2014-02-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det är du påstår att "det är hitta på" utan ha kött på benen, inte jag.
Hela denna tråden är full av "bevis" ... men det börja trängas i en hörna så blir det ovanligt tyst.
Jag har frågat dig innan, hur vet du att inte den genomfördes muntligen, eftersom du säger det måste vara skriftligen. Det vet du sedan innan det är omöjligt att bevisa. Om inte du kan inte visa upp samtliga order från A.Hitler var skriftligen. Innan dess kan du ej kräva jag visa upp det ska vara skriftligen...

Såklart det är hittepå, en tom säck kan inte stå. Jag har frågat dig, TROR du på allt som sägs?
Hur bevisar man något som inte finns? (skriftlig order), genom tro, sannolikt, självklart, eller rent av telepati?
2014-02-09, 21:50
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YardBull
Såklart det är hittepå, en tom säck kan inte stå. Jag har frågat dig, TROR du på allt som sägs?
Hur bevisar man något som inte finns? (skriftlig order), genom tro, sannolikt, självklart, eller rent av telepati?

Varför måste man tro på allt?
Varför tror DU att miljontals människor gått ihop i den största konspiration som världen skådat?

/VV
2014-02-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Varför tror DU att miljontals människor gått ihop i den största konspiration som världen skådat?

/VV

Jag tror inte.
Det finns en tråd om konspirationer, kanske passar dig bättre.
2014-02-10, 00:45
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Jag tror inte.
Det finns en tråd om konspirationer, kanske passar dig bättre.

Det måste ju finnas en konspiration. Hur kan annars alla bevis vara falska eller påhittade?
2014-02-10, 02:56
Medlem
Baiuls avatar
molly62 rörde lite vid Fred Leuchter, men det gamle Fred kom fram till verkar ha duckats för så jag drar upp det hela igen med:

Hörni lillemän som tror på tomtar, gaskamrar och Näcken, vill bara fråga lite såhär i förbifarten vad ni anser om Leuchterrapporten?
Har ni inte läst den finns ett tiominutersklipp uppe på alla våras älskling YouTube där han predikar en stund framför kören.
Men ni som har Förintelsen© som religion lär väl inte bry sig om detta heller.
2014-02-10, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiul
molly62 rörde lite vid Fred Leuchter, men det gamle Fred kom fram till verkar ha duckats för så jag drar upp det hela igen med:

Hörni lillemän som tror på tomtar, gaskamrar och Näcken, vill bara fråga lite såhär i förbifarten vad ni anser om Leuchterrapporten?
Har ni inte läst den finns ett tiominutersklipp uppe på alla våras älskling YouTube där han predikar en stund framför kören.

Leuchter och hans rapport är redan grundligt avhandlad flera gånger i flera trådar, och avslöjad som den fars av en undersökning det är. Han och hans rapport är ett skämt och har inget som helst bevisvärde för förintelseförnekarna, ja det är så att de flesta mer erfarna förintelseförnekarna drar sig noga för att dra upp Leuchter då de vet att det är en död häst sedan länge! och de är bara de mest korkade och okunniga förnekarna som drar upp Leuchter idag...
2014-02-10, 18:48
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiul

Håller med om Dr Tinnitus, har du hållt på med förintelsen vara och inte vara ett tag. Så kommer du att märka det oftast tyst angående om honom. Just på grund av de dundertabbar han gjorde, vilket de flesta erfarna inte ens vill nämna om. Finns en dokumentär som är tydlig om de tabbar han gjorde, Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr
2014-02-10, 19:40
Medlem
Baiuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Håller med om Dr Tinnitus, har du hållt på med förintelsen vara och inte vara ett tag. Så kommer du att märka det oftast tyst angående om honom. Just på grund av de dundertabbar han gjorde, vilket de flesta erfarna inte ens vill nämna om. Finns en dokumentär som är tydlig om de tabbar han gjorde, Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr

Komiskt partisk dokumentär, men.. ok. Ska inte slita er från er religion. Antar bara att dokumentärskaparna bara råkade av misstag ha en förutbestämd åsikt innan de skrev skriptet. Lite krystat att tänka sig att de annars fått tillräckligt med pengar för att filma skiten - ähej jag menar dokumentären.
Så Leuchter är inte på modet längre - vad sägs om polackerna, då? De har varit och snokat i "gaskamrarna" de också: LÄNK.

Edit:
Här har en kemist vid namn Germar Rudolf skrivit lite om sina egna undersökningar och slutsatser, och om de flesta tidigare undersökningar vid Auschwitz främst medelst kemi. Värt att läsa.
Senast redigerad av Baiul 2014-02-10 kl. 20:18.
2014-02-10, 21:43
Medlem
Det ska också nämnas, förutom att Fred Leuchter inte hade någon aning om vad han höll på med, att hans resa till Auschwitz var sponsrad av Ernst Zundel i samband med dennes rättegång. Det finns alltså starka skäl till att tro att resultatet var bestämt redan på förhand.
2014-02-10, 23:52
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Bra att du läst den flera gånger. Att du inte förstår (patetiskt nog) kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

Jag förstår.
TS: Det finns inga bevis.
VV: Det finns massor med bevis som lades fram i tex Nürnberg.
TS: Den rättegången räknas inte här. Det finns inga bevis.

*duh*

/VV
2014-02-11, 00:00
Medlem
felias avatar
Citat:
Jag förstår.
VV: Det finns massor med bevis som lades fram i tex Nürnberg.
TS: Den rättegången räknas inte här. Det finns inga bevis.

*duh*

/VV

VV förstår.
VV: Det finns massor med fabricerade bevis som lades fram i tex Nürnberg.
TS: Den rättegången räknas inte för det var en skenrättegång. Det finns inga giltiga bevis och inga korsförhörda vittnen för det tilläts inte.
VV*uhhh*
2014-02-12, 05:32
Medlem
Citat:

/VV

Ett typisk tankefel från de gastroendes sida:

Kan man inte bevisa förekomsten av en gigantisk konspiration, som de GasTroende bestämt måste ägt rum för att gastramset skall vara osant, då är det sant.

Nu råkar det vara så att det krävs ingen gigantisk konspiration för att människor skall tro på GasMyten. En hel del av vittnena är säkert helt övertygade om att de befunnit sig i dödsläger där folk gasades på löpande band, men det betyder inte att de har rätt. Kommer man till ett läger under krigstid, ser rök från skorstenar, ja även döda människor, samt hör ryken om massmord, då är det inte svårt att föreställa sig hur detta blir en "sanning".

Visst finns det medvetna bluffar också (tvål, lampskärmar, skallar, etc.) men inget av detta behövs egentligen för att någonting skall etableras som en "sanning".

De flesta som trodde att det fanns häxor eller att jorden var platt försökte inte lura någon. Det är säkerligen svårt att påvisa stora konspirationer bakom sådana påståenden, men det innebär inte att de har förankring i verkligheten.

Nej, någon stor administrativ apparat behövs inte för att människor skall tro på massgasningar, men den hade däremot behövts för att genomföra dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in