2014-02-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Har du läst rapporten? Du kanske borde göra det, för där anklagas bland annat YPG för krigsbrott och en av parterna i konflikten som bidragit till dödandet av barn genom rekrytering. Det dör barn av regeringsflyg och soldatskott, däremot förekommer inga barnsoldater i den syriska armén, vilket det däremot görs i YPG. Du får fråga dig om detta krigsbrott inte också riskerar barns liv, vilket FN rapporten handlar om - övergrepp mot barn.

I rapporten finns specifika rekommendationer till både regeringen och den väpnade oppositionen, där rekommendationerna även utsträcker sig till YPG som också begått brott.

Med Kurdish armed groups avses YPG "Associated Kurdish militias are the Popular Protection Units (YPG)".

Enligt FN sker majoriteten av alla barnsoldatrekryteringar av FSA-affliliarede grupper och Kurdiska väpnade grupper (YPG). Samtidigt skriver FN att det inte finns några rapporter på att det rekryterats barn till den reguljära syriska armén. Vidare framgår det att det skett avrättningar av barn, på alla sidor, även bland kurdiska grupper. Enligt rapporten avrättade kurdiska väpnade grupper en 14 årig kille vid en PYD demonstration.

Slutsatsen man kan dra av rapporten är att alla parter i konflikten begått övergrepp mot barn. YPG är således inte ett undantag. Dessa överträdelse är oförsvarliga i alla tänkbara scenarion.

Det är nog bäst att läsa igenom rapporten innan man uttalar sig om vad andra sidan gör och inte gör.
http://daccess-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N13/627/07/PDF/N1362707.pdf?OpenElement
http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=47077&Cr=syria&Cr1=#.UvJyF7S4HBM
För det första så har jag inte påstått att YPG är felfri, men däremot hävdar jag att dom är långt mycket humaner i jämförelse med både regimen och rebellerna. Är det något som rapporten bevisar så är det just detta. Låt oss vara ärliga hur många punkter handlade om YPG av dom 70 punkterna i den 18 sidor långa rapporten? Och hur många handlade regimen eller rebellerna? YPG nämns i 3 punkter. Det ena gäller fall där yngre killar och tjejer blivit rekryterade och ett annat fall där en 14 åring blev skjuten under demonstration.

Tycker personligen inte det är rätt att individer under 18 ska vara involverade i krig. Det är fel. Det är även förbjudet och straffbart enligt den autonoma regionens lagar att rekrytera personer under 18 år. Enligt denna rapport så blev detta vanligt under den senare delen av undersökningsperioden. Alltså samma period då islamister och jihadister angrepp området. Enligt dokumentärfilmer och annat från den här perioden så framgår det att många anslöt sig till YPG för att skydda sin by/stad/område mot Al-Qaida. Det här textbiten från rapporten styrker denna tes. Det var i July som ISIS och Al-Nusra började kriga i området.
Citat:
A 17-year-old boy stated that he had joined Syrian Kurdish armed groups in July 2012 to protect his neighbourhood in the border town of Al Qamashli
(Al Hassakeh governorate).
Det är inte rätt, men det är förståeligt att det sker. Alla invånarna vill bidra till samhället och jag tror detta gäller unga med.

Vad gäller den där beskjutningen så var det ingen regelrätt avrättning vad jag vet. I vilket fall så har PYD för 3 månader sedan skrivit kontrakt på att utföra utredning kring händelsen.

Jag vet inte riktigt vad du har för uppfattning angående dom beväpnade aktörerna i Syrien. Anser du att YPG är i samma nivå som alla andra? Jag anser det inte. Jag är medveten om att jag är partisk och att detta har en betydelse för min subjektiva uppfattning. Men Den här rapporten är inte skriven av någon PYD anhängare och den handlar om brott mot barn i Syrien. Detta som jag citerar här nedan är från den rapporten.

