2014-02-06, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Förra året kom den första juni, kan tänka mig att det blir något liknande i år.

Flat Tire är väl ungefär som Beervana? Lite bättre än vanlig blasklager till ett bra pris, synd att det inte finns på det närmsta bolaget här bara

Edit: Första juni var 2012, förra året vet jag inte när Beervana släpptes.

Har för mig att officiellt datum var 2 maj förra året. Jag lyckades dock få köpa ut ett halvt flak till valborgsfirandet 30/4, hehe. Personalen hade just börjat plocka ut ölen på hyllan. Den var riktigt färsk och fin!
Citera
2014-02-07, 01:31
Medlem
Disco-Mannens avatar
Då har man druckit Abbaye des Rocs Brune och jag gillade den skarpt jag skulle till och med säga att den klår Chimay Blå i sin kategori. Smakmässigt så känner man en massa belgisk jäst men även toner av russin, fikon och farinsocker. Smaken av kryddnejlika gör att denna ale blir extra kryddig.
Citera
2014-02-07, 11:51
Medlem
Cornholio.s avatar
Dricker i skrivande stund en schneider weisse tap 6. En mörk veteöl. Vet inte om stilarna blandas särskilt bra. Jästfällning korn och vete med en bitter besk smak. Föredrar att dricka båda stilarna var för sig, men god var den!
Citera
2014-02-07, 11:52
Medlem
Kiltmannens avatar
Mycket snack om Chimay Blå i denna tråd. Faktiskt inte smakat den ännu, får väl bli att inhandla nästa gång det är läge
Citera
2014-02-07, 12:54
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Mycket snack om Chimay Blå i denna tråd. Faktiskt inte smakat den ännu, får väl bli att inhandla nästa gång det är läge
Personligen så föredrar jag lite ljusare belgisk öl när det kommer till alkoholstark öl! Värt att tilläggas då är att jag är ett stort fan av mörk öl! Finns bättre ölsorter i lägre prisklasser än chimay med samma alkoholhalt. Med det sagt så är det fortfarande en öl värd att pröva!
Citera
2014-02-07, 21:14
Medlem
Punklivs avatar
Har druckit en Sonja ikväll, och dricker i skrivande stund en Jai Alai. Gillar Jai Alai mest!

Sonja var ganska trevlig, men den smakade för lite bär för att vara en blåbärs-DIPA tycker jag. Lite stickig i början, men det försvinner efter en stund. Helt okej beska.

Jai Alai då? Den är riktigt god! Fint humlearomatisk och bra beska, lite, lite söt och en god honungssmak. Skön munkänsla, sådan här fyllighet gillar jag i IPO:r. Den kunde dock ha lite starkare smak, den kan kännas lite tam. Men jag gillar den! Får beställa några fler, om det ens finns kvar.
Citera
2014-02-07, 22:02
Medlem
Astrofaess avatar
Sörplar på en Mountain Livin' Pale Ale. Trevlig liten burk som känns färsk och alldeles lagom besk. Saknar dock de där intensiva grapefrukt/citrustonerna.
Citera
2014-02-07, 22:11
Medlem
ellroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Har druckit en Sonja ikväll, och dricker i skrivande stund en Jai Alai. Gillar Jai Alai mest!

Sonja var ganska trevlig, men den smakade för lite bär för att vara en blåbärs-DIPA tycker jag. Lite stickig i början, men det försvinner efter en stund. Helt okej beska.

Jai Alai då? Den är riktigt god! Fint humlearomatisk och bra beska, lite, lite söt och en god honungssmak. Skön munkänsla, sådan här fyllighet gillar jag i IPO:r. Den kunde dock ha lite starkare smak, den kan kännas lite tam. Men jag gillar den! Får beställa några fler, om det ens finns kvar.
Vill du ha en IPA som smakar blåbär så bör du prova Magic Rock Beauregarde som finns på fat ganska ofta.
Citera
2014-02-08, 00:40
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellroy
Vill du ha en IPA som smakar blåbär så bör du prova Magic Rock Beauregarde som finns på fat ganska ofta.

Den skall absolut testas någon gång! Vet du någon smarrig på SB?
Citera
2014-02-08, 15:15
Medlem
Hajafintens avatar
Citat:
Jai Alai ser jag fram emot. Låter väldigt god i alla fall! Smuttynose BW blir också rolig att testa, speciellt med tanke på att det blir min första barley wine. Näcken låter också väldigt intressant!

På tal om veteöl så frågar jag om Braufactum Roog igen; någon som testat? Veteöl med smak av rökta charkuterier låter inte helt fel faktiskt.
Har en oöppnad flaska här hemma. Får se om den är värd priset.
Gillar ju både rököl och veteöl. Får se om den är bättre än Aecht som är med på min top tio lista alla klasser.

Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Dricker i skrivande stund en schneider weisse tap 6. En mörk veteöl. Vet inte om stilarna blandas särskilt bra. Jästfällning korn och vete med en bitter besk smak. Föredrar att dricka båda stilarna var för sig, men god var den!
Själv så tycker jag att tap 4 är bättre. Tycker inte att mörka veteöl är något som riktigt funkar.
Senast redigerad av Hajafinten 2014-02-08 kl. 15:17.
Citera
2014-02-09, 00:27
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrofaes
Sörplar på en Mountain Livin' Pale Ale. Trevlig liten burk som känns färsk och alldeles lagom besk. Saknar dock de där intensiva grapefrukt/citrustonerna.
Så bra öl. Ångrar att jag inte köpte fler. Prova ni som inte gjort det!
Citera
2014-02-09, 13:06
Medlem
zepofans avatar
Citat:

Testade Jai Alai igår och visst var den god, men nästan 40 spänn för en burk! Det vete fan om det verkligen var värt det. Modus Hoperandi anser jag vara minst lika bra och isf mer prisvärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in