Citat:
Ursprungligen postat av
YardBull
Hur vet du att det inte är hittepå? Bara för att du tror på allt som skrivs?
Därför att vi var inne i en diskussion, men självklart kunde det varit riktat till andra.
Det är ju bra att du läst trådstarten, då har du lyckats skaffa dig kött på benen sen tråden startade och lägga fram det som krävs. Inte massa trams.
JAG har frågat DIG, bevisa den skriftliga orden, inte tvärtom. Men du har inte lyckats, för det finns ingen sådan order. Så försök inte slingra dig.
Det är du påstår att "det är hitta på" utan ha kött på benen, inte jag.
Hela denna tråden är full av "bevis" ... men det börja trängas i en hörna så blir det ovanligt tyst.
Jag har frågat dig innan, hur vet du att inte den genomfördes muntligen, eftersom du säger det måste vara skriftligen. Det vet du sedan innan det är omöjligt att bevisa. Om inte du kan inte visa upp samtliga order från A.Hitler var skriftligen. Innan dess kan du ej kräva jag visa upp det ska vara skriftligen...
Men det finns bevis för en muntlig order av judar det är detta:
Ur ett protokoll över ett samtal mellan Hitler, tyske utrikesministern Joachim von Ribbentrop och ungerske riksföreståndaren Horthy på slottet Klessheim den 17 april 1943:
På en motfråga av Horthy vad han då borde göra med judarna sedan han hade berövat dem så gott som alla möjligheter att nära sig — han kunde ju inte slå ihjäl dem — förklarade utrikesministern att judarna måste antingen tillintetgöras eller placeras i koncentrationsläger. Någon annan möjlighet fanns inte.
På en anmärkning av Horthy att Tyskland i detta fall hade det lättare, då där inte hade funnits så många judar, meddelade Führern siffror av vilka framgick hur ofantligt "förjudade" vissa yrken varit.
Horthy svarade att det hade han inte haft någon aning om. I anslutning härtill kom führern att tala om staden Nürnberg som i fyrahundra år inte hade tålt några judar inom sina murar medan Fürth å andra sidan hade upptagit judarna. Resultatet blev en stor uppblomstring för Nürnberg och en total nedgång för Führt. Judarna hade inte ens något organisatoriskt värde. Trots de farhågor som han (der Führer) ofta hade hört även i Tyskland gick allting sin gilla gång även utan judarna. Där judarna lämnade åt sig själva, vilket exempelvis hade varit fallet i Polen rådde det ohyggligaste förfall och elände. De var i själva verket rena parasiter. Med dessa förhållanden hade man gjort rent hus i Polen. Om judarna inte ville arbeta sköt man dem. Om de inte kunde arbeta måste de gå under. De måste behandlas som tuberkelbaciller som en sund kropp kunde dra på sig. Detta var inte grymt med hänsyn till att även oskyldiga naturvarelser som harar och rådjur måste dödas för att inga skador skulle uppstå.
källa: Stig Jonasson: Nazismen i dokument sid 65-66