2013-11-27, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GesusPettersson
Jaha nu hade dom ännu en chans att fånga ett eller flera spöken på film - när dom kokade kaffe..!?

Men nej dom försöker inte ens..

http://wp.me/pZ3jN-4Bb

Men du måste bara som enfindam/amilofs tro på allt som påstås...
Enkelt eller hur?
Citera
2013-11-27, 02:00
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Var får du det ifrån att det är "oförklarliga" ljud?

Vad jag vet var det en gång dom hörde en man sjunga (tror jag) - i ett stort hus med folk, och eftersom ingen har tagit upp det eller nämnt det som något exempel, tex Caroline Giertz själv när jag frågat henne om just sådant, så hade det nog en förklaring. Men den ville dom nog inte ta med i programmet

Kan du inte säga vilka fler gånger det hänt, och vad det varit, eftersom du säger det hänt många gånger..!

[edit - ändrade flera gånger till många gånger]

Ja, och inte bara ljud har de fått med i programmet, utan även andra händelser.

Förutom Opera-spöket som jag vill kalla det så är det några fler. Detta är de jag kommer på just nu.

I ett avsnitt så var det ett spöke som skrivit sitt namn på dotterns ritpapper. Det syntes att det inte var en liten flickas handstil. Namnet var på den ande som besökte dottern.

I ett annat så fick en tjej ett ljudklipp skickat till sig från sin döda pojkvän. "Vad gör du vad gör du?" lät meddelandet.

Tidigare har jag nämnt i tråden om ett avsnitt där en man sitter och berättar om knäppljud. Ljud som verkar komma från ingenstans. Detta hördes i avsnittet tydligt. Dessa avtog efter Det Okändas besök med hjälp av deras medium.

Så var det ett avsnitt där någon hade fångat något på sin webbkamera.

Så minns jag också att något par fick ett sms, utan avsändare. Det stod att de skulle åka till en plats. Det var mitt ute på en ö. Dock regnade det så mycket den kvällen. Tror de försökte få tag i båt och allt, men det körde ihop sig. Givetvis kan det varit någon som drivit med dem, som visste att Det Okända var där.

Ännu ett till jag minns. Några hade fått något på ett kort. Ingen var inne i huset då, men någon var i fönstret. Minns inte så mycket mer, men det var ganska kusligt kort om jag kommer ihåg rätt.

Jag vet fler avsnitt med händelser, men just nu kommer jag inte ihåg. Så tror jag säkert de flesta händelser har en förklaring som inte behöver vara paranormala. Andras upplevelser litar jag inte lika mycket på som mina egna, förstås! Intressant är det åtminstone med dessa speciella avsnitt. Avsnitten får ni leta upp själv förstås!

Citat:
Jaha nu hade dom ännu en chans att fånga ett eller flera spöken på film - när dom kokade kaffe..!?

Men nej dom försöker inