2013-11-27, 09:43
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellos
MÅSTE rekommendera en öl för de som gillar Rökig öl!
Sitter just nu och avnjuter denna rubin!

Original Schlenkerla Smokebeer. Finns på systemet för 20:-
Ruskigt god för de som gillar rökig öl! Smakar precis som ett stycke riktigt rökt korv/kött som du köpt hos en fin kötthandlare. Så ta det innan du dycker in på de mörkare ölerna som fördärvar era smaklökar!
om du läst lite i tråden så hade du nog märkt att detta öl har avhandlats säkert 10 gånger redan.
Citera
2013-11-27, 20:53
Medlem
zepofans avatar
St Eriks släpper en Rauchbier på måndag. Någon som provat den? Värt att beställa hem några stycken?
Citera
2013-11-27, 23:36
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
St Eriks släpper en Rauchbier på måndag. Någon som provat den? Värt att beställa hem några stycken?
Med Rauköl i ett inte alltför färskt minne tycker jag nog att du kan beställa hem ett par stycken.
Citera
2013-11-28, 18:37
Medlem
cuberpunkDooms avatar
Idag köpte jag några öl som jag inte tidigare smakat: Sleepy Bulldog Winter Ale (6.2% 33cl 20kr), ville ha någon på vintertema och en något dyrare Coronado Islander IPA som jag inte sett tidigare. Men den såg god ut (7% 35cl 28kr). Köpte även bl.a Oppigårds thurbo double ipa. En god öl på 8.5%. Har nog bara druckit den när jag redan varit berusad tidigare, så kanske ska testa smaken ordentligt den här gången.
Citera
2013-11-28, 22:08
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
vetelöl + stout = tap 6...kanske inte riktigt. men den är ett hett tips.

http://www.systembolaget.se/1631
Kan varmt rekommendera denna. Verkligen en suverän öl på alla sätt och vis. Önskar att jag hade en flaska här och nu.
Citera
2013-11-28, 22:45
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Kollade på Champions league häromdagen med en polare, drack Staropramen och Crocodile. Staro funkar alltid, Crocodile är billig och inte äcklig på något sätt, smakar ändå öl. Däremot lyxade polarn till det och hade Wisby veteöl. Testa den om ni inte gjort det, bland det godaste jag druckit. Brukar hålla mig mycket till tjeckisk ljus lager, vilket är den bästa ölsmaken enligt mig, lättdrucken, lagom beska och fin eftersmak. Kan bli lite enformigt ibland såklart, har dock aldrig fastnat för alla konstiga Pale ale, IPA och allt vad det heter, har självklart försökt för att öka med kulturella ölkapital, men det är fan inte gott, tyvärr. Öl ska smaka öl. Wisby veteöl däremot kan jag tänka mig att dricka fler gånger, hade bara testat Paulaners variant innan vilket jag tycker var rätt smaklös.

Sedan sträcker mitt öldrickande mycket längre självklart än Heineken och Corona med en limeskiva i. Svensk starköl rent allmänt som Smålands, Fagerhult, Kung och alla de billiga sorterna är inget man njuter av alls. Crocodile är dock ett undantag, gillar den av någon sjuk anledning. Öl är gott från grunden, Crocodile är billig och häller man upp en kall i ett pintglas så är det inget fel på den alls.
Citera
2013-11-28, 22:51
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Kollade på Champions league häromdagen med en polare, drack Staropramen och Crocodile. Staro funkar alltid, Crocodile är billig och inte äcklig på något sätt, smakar ändå öl. Däremot lyxade polarn till det och hade Wisby veteöl. Testa den om ni inte gjort det, bland det godaste jag druckit. Brukar hålla mig mycket till tjeckisk ljus lager, vilket är den bästa ölsmaken enligt mig, lättdrucken, lagom beska och fin eftersmak. Kan bli lite enformigt ibland såklart, har dock aldrig fastnat för alla konstiga Pale ale, IPA och allt vad det heter, har självklart försökt för att öka med kulturella ölkapital, men det är fan inte gott, tyvärr. Öl ska smaka öl. Wisby veteöl däremot kan jag tänka mig att dricka fler gånger, hade bara testat Paulaners variant innan vilket jag tycker var rätt smaklös.

Sedan sträcker mitt öldrickande mycket längre självklart än Heineken och Corona med en limeskiva i. Svensk starköl rent allmänt som Smålands, Fagerhult, Kung och alla de billiga sorterna är inget man njuter av alls. Crocodile är dock ett undantag, gillar den av någon sjuk anledning. Öl är gott från grunden, Crocodile är billig och häller man upp en kall i ett pintglas så är det inget fel på den alls.
Du är i fel tråd.
Citera
2013-11-28, 23:12
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s

Så du menar att ljus lager/pilsner är definitionen på "ölsmak"? Det är lika dumt som att säga "läsk ska smaka läsk" och därmed mena att läsk som inte smakar Coca-Cola inte smakar läsk.
Du kanske tycker att det är den enda "rätta" smaken, men någon speciell "ölsmak" finns inte. En stout, veteöl eller belgare smakar också öl, men på annat sätt.
Citera
2013-11-29, 00:52
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Kan varmt rekommendera denna. Verkligen en suverän öl på alla sätt och vis. Önskar att jag hade en flaska här och nu.
Är det bara jag här som tycker att den är precis odrickbar?
Citera
2013-11-29, 01:11
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike

Schneider Tap 6 är den bästa Weizen Bock jag har druckit i alla fall
Citera
2013-11-29, 02:48
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Du är i fel tråd.

Haha, hittade ingen tråd om öl i allmänhet!
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Så du menar att ljus lager/pilsner är definitionen på "ölsmak"? Det är lika dumt som att säga "läsk ska smaka läsk" och därmed mena att läsk som inte smakar Coca-Cola inte smakar läsk.
Du kanske tycker att det är den enda "rätta" smaken, men någon speciell "ölsmak" finns inte. En stout, veteöl eller belgare smakar också öl, men på annat sätt.

Ja du har rätt, slarvigt formulerat av mig. Är snarare så att min mall för ölsmak är en helt vanlig bira, d vs en ljus lager på fat. Har man det som utgångspunkt finns det väldigt många sorter som knappt smakar öl, har sett körsbärsöl, lakritsstout, chokladstout, chili ale och allt möjligt skit. Öl är det godaste som finns men kan även smaka rent åt helvete. USA har många märkliga ölsorter, testat en som var en grön burk med en björn på burken, ölen var svart och smakade soja.
Citera
2013-11-29, 08:17
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
antaligen. jävligt bra öl det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in