacksamma idiot..
Intressant är hur en del svenskar i liknande diskussioner, ställer upp massa kriterier som föregår rätten till kritik. Tex att man först ska betala skattemyndigheten, eller att man hanterar situationen genom olika tillskrivningar tex psykvården och att man är sur på något.
Jag ser ingenting i dina spekulationer om mig, som på allvar förklarar varför ni svenskar är så sjuka och varför ni har ett behov av att ständigt upprepa en del saker som "månggifte"?
Även när det kommer till Syrien måste du komma med kommentarer om Islam och vilka demoner vi muslimer är! Då undrar jag om inte Islam ändå hjälper dig med att ventilera dig? Det här verkar vara en slags terapi för många av er...
För info; Jag åberopade fält där olika styrdokument och regler/lagar omsätts i praxis, tex landets rättsväsende,skolor och sjukhus. Det är därför man kommer med liknande exempel och inte för att man personligen har haft kontakt med "psykvården".
"Alla som gillar Obama bor i USA (eller måste bosätta sig i USA)"
Du är rolig!
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Kineser? Hur outbildat dum är du? Kineser är de största exploatörerna och imperialisterna nu och de har bara börjat. Det finns tusentals exempel på när muslimerna med ena ansiktet ropar efter hjälp från USA och med det andra kallar USA för satan. Nu senast i Egypten och Syrien. Ena stunden vill de ha hjälp av USA, i nästa sekund är allt deras fel från början. Du är ett bra exempel på det här inavlade synsättet.
Här kan jag endast svara/skriva inlägg.
Du får inte blanda ihop "imperialism" med kineser som verkligen jobbat sig upp! Det är två olika saker. Ni har plundrat er upp i steget.
USA kallas för satan pga dess politik och dess nyliberala tendenser. Men detta har inte med befolkningen att göra. Dessa liknelser gestaltar USA:s politiska intentioner.
USAs problem är Israels säkerhet och inte X diktator eller Y djurvän.
Hjälp? Du menar att du sett på TV att någon bad om hjälp i Syrien? Vad betyder det?
Samma sak skulle uttalas i Husby om jag under massa tråkigare händelser begav mig dit och intervjuade utsatta människor.
Som jag tidigare skrev så är denna "räddnings-retorik" ständigt närvarande! Det finns några där ute som behöver hjälp, och det är västerlänningens mänskliga "plikt" att hjälpa! Vem mår bra av det här? Västerlänningen som tror sig förverkliga sina "universella" värden eller folket i Syrien?
Något att tänka på kanske!
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Ja, liksom vi har väldigt många exempel på när muslimerna mördar folk på de sjukaste sätt, eller hur? Är du för halshuggningarna av "otrogna" i Syrien eller är de för få rent av? Eller när bin-ladin felbedömde USAs styrka och ilska och såg till att hundratusentals muslimer dog.
Jag vet inte vem du pratar om! Jag känner inte till Bin-Ladins doktriner! Människor har lärt sig att bekanta sig med den figuren! Men aldrig något utöver det! Inte för att det skulle kunna finnas något mer, men den varianten påminner om propaganda än verklighet.
Otrogna? Vilka är det?
Jag tror du kan få till en liknande inspelning om du har tillräcklig med pengar! Det finns människor som dödar andra för pengar i tex Sverige, eller hur? 3milj dollar och jag tror att inspelningen blir en verklighet. Vanliga människor tror att personen som halshugger någon med en del religiösa övertygelser.
Så är det inte!
Det handlar om pengar och det handlar om stora summor.
Familjen till offret kontaktas och får ett förslag, precis som mäklare gör! Om familjen eller X stat betalar den summan som är högre än uppdragsgivarens erbjudanden, så vinner man offret!
Föreställningen att människor gör sånt här för religionen är endast propaganda om man nu inte tillhör speciella sekter där man styckar varandra osv.. Men sånt har hänt även i Europa.
Halshuggarna är oftast kriminella människor med sin bakgrund i smuggling,sexindustri,knark,vapen osv..
Förstår du nu..Det är inte Islam, det är pengar och maffia, det är produkten av en nyliberal världsordning där snabba pengar garanterar en upp för stegen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Som sagt, du är ett stigmatiserat offer. Du har kommit till en överlägsen civilisation som du inte har någon makt i och du känner dig underlägsen och förnedrad. Ta tag i det så ska du se att det löser sig.
Nej, det du skriver stämmer inte alls! Jag anser inte att ni är speciellt civiliserade bara för att allt är i sin ordning! Jag vill se dig vakna upp på morgonen springande på gatan efter hjälp, då du inte fått dina fil och flingor, samtidigt som ditt land har attackerats med missiler. Jag vill betrakta hur din civiliserade tryne ser ut när du inte får mat i dig!
Jag vill se statistiken över antalen som medicineras för psykiska problem i varje kommun och vad som händer om dessa inte skulle få tag på sina mediciner. Tänk Syrien, vilka problem det finns där just nu! Hur skulle din civiliserade tryne klara liknande situationer? Som du förstår måste MÖ folket verkligen vara mer mänskliga än vad du är!
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
En person kan stigmatiseras av en etikett men det är tårta på tårta. Sluta försöka det snurrar bara i ditt lilla huvud.
Nej, det är nog du som missförstått saken.
Ja,person kan stigmatiseras, även så person-er samt
grupp-er som i mediaspöket Al-Qaidas fall är många. Den abstrakta representationen i media är endast etiketten AQ som dessutom ingen ännu förtydligat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
De är idioter som finansieras av idioter. Ta av dig skygglapparna, världen är inte som du fantiserar fram under koranstudier.
Kallar du dessa takfiris för marxister?

....
Nej, det gör jag inte! Däremot kallade jag deras
metoder och taktiker i krigföring för "marxistiska". Det är verkligen idiotiska drag som vi ser från USA och deras allierade.
Takfiris..Vad är det för något/några?
http://syrianfreepress.files.wordpress.com/2013/05/takfiri-intelligence-service.jpg ?
Vem finansierar honom? Det är västvärldens supermakter, det är inte jag! Inga vanliga människor kan planera i den omfattningen utan underrättelsetjänsters hjälp. Så det handlar om pengar, någon har lovat pengar medan vissa redan fått betalt. Den som betalar ser mer ut som en skattebetalare än en mulla

.