2014-02-11, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
En etikett kan inte stigmatiseras och AQ har inget med frihet att göra, möjligtvis för dig som en förödmjukad och liten person. Européer "behöver inte onda muslimer", vi skapar inte er utan ni finns helt uppenbart och vi måste ta ställning mot ert hot mot demokrati och vårt levnadssätt. Vilket skitsnack, hela inlägget är ett enda stort ordbajseri iofs. Gör om gör rätt.

Här är lite bra nyheter, ett terroristnäste som sprängts: http://www.liveleak.com/view?i=810_1391621758

Människor som lyckats fly från de galna islamisterna: http://www.liveleak.com/view?i=810_1391579118

Jag föreslår att du läser din sadistiska historia.
Jo du behöver "onda" muslimer för att kunna identifiera dig själv. Det är inte bara jag som säger detta! Det är dina statliga utredningar som visar samma sak. Ingen annan kultur har orsakat så mycket förödelser och fattigdom som den västerländska bluff-kulturen gjort.

Jo även etiketter kan stigmatiseras. Men du förstår inte att etiketten är AQ för att ingen vet vad denna AQ är för något. Det är numera en föreställning i media som också är beviset på västvärldens oförmåga att hantera situationen.

Du kanske kan göra ett försök och berätta för oss vad AQ gör i Syrien? Syrien är inte ett speciellt passande område för att kunna kontrolleras av AQ. Jag tror varje nykter strateg kan förstå detta..
Citera
2014-02-11, 01:18
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN

Abril, Mosoul och Kirkuk ser inte heller särskilt gröna ut. Det samma gäller för Phoenix och Nevada i USA. 70% av Australien är öken. Det handlar om geografi. Ekonomiska resurser samt teknologi har en obetydlig påverkan.

Edit: Snurren75 gav också en bra och rimlig förklaring.

Har för mig Israel var öken innan dem byggde konstbevattning och fått landet och grönska. Känns som att klimatförändringar är en diffus bortförklaring för varför man ska ha ihjäl varandra
Citera
2014-02-11, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
dem byggde konstbevattning och fått landet och grönska.

Det stämmer till en viss del .. otrolig duktiga på sånt
Citera
2014-02-11, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det stämmer till en viss del .. otrolig duktiga på sånt

Och det enda ISIS är duktiga på är att spränga någon i luften.
Denna gång sig själva ....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18336719.ab

Citat:
Övade inför attentat – sprängde sig själva

Terrorgruppen skulle lära sig göra bilbomber och bombbälten.
Då utlöste instruktören av misstag en kraftig sprängladdning.
Minst 21 medlemmar av den al-Qaidainfluerade gruppen ISIS dog i smällen.

Det är nästan värt att fira
Citera
2014-02-11, 01:56
Medlem
Goda nyheter innan man lägger sig:

"Terrorgruppen skulle lära sig göra bilbomber och bombbälten.
Då utlöste instruktören av misstag en kraftig sprängladdning.
Minst 21 medlemmar av den al-Qaidainfluerade gruppen ISIS dog i smällen."

Även ett 20tal ISIS medlemmar ska ha gripits direkt efter av Irakiska säkerhetsstyrkor.
De hade tänkt göra en propagandafilm

Edit: såg nu att du hann före FulAgent007
Citera
2014-02-11, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Men hade dom politisk makt fördelat efter sekteristiska linjer? Jag antog att det systemet infördes efter inbördeskriget. Det var det som en del inläggsskrivare antydde i tråden innan.
Enligt wikipedia "År 1943 skrev landets då sittande ledning på ett avtal, den så kallade Nationella pakten, (al Mithaq al Watani) som bland annat reglerade vilken religion regeringens ämbetsmän skulle tillhöra. Detta avtal kom senare att permanentas i landets konstitution då man 1989 undertecknade Taif-avtalet" http://sv.wikipedia.org/wiki/Libanon#Styrelseskick_och_politik
Maktfördelning baserades på landets sista folkräkning, anordnad av fransmännen 1932 då de kristna utgjorde majoritet (ca 52%...idag ca 38%)

