2014-02-09, 14:05
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Testade Jai Alai igår och visst var den god, men nästan 40 spänn för en burk! Det vete fan om det verkligen var värt det. Modus Hoperandi anser jag vara minst lika bra och isf mer prisvärd.

Visst var den dyr, men jag skall absolut köpa på mig ett par burkar till. Det var någonting med den som verkligen tilltalade mig.
Modus Hoperandi är riktigt prisvärd! Var längesedan nu dock. Den och Punk IPA:n som fick in mig på IPA.

I dag dricker jag nog en Näcken, så jäkla nyfiken.
Citera
2014-02-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Visst var den dyr, men jag skall absolut köpa på mig ett par burkar till. Det var någonting med den som verkligen tilltalade mig.
Modus Hoperandi är riktigt prisvärd! Var längesedan nu dock. Den och Punk IPA:n som fick in mig på IPA.

I dag dricker jag nog en Näcken, så jäkla nyfiken.

Näcken drack jag igår, tycker den var grymt bra. Slår både Jai Alai och Arctic Sunstone för min del.
Citera
2014-02-09, 22:12
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Brooklyn bcs fick jag ju utköpt när jag var 19, nää inte ny som sagt.
Kul med stabila och billiga säsongsöl som kommer år efter år i stora upplagor till billigt pris. Sierra Nevadas Bigfoot t.ex.
Trodde att Bourbon County Stout skulle komma i år igen eftersom de ökat i volym å allt efter de blivit uppköpta men neepppp, tråkigt! ååå nej jag har inte druckit någon innan 2012, tyckte ändå den var helt fantastisk

ang. chokladig bärs: http://www.ratebeer.com/beer/southern-tier-choklat/81812/ inte fått testa den men verkar vara en chokladbomb. synd att jag aldrig beställde när brill hade dessa som styckplock

Den har funnits ett tag ja, dock vette fan om den blir så mycket bättre med några år på nacken, iaf inte min uppfattning så långt. Bourbon County drack jag i tisdags (en flaska som stått sen 2012), otroligt fatig och stark (15%), är klart god men blir mäktigt med en hel flaska

Chokolat är fantastisk, flytande Non-Stop!
Citera
2014-02-09, 22:33
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Testade Jai Alai igår och visst var den god, men nästan 40 spänn för en burk! Det vete fan om det verkligen var värt det. Modus Hoperandi anser jag vara minst lika bra och isf mer prisvärd.
Ja, Jai Alai smakar väl som en dussin-ipa. Man kan misstänka att den inte är helt färsk dock vilket är synd. En vanlig IPA för mig är bulk-öl och därför tycker jag den är ganska ointressant till det priset eftersom jag inte har så mycket pengar just nu.
Citera
2014-02-10, 17:28
Medlem
KickAss-1337s avatar
Var det förresten någon som köpte Black Metal och/eller Ten Fidy? Den första har jag inte testat förut men Fidy är ju mumma
Citera
2014-02-10, 17:30
Medlem
Stvrmzeits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Var det förresten någon som köpte Black Metal och/eller Ten Fidy? Den första har jag inte testat förut men Fidy är ju mumma

Drack en Ten Fidy igår, den var riktigt fin.
Citera
2014-02-10, 17:57
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Funderade på att köpa en Black Metal, men jag var inte så sugen på att lägga ut 130 spänn för den... Prioriterade andra öl framför den helt enkelt. Men det vore kul att höra någonting från någon som köpte!
Citera
2014-02-10, 18:14
Medlem
LuaLuas avatar
Jag diggade g'knight som fan. Dock är den ju i dyraste laget, men några till får jag nog köpa på mig.
Citera
2014-02-10, 18:22
Medlem
Hajafintens avatar
Citat:
Har en fidy som väntar hemma i kylskåpet ser fram emot den.
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Jag diggade g'knight som fan. Dock är den ju i dyraste laget, men några till får jag nog köpa på mig.
G´knight var ruskigt bra i min mening
Citera
2014-02-10, 21:06
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Funderade på att köpa en Black Metal, men jag var inte så sugen på att lägga ut 130 spänn för den... Prioriterade andra öl framför den helt enkelt. Men det vore kul att höra någonting från någon som köpte!
plingar sen när den är tömd.

edit: har ju druckit den tidigare, det var en bra imp, 3,5.
men nu är det ju ny jäst, tror dock inte det kommer vara så stor skillnad.
Citera
2014-02-10, 21:30
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua

G'knight har länge varit en favorit. Brukar ligga runt 160 spänn på krogen så typ en tredjedel av det känns ju som en seger. Har några burkar hemma men måste nog toppa upp förrådet lite medan de finns kvar.
Citera
2014-02-11, 15:38
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Ja, Jai Alai smakar väl som en dussin-ipa. Man kan misstänka att den inte är helt färsk dock vilket är synd.

Tappdatum står tryck på botten av burken på Jai Alai - bara att vända och se efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in