2013-08-06, 18:05
Medlem
prewes avatar
Dricker en Uerige Doppelsticke nu och jäklar vad trevlig den är.
Hade inga skyhöga förväntningar efter deras Alt, som förvisso var en bra öl men inget extraordinärt, men denna levererar verkligen.
Mycket bra!
Citera
2013-08-06, 20:59
Medlem
lugna ner digs avatar
Fyyy va tråkig Anderson Valley's Hop Ottin IPA var. Smakar som en riktigt trött och väldigt söt pale ale.
Citera
2013-08-07, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
för övrigt. vad tycker ni om omnipollo agamemnon, måste nog säga att jag blev riktigt besviken.
inte på något sätt en dålig öl, det är en rejäl imp stout, men all snack om bästa svenska impen (närke någon?!) och sirapen (vart fan tog den vägen) så blev det verkligen....jaha.
köpte tre st, kommer lämna tillbaka de två andra då jag tycker andra öl bättre tar upp värdefulla källarplatser, kostade också 100 spänn styck.
Var väl helt okej, jag tycker det var en god och balanserad imperial stout men inget extra. Verkligen inte den bästa svenska. Sirapen tyckte jag framträdde väldigt tydligt, jag drack en Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel precis innan som jämförelse och då kände man sirapssmaken otroligt tydligt, dock saknade Agamemnon totalt komplexitet, den skulle behövt lite kaffe, vaniljstång eller nåt annat för att göra den lite mer komplex tycker jag.
Citera
2013-08-07, 08:22
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaggzi
Var väl helt okej, jag tycker det var en god och balanserad imperial stout men inget extra. Verkligen inte den bästa svenska. Sirapen tyckte jag framträdde väldigt tydligt, jag drack en Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel precis innan som jämförelse och då kände man sirapssmaken otroligt tydligt, dock saknade Agamemnon totalt komplexitet, den skulle behövt lite kaffe, vaniljstång eller nåt annat för att göra den lite mer komplex tycker jag.
hmm, delade den på tre så jag hade inte för mycket i glaset och den var väldigt kyld, var väl därför jag missade sirapen. men som jag tyckte själv, absolut inget märkvärdigt.

då är det inget snack om saken, jag returnerar mina två ex.
Citera
2013-08-07, 21:23
Medlem
Caparzos avatar
Finns det någon öl med lika "stark" smak som Yeti Imperial Stout på systembolaget? Många ipor kan ju ha en del beska osv, men Yetin fyller käften med en intensiv smak som är där för att stanna på samma sätt som en ihärdig snyltare som du inte blir av med hur du än bönar och ber. Intensivare smak får man leta efter.
Citera
2013-08-08, 10:45
Medlem
meinhoonkauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Finns det någon öl med lika "stark" smak som Yeti Imperial Stout på systembolaget? Många ipor kan ju ha en del beska osv, men Yetin fyller käften med en intensiv smak som är där för att stanna på samma sätt som en ihärdig snyltare som du inte blir av med hur du än bönar och ber. Intensivare smak får man leta efter.
Rodenbach Grand Cru tycker jag är en sådan, en flaska varar länge, mycket prisvärd dessutom.
Citera
2013-08-08, 11:35
Medlem
Citat:
hmm, delade den på tre så jag hade inte för mycket i glaset och den var väldigt kyld, var väl därför jag missade sirapen. men som jag tyckte själv, absolut inget märkvärdigt.

då är det inget snack om saken, jag returnerar mina två ex.

"den var väldigt kyld"

Du borde väl veta bättre än att bedöma en stout när den är välkyld, vilket i princip gäller de flesta hantverksöl. Låt den värmas upp till lagom temperatur (15-16) så kommer du se att det är en kompetent IS för ett bra pris.
Citera
2013-08-08, 11:35
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meinhoonkaun
Rodenbach Grand Cru tycker jag är en sådan, en flaska varar länge, mycket prisvärd dessutom.
bra tips. men den är "svår" för någon som inte gillar den sortens öl.

om man gillar yetin så finns det ju typ inget annat än imp stouts/porter att rekommendera, om man då är ute efter en öl med väldigt intensiv, stark och fyllig smak.