Det går inte att frånsäga sig ansvar om en militantgrupp som är anknuten till regimen begår brott. Här nedan så har både dom och SAA tvångsrekrytterat minderåriga.
Citat:
16. The United Nations did not receive reports of children having been formally recruited by Government forces. However, Government forces, including the Shabiha militia and the popular committees/National Defence Forces, reportedly intimidated and seized young males, including those under the age of 18, to join their ranks at checkpoints and during raids in pro-Government and contested areas. In one instance in July 2012, a man reported to the United Nations that the Syrian
Armed Forces had tried to recruit his 16 -year-old son while they were passing a checkpoint in Deir ez-Zor governorate.
Här använder SAA barn som mänskliga sköldar.
Citat:
17. The United Nations also gathered reports of the use of children as human shields during Government forces ground operations, particularly ones that were carried out in 2011 and 2012. For example, during Ramadan in 2011 in Kafr Nubl (Idlib governorate), Government forces reportedly used civilians, including at least eight children, as human shields, threatening to kill the children if the opposition did not surrender; the fate of the eight children remains unknown. In April 2012, the Syrian Armed Forces reportedly invaded Deir Balbi (Homs governorate) and forced women and children into the street. As FSA groups approached the town, civilians, including children, were reportedly forced to line up and stand between the tanks and soldiers of the Syrian army to dissuade FSA groups from attacking. In March 2012, in Homs city, the Syrian Armed Forces reportedly abducted children from schools and marched them in the streets with loudspeakers announcing their arrival and informing potential attackers not to fire as they had children with them. In August 2012, in Kuferzita village, Hama governorate, the Syrian Armed Forces
reportedly arrested a large number of children, both boys and girls, mainly between the ages of 10 and 12, and used them as human shields. Children were also forced to face Government tanks, sing pro-Government songs and organize a demonstration in favour of the President of the Syrian Arab Republic under threat that they would be arrested or detained. The Syrian Armed Forces reportedly abducted approximately 20 of these children, who were released a week later in a state of shock and with marks of torture
Regimen arresterat, fängslar och torterar barn.
Citat:
18. Children have been arrested, detained, ill treated and tortured in detention facilities, including illegal facilities, by Government forces in large-scale arrest campaigns, particularly in 2011 and 2012. Children have been arrested for their or their relatives’ actual or perceived participation in demonstrations or support to armed opposition groups. The United Nations collected reports of children who were arrested in their homes, schools and hospitals and in the streets, and at checkpoints in Dar’a, Idlib, Homs, Aleppo, Deir ez-Zor and Damascus governorates. Children arrested in 2011 and 2012 reportedly transited through multiple detention facilities, and were often held in intelligence forces detention facilities, sometimes for months.
Här nedan är mer vidrigheter som regimen gjort mot barn.
Citat:
19. Some detention facilities, such as schools, hospitals, private homes and checkpoints, did not meet the international minimum standards on juvenile justice. Multiple accounts of children and adult witnesses indicate that the majority of children were held in the same cells as adults, and that children as young as 11 years old suffered ill treatment and acts tantamount to torture to extract confessions or humiliate them or to pressure a relative to surrender or confess. Ill treatment and acts tantamount to torture reportedly included beatings with metal cables, whips and wooden and metal batons; electric shocks, including to the genitals; the ripping out of fingernails and toenails; sexual violence, including rape or threats of rape; mock executions; cigarette burns; sleep deprivation; solitary confinement; and exposure to the torture of relatives. Reports indicate that children were also suspended from walls or ceilings by their wrists or other limbs, were forced to put their head, neck and legs through a tire while being beaten, and were tied to a board and beaten. For example, a 16-year-old boy reported being arrested by the Syrian Armed Forces in March 2012 and detained with approximately 20 other children. Children and adults were beaten with metal bars, their fingerna ils were pulled out and their fingers were cut; or they were beaten with a hammer in the back, sometimes until death.
Regimen dödar 12 årigt barn som var bland demonstranter.
Citat:
23. Throughout 2011 and 2012, children as young as 11 years old were among anti-Government protestors who were reportedly injured or shot dead by Government forces in Dar’a, Homs, Idlib, Aleppo, Damascus, Hama and Deir ez-Zor governorates. In one case, on 12 December 2011, a 16-year-old boy participating in a demonstration in the Old City of Homs was shot in the back by a Government sniper and subsequently paralyzed. A witness at a demonstration in Idlib governorate in June 2012 claimed that he had taken two boys aged 12 and 17 years, who had been shot at by Government forces, to a hospital, where they had subsequently died.
Tyvärr så kan jag inte fortsätta på samma sätt eftersom jag då gått över 10 000 tecken med nästa punkt. Dom andra punkterna som jag tänkt ta upp handlade om sexuella övergrepp, gruppvåldtäkter, massmord, användning av kemiska vapen och bombradering av skolor och sjukhus samt massa annat. Så då är frågan om YPG är mer humanare än regimen, enligt denna rapport? Svaret är ja.
Citera
2014-02-05, 21:50
Medlem
Fortsättning.