Alltså fanns avtalet innan inbördeskriget.
Citat:
Ursprungligen postat av Herbalistt
du kallar även kurder rasister när de kristna i MÖ är de största rasisterna Det första ni frågor killen som vill gifta sig med er dotter är 1. Är du kristen 2. är du arab , om du inte fyller kraven så får man inte sneögda dottern
Rasist handlar om raser/etnicitet inte om vilken religion man tillhör. Att en kristen inte vill gifta bort sin dotter med en muslim har inget med etnicitet att göra.

När ska ni muslimer börja läsa er koran innan ni anklagar andra för en massa:

[2:221] TAG inte till hustrur kvinnor som dyrkar avgudar förrän de blivit troende - en troende [Guds] tjänarinna är helt visst bättre än en som dyrkar avgudar, hur tilldragande ni än finner henne. Och gift inte bort era döttrar med män som dyrkar avgudar förrän de blivit troende - en troende [Guds] tjänare är helt visst bättre än en avgudadyrkare, hur förträfflig ni än finner honom. Sådana [människor] inbjuder till Elden, men Gud inbjuder till paradiset och att genom Hans nåd söka syndernas förlåtelse. Och Han klargör Sina budskap för människorna för att stämma dem till eftertanke.

Värsta "rasistiskt" ju
Senast redigerad av aramaic 2014-02-11 kl. 02:33.
Citera
2014-02-11, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Och det enda ISIS är duktiga på är att spränga någon i luften.
Denna gång sig själva ....

Det är nästan värt att fira

Idioter har kommit åt massa pengar. Slösar tiden på ingenting. ISIS.
De har inga egna intressen, utan dessa anlitas av andra! Var inte så säker på att idioten som kör ens känner till att det finns en bomb i bilen. De där är inga människor. Dollar.. visa dollar..
Citera
2014-02-11, 06:37
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag föreslår att du läser din sadistiska historia.
Jo du behöver "onda" muslimer för att kunna identifiera dig själv. Det är inte bara jag som säger detta! Det är dina statliga utredningar som visar samma sak. Ingen annan kultur har orsakat så mycket förödelser och fattigdom som den västerländska bluff-kulturen gjort.

Muslimerna är väl några som verkligen "behöver" ha några att skylla på för sina totala misslyckanden. Allt är jämt "USAs fel", även om de inte varit inblandade alls Du är visst också en sån som skyller allt på "väst". En liten person oförmögen att se sanningen om din kulturs totala nederlag.

Citat:
Jo även etiketter kan stigmatiseras. Men du förstår inte att etiketten är AQ för att ingen vet vad denna AQ är för något. Det är numera en föreställning i media som också är beviset på västvärldens oförmåga att hantera situationen.

Nej etiketter kan inte stigmatiseras

Citat:
Du kanske kan göra ett försök och berätta för oss vad AQ gör i Syrien? Syrien är inte ett speciellt passande område för att kunna kontrolleras av AQ. Jag tror varje nykter strateg kan förstå detta..

Du är bara full av ord och försöker göra dig dummare än du är, vad tror du det ska hjälpa? Vad gör du i tråden är en mer intressant fråga, om du har så dålig koll på Syrien och omvärlden.
Citera
2014-02-11, 09:45
Medlem
Citat:
Alltså jag fattar inte. Är du blind eller är din hjärna vinklad? Noter bredden och tätheten på den Turkiska sidan samt jämför det med den påtagliga gula på Syriska sidan. Det gula är öken om du inte visste det. Hänger du med? Gul är öken och grön är grönt helt enkelt. http://wikimapia.org/#lang=en&lat=36.726227&lon=39.007988&z=12&m=b

Detta bevisar hur patetisk och partisk du är i den här konflikten. Du försöker till och med vinna debatter som är meningslösa att vinna.