Citat:
Ursprungligen postat av zeilon
"den var väldigt kyld"

Du borde väl veta bättre än att bedöma en stout när den är välkyld, vilket i princip gäller de flesta hantverksöl. Låt den värmas upp till lagom temperatur (15-16) så kommer du se att det är en kompetent IS för ett bra pris.
jag vet bättre. men det var en sip jag fick och vi var på språng, det fanns inte tid att låta den komma till rumstemp.

kompetent, absolut. prisvärd....nä. det finns mängder med imps där ute till lika eller lägre pris som är betydligt bättre. här handlade dessutom om att jag skulle lagra flaskorna, och jag har ganska trångt nu och vill bara stoppa in riktigt potenta grejer. detta var inte en sådan.
Senast redigerad av brutefish 2013-08-08 kl. 11:38.
Citera
2013-08-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo

Det är ju inte samma typ av smak, men testa på lite kraftigare belgare som Rochefort 10 eller Chimay Blå.

Eller kör på en Brewdog Tokyo*, men då får du ta att de ibland kan bli spretiga och spritiga
Citera
2013-08-08, 11:41
Medlem
Citat:
jag vet bättre. men det var en sip jag fick och vi var på språng, det fanns inte tid att låta den komma till rumstemp.

kompetent, absolut. prisvärd....nä. det finns mängder med imps där ute till lika eller lägre pris som är betydligt bättre. här handlade dessutom om att jag skulle lagra flaskorna, och jag har ganska trångt nu och vill bara stoppa in riktigt potenta grejer. detta var inte en sådan.

Jag tycker den är i klass med Stones RIS och olika Yeti-bombers så även om de är aningen mer prisvärda så tycker jag att det är samma liga

Vettifanken hur pass bra den skulle ligga dock. Dra på dig några fler Rodenbach istället då

Nästa månad kommer ju Stone RIS och i oktober kommer även Espresso-varianten. Lite mer värt kanske, speciellt Espresso-RIS, men inte värd att lagra direkt.
Citera
2013-08-08, 11:47
Medlem
Opilus5500s avatar
En öl jag gillar som verkar helt omöjlig få tag i är Mikkellers - Mexas Ranger,

http://www.youtube.com/watch?v=G1H-grv67ms film på den

Tror ni går få tag i den, om kör privat import?
Citera
2013-08-08, 11:48
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeilon
Jag tycker den är i klass med Stones RIS och olika Yeti-bombers så även om de är aningen mer prisvärda så tycker jag att det är samma liga

Vettifanken hur pass bra den skulle ligga dock. Dra på dig några fler Rodenbach istället då

Nästa månad kommer ju Stone RIS och i oktober kommer även Espresso-varianten. Lite mer värt kanske, speciellt Espresso-RIS, men inte värd att lagra direkt.
ja alltså, den ÄR bra. den bara saknar udden.
men som sagt, tight med utrymme, jag stoppar bara in godbitar.
stoppade ner 5st rodenbach från detta släpp.

du menar IRS? jo, den stoppar jag hellre ner, men jag vettefan i fall jag ska göra det, den är för vanlig.

har cirka 400 flaskor nu och det får inte bli att man bara stoppar ner allt möjligt längre, det ska ju drickas upp också.
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
En öl jag gillar som verkar helt omöjlig få tag i är Mikkellers - Mexas Ranger,

http://www.youtube.com/watch?v=G1H-grv67ms film på den

Tror ni går få tag i den, om kör privat import?
bör gå. fråga brill, de som för mikkeller i sverige.
går bra att fråga direkt på deras facebook om div. saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in