Regimen utför så kallade mass killings där 100 individer mördas varav 49 är barn. Många av morden begås på kort avstånd. Vi snackar om små barn, som tex 10 åriga flickor osv.
Citat:
26. Children were also the victims of mass killings allegedly committed by Government forces in Dar’a, Hama, Homs and Tartus governorates, mostly in 2012 and 2013. On 25 May 2012, in Al Houleh district (Homs governorate) over 100 individuals, including at least 49 children, were reportedly killed; most were shot at close range. The United Nations spoke with an eyewitness who stated that his wife and three children (two boys aged five and eight years, and one girl aged three years) were killed in front of him, while his 10-year-old daughter was hit by a bullet and one son was still missing. Children were also reportedly among the dozens of victims of mass killings in the towns of Al Bayda and Baniyas (Tartus governorate) on 2 and 3 May 2013. In several of these instances, children appeared to have been killed in their homes, shot at close range.
Här nedan kommer vi till det mest vidrigaste. Det mesta här har begåtts av underrättelsetjänsten samt SAA. Sexuell våld samt våldtäkter. Elektrisks shock och bränning av genitalierna på barn. Gruppvåldtäkter av barn.
Citat:
35. The United Nations documented sexual violence against children while
detained by Government forces in formal
or informal detention facilities. Sexual
violence was reportedly used to humiliate, harm, force confessions or pressure a
relative to surrender. Incidents of sexual vi
olence or threats of sexual violence were
perpetrated mostly by members of the Syri
an intelligence services and the Syrian
Armed Forces against persons perceived to be part of or affiliated with the
opposition. Sexual violence reportedly include
d electric shocks to, or burning of, the
genitals, and the rape of boys and, in a few instances, of girls. Boys in detention
were also sexually mocked and humiliated, and threatened with the rape of family
members. A 16-year-old boy from Idlib governorate, for example, reported that, in
March 2012, he was arrested with five other boys between the ages of 13 and
15 years at a checkpoint near his school and detained in a centre run by intelligence
forces. The boy reported that he witnessed his 14-year-old male friend being
sexually assaulted and then k
illed. In another example, th
e United Nations gathered
information on the medical treatment of two boys, aged 15 and 16 years, who had
been arrested in Douma, Rif Dimashq, in July 2012, and detained for three months
in the Air Force Intelligence Centre in
Damascus, where they were allegedly
sexually assaulted.

36. The United Nations also received reports of allegations of rape, including gang
rape, and other forms of sexual violence against women and girls, including in the
presence of relatives, by Government forces, in particular at checkpoints or during
incursions and house searches of families perceived to be pro-opposition.
Individuals in Idlib governorate reported th
at they or their neighbours had housed or
helped a number of young female rape victims fleeing from Bab Amr district (Homs governorate) following ground operations by Government forces in August 2012. In
another documented case, the Syrian Armed Forces were searching a neighbourhood
for civilians involved in anti-Government
demonstrations in Homs governorate in
July 2012, but instead they arbitrarily arrested a 14-year-old girl, detained her over a
six-month period and raped her.
Regimen angriper medvetet Skolor som ansågs ha anti-regim lärare eller elever. Bombardera, positionera krypskyttar på taken, arrestera lärare och elever.
Citat:
41. In 2011, Government forces reportedly targeted schools where students and
teachers were believed to be participa
ting in anti-Government demonstrations.
Witnesses reported that schools were damaged or destroyed, and many
schoolchildren and teachers were arrested
at school. Government forces also
attacked schools with ar
tillery, and positioned snipers
in school facilities in
Damascus, Homs, Hama, Aleppo and Dar’a governorates. In one incident in
September 2011 in Al Qusayr, a Shabiha element allegedly shot at a school building
from the playground, killing a 15-year-old girl and injuring several children. On
12 December 2012, according to an 11-year-old boy from Daraya (Damascus
governorate), his schoolmate was shot dead
while running away from Government
forces shooting at his school, reportedly
killing and injuring more children. At the
end of 2011, and increasingly throughout 2012 and 2013, schools were also hit by
Government air strikes and heavily shelled, mostly in Aleppo, Dar’a, Hama, Homs and Idlib governorates. For instance, in Dece
mber 2012, five children were killed in
an air strike on the public school of Al Houleh (Homs governorate).
Även kidnappningar är regimen involverad i eftersom militantgrupper under dess ledning utför dessa saker.
Citat:
54. The abduction of civilians, including children, has become a prominent feature
of the Syrian conflict. The United Nations
received several reports of abduction of
children by pro-Government militias or ar
med opposition groups in exchange for
ransom or the release of prisoners, or as pressure on relatives perceived as
supporting the opposing party. In many cases, the whereabouts of these children
remain unknown. For example, a 17-year-old boy was abducted in Homs
governorate by elements of the Shabiha outside his home in February 2013. In
another incident, in July 2013, a 15-year-old girl was abducted by armed elements
while fleeing with her family from Abu Al Zuhur, Idlib governorate. She was
released in exchange for the family’s car and money. Approximately 50 children
were reportedly among the 200 persons
taken hostage by several opposition armed
groups during the “Barouda” offensive, which began on 4 August 2013 in Latakia
governorate. At the time of writing this report, their location and the groups holding
the hostages remained unknown.