Om du kollat på min länk hade du sett vad jag menar och därmed lärt dig något.

1. Det är bättre bildkvalite och därmed "grönare" på Turkiska sidan. Det ser man i vissa områden där gränsen för de olika fotona ligger inne i Syrien (men nära gränsen) där halva åkern i Syrien är grön och halva är blurrigare pga sämre kvalitet. Som i mitt exempel. Var det svårt att fatta för dig?

2. Många av de Syriska åkrarna är uppenbarligen upplöjda som man tydligt ser om man zoomar in och de ser därmed ut som öken om man inte fattar bättre. Dvs alla foton är inte tagna samma årstid. Trodde du det?

3. Ja självklart finns det öken, det kanske finns mer öken i Syrien när Turkarna snor vattnet. Eller så är det helt enkelt mer öken från början. Eller så är de sämre utvecklade i Syrien. Men du kan ju inte tro att du kan sitta och döma efter en Wikimapiabild när jag nu för andra gången berättar för dig varför det inte går.
Citera
2014-02-11, 12:43
Medlem
Indrivarens avatar
Mycket intressant tråd som jag nyss hittat till. Följer dagligen speciellt ANNANEWS förträffliga nyhetssändningar från det krigshärjade Syrien på Youtube.
En sak som jag undrar över är om Ryssland ej säljer ny krigsmateriel till Syrien? Mitt intryck är att de T-72 tanks man har blir allt mer illa åtgångna och på senare tid har man sett allt mer gamla T-55? tanks som måste kommit från nåt mob.förråd.
Samt soldaternas hjälmar, i början av konflikten så såg man endast Kevlarhjälmar på de syriska soldaterna, nu har allt mer gamla stålhjälmar modell USSR börjat användas. Vad detta innebär skulle jag mycket gärna vilja veta av någon insatt. Är det så krasst att Ryssarna ej får sälja ny materiel eller?
Citera
2014-02-11, 13:55
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indrivaren
Mycket intressant tråd som jag nyss hittat till. Följer dagligen speciellt ANNANEWS förträffliga nyhetssändningar från det krigshärjade Syrien på Youtube.
En sak som jag undrar över är om Ryssland ej säljer ny krigsmateriel till Syrien? Mitt intryck är att de T-72 tanks man har blir allt mer illa åtgångna och på senare tid har man sett allt mer gamla T-55? tanks som måste kommit från nåt mob.förråd.
Samt soldaternas hjälmar, i början av konflikten så såg man endast Kevlarhjälmar på de syriska soldaterna, nu har allt mer gamla stålhjälmar modell USSR börjat användas. Vad detta innebär skulle jag mycket gärna vilja veta av någon insatt. Är det så krasst att Ryssarna ej får sälja ny materiel eller?

Bra fråga. Finns ju NDF som jag antar står för national defence force, verkar vara som svenska hemvärnet. De har nog sämre utrustning. Men kriget har pågått länge och utrustningen slits fort, behövs nog massor med reservdelar. Alla stridsfordon slits hårt, tunga fordon som behöver mycket service.
Speciellt om man håller på så här: http://www.liveleak.com/view?i=138_1351607874
Citera
2014-02-11, 14:33
Bannlyst
Citat:
Intressant klipp om kristna i Rojava. http://www.youtube.com/watch?v=8rvPsrWY_A4

Har hunnit kolla klart på halva nu, men det som sades i klippet av den muslimska mannen:
Citat:
Before the war we never used to say he was a Christian, it would have been shameful to say such things.

Hört detta flera gånger av bl.a. min mor som är uppväxt i Syrien (Kamishli). Hon sa att man aldrig diskuterade religion på det sättet (muslimer till kristna, vice versa och shia/sunni m.m.).... Lite annorlunda är det nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in