Nu orkar jag inte mer, dock så vill jag ha sagt att hela rapporten iprincip handlar om regimen och rebellerna. Så vad kan man dra för slutsats av denna information? Om man jämför alla dom beväpnade aktörerna i Syrien, vilka är mest humana? Det stämmer inte att YPG skulle vara likadana som regimen och rebellerna.

http://daccess-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N13/627/07/PDF/N1362707.pdf?OpenElement
Senast redigerad av Zagrosi 2014-02-05 kl. 22:04.
Citera
2014-02-05, 22:18
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Nu orkar jag inte mer, dock så vill jag ha sagt att hela rapporten iprincip handlar om regimen och rebellerna. Så vad kan man dra för slutsats av denna information? Om man jämför alla dom beväpnade aktörerna i Syrien, vilka är mest humana? Det stämmer inte att YPG skulle vara likadana som regimen och rebellerna.

Du missförstår min poäng. Det handlar inte om vem som är "mest human". Det handlar om att man ska kunna se sina egna fel och erkänna de, inte bortse från de och påtala andras. Det var därför jag bad dig läsa rapporten som du uppenbarligen inte hade läst innan.
Citera
2014-02-05, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Du missförstår min poäng. Det handlar inte om vem som är "mest human". Det handlar om att man ska kunna se sina egna fel och erkänna de, inte bortse från de och påtala andras. Det var därför jag bad dig läsa rapporten som du uppenbarligen inte hade läst innan.
Som du ser så har jag läst den. Jag förstår din poäng och den är relevant, men min poäng är att man måste ta in hela rapporten och därefter bedöma hur alla parter står i förhållande till varandra. Alltså att se alla involverade parters fel och därefter jämföra dom med varandra, för att komma till en slutsats.

Det är felaktigt att lyfta upp 3 punkter av 70 där YPG förekommer, och detta när man inte tar upp alla andra och deras tillkortakommande. Det går liksom inte att värdera informationen på ett vettigt sätt.

Du får liksom använda din poäng på dig själv med. Du har ju iprincip gjort det som du säger att andra gör. Nämligen att bara se andras fel och inte sina egna.

Om man läser hela rapporten och ska återge det mest viktiga på en a 4, så får YPG max en rad. Den viktigaste informationen är att 10 000 barn har dött. Den näst viktigaste informationen är att det begås grova övergrepp på barn och detta framförallt av en Stat.

Vad gäller den här grejen med "mest human" så är främst riktat till Soria som försöker förstora en ärta. Men det är även ett svar på ditt föra inlägg.
Senast redigerad av Zagrosi 2014-02-05 kl. 22:58.
Citera
2014-02-05, 22:50
Medlem
AlpenRetters avatar
Jag tycker att den syriska regeringen gör ett hyvens bra jobb!
Likaså delar majoriteten av de vi kan se runtom oss, samma åsikt!
Det går bra nu

Soria! Härliga inlägg!
Citera
2014-02-06, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
du gillar att sprida lögner om att assad dödar civila

assad har styrt syrien sedan år 2000, varför skulle han börja döda civila när han blir attackerad av al-qaida? varför vänta så många år?

varför skulle assad börja döda civila när han behöver sin armé i ett krig?

det finns inget svar, du är västs propagandahögtalare

Mycket bra frågor.. ja Varför??

Marxistiska metoder i propaganda och krigföring (60-talet), tillämpas till en viss del.
Grundprincipen är att "staten" står för allt som händer. Om du skapar kaos genom att börja massmörda människor på gatan, så äventyrar du säkerheten. Ingen känner dig, men alla känner staten! Vilka mekanismer som gör att saker och ting projiceras på denna "stat" bygger på välstuderade underrättelser ifrån just mellanöstern.

Samma sak gäller Iran och i det här fallet Syrien. De människor som här och spekulerar om AQ uppehåller sig med nyheter, dessa är en del av kalaset. Men hur vettigt låter det här egentligen?
Nej Assad är en logisk och dessutom en fredlig människa. Men paradoxalt nog så är det AQ etiketten som stigmatiseras med "frihet" i den massmediala kontexten.. Européer använder liknande trams för att även stärka sin egen säkerhet. Mekanismer som "inneslutande uteslutning" måste hela tiden matas med onda muslimer.
Svenskar gillar sånt.. De tycker om då du har rymt ifrån en fara, de gillar att utnyttja sånt här för att bygga upp en egen självbild.

Massa betalda idioter producerar underhållning för tunnelbanans fantiserande alkoholister. Jäveln sitter där med en berusad attityd och skapar opinion i svensk-s.k. kurdens regi om konstiga territoriella anspråk, i samma veva som vederbörande själv kramar EU.
Citera
2014-02-06, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpenRetter
Jag tycker att den syriska regeringen gör ett hyvens bra jobb!
Likaså delar majoriteten av de vi kan se runtom oss, samma åsikt!

Det går bra nu

Soria! Härliga inlägg!
hyvens bra jobb? Syftar du på FN rapporten där det framgår att regimen begått grova brott mot barn? Du vet det som vi har diskuterat precis innan det här inlägget du skrev. Vete fan om alla runtom oss har samma åsikt som dig.

(FB) Konflikten i Syrien
(FB) Konflikten i Syrien
Citera
2014-02-06, 01:07
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5

Marxistiska metoder i propaganda och krigföring (60-talet), tillämpas till en viss del.
Grundprincipen är att "staten" står för allt som händer. Om du skapar kaos genom att börja massmörda människor på gatan, så äventyrar du säkerheten. Ingen känner dig, men alla känner staten! Vilka mekanismer som gör att saker och ting projiceras på denna "stat" bygger på välstuderade underrättelser ifrån just mellanöstern.

Samma sak gäller Iran och i det här fallet Syrien. De människor som här och spekulerar om AQ uppehåller sig med nyheter, dessa är en del av kalaset. Men hur vettigt låter det här egentligen?
Nej Assad är en logisk och dessutom en fredlig människa. Men paradoxalt nog så är det AQ etiketten som stigmatiseras med "frihet" i den massmediala kontexten.. Européer använder liknande trams för att även stärka sin egen säkerhet. Mekanismer som "inneslutande uteslutning" måste hela tiden matas med onda muslimer.
Svenskar gillar sånt.. De tycker om då du har rymt ifrån en fara, de gillar att utnyttja sånt här för att bygga upp en egen självbild.

Massa betalda idioter producerar underhållning för tunnelbanans fantiserande alkoholister. Jäveln sitter där med en berusad attityd och skapar opinion i svensk-s.k. kurdens regi om konstiga territoriella anspråk, i samma veva som vederbörande själv kramar EU.

En etikett kan inte stigmatiseras och AQ har inget med frihet att göra, möjligtvis för dig som en förödmjukad och liten person. Européer "behöver inte onda muslimer", vi skapar inte er utan ni finns helt uppenbart och vi måste ta ställning mot ert hot mot demokrati och vårt levnadssätt.
Citat:
"De tycker om då du har rymt ifrån en fara, de gillar att utnyttja sånt här för att bygga upp en egen självbild."
Vilket skitsnack, hela inlägget är ett enda stort ordbajseri iofs. Gör om gör rätt.

Här är lite bra nyheter, ett terroristnäste som sprängts: http://www.liveleak.com/view?i=810_1391621758

Människor som lyckats fly från de galna islamisterna: http://www.liveleak.com/view?i=810_1391579118
Senast redigerad av Xelious 2014-02-06 kl. 01:19.
Citera
2014-02-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5

Jag fattade inte ens hälften av vad du skrev här, men jag skall dock besvara din fråga (Första raden i ditt inlägg) som egentligen är joghd's fråga. (FB) Konflikten i Syrien

Svaret på frågan finns dels här (FB) Konflikten i Syrien och dels framgår det av FN rapporten. Regimen har värdelös utrustning, vapen, underrättelsetjänst samt bryr sig inte om hur många civila som dör i samband med att dom angriper fienden. Enligt FN rapporten så blir individer drabbade av våld om dom betraktas som sympatisörer till oppositionen, även barn. Dessa är svaren på frågan.

Sedan så gör rebellerna samma sak som regimen, men dom har inte lika mycket tunga vapen till sitt förfogande. Dom har inte flyg, helikopter, artilleri osv. Därför så har dom inte bidragit till destruktionen i samma utsträckning som regimen.
Senast redigerad av Zagrosi 2014-02-06 kl. 01:18.
Citera
2014-02-06, 01:14
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
hyvens bra jobb? Syftar du på FN rapporten där det framgår att regimen begått grova brott mot barn? Du vet det som vi har diskuterat precis innan det här inlägget du skrev. Vete fan om alla runtom oss har samma åsikt som dig.

(FB) Konflikten i Syrien
(FB) Konflikten i Syrien

Du har hela tiden försökt sparka åt två håll, mot terroristerna när det lämpar sig och mot SAA ibland. Helt i linje med den kurdiska separatismen där du målar upp YPG och kurderna som någon sorts hjältar. Ungefär som judarna med gjorde med nazisterna och sen med araberna, de behövde ett eget land för de var så mycket bättre än araberna och kunde inte leva sida vid sida med dom. Du borde vara öppen med detta och inte ta oss som idioter som inte förstår vad dina bevekelsegrunder är.
Citera
2014-02-06, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du har hela tiden försökt sparka åt två håll, mot terroristerna när det lämpar sig och mot SAA ibland. Helt i linje med den kurdiska separatismen där du målar upp YPG och kurderna som någon sorts hjältar. Ungefär som judarna med gjorde med nazisterna och sen med araberna, de behövde ett eget land för de var så mycket bättre än araberna och kunde inte leva sida vid sida med dom. Du borde vara öppen med detta och inte ta oss som idioter som inte förstår vad dina bevekelsegrunder är.
Läs den här rapporten med alla dess 70 punkter och sedan kan du bedöma hur partisk jag är och Om det är så att jag försöker återge en felaktig bild. Det är rebeller och regimen som dominerar rapporten.

Återigen, så har vi för hundrade gången konstaterat att alla inläggsskrivare i tråden agerar efter egenintresse. Man gör liksom det som man anser är bra för en själv. Finns det någon som inte gör det eller vad? Alla gör det. Det är helt uppenbart. Det är så uppenbart att det inte ens behövs diskuteras. Så varför ska vi diskutera något som alla redan vet? Var för blir partiskhet föremål för diskussion med jämna mellanrum?

Istället för att jämnt och ständigt diskutera partiskhet, så kan vi diskutera sakfrågan. Det är det som är relevant. Jag har inte skrivit rapporten. Den finns tillgänglig. Var och en kan läsa den och därefter bilda sig en egen uppfattning.
Citera
2014-02-06, 02:41
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Läs den här rapporten med alla dess 70 punkter och sedan kan du bedöma hur partisk jag är och Om det är så att jag försöker återge en felaktig bild. Det är rebeller och regimen som dominerar rapporten.

Återigen, så har vi för hundrade gången konstaterat att alla inläggsskrivare i tråden agerar efter egenintresse. Man gör liksom det som man anser är bra för en själv. Finns det någon som inte gör det eller vad? Alla gör det. Det är helt uppenbart. Det är så uppenbart att det inte ens behövs diskuteras. Så varför ska vi diskutera något som alla redan vet? Var för blir partiskhet föremål för diskussion med jämna mellanrum?

Istället för att jämnt och ständigt diskutera partiskhet, så kan vi diskutera sakfrågan. Det är det som är relevant. Jag har inte skrivit rapporten. Den finns tillgänglig. Var och en kan läsa den och därefter bilda sig en egen uppfattning.

Att du tar upp rapporten från USA-styrda FN är inte förvånande. Du har förut använt SOHRs överdrivna siffror som sanning och fört vidare all möjlig propaganda, du har sagt att ISIS är imponerande och SAA inkompetenta. När man ifrågasätter dina intentioner så slingrar du dig undan frågorna som en orm. Erkänn att du vill splittra Syrien och att det är därför du målar upp regimens motståndare som starkare än de är, kurderna som änglar och Assad som tidernas massmördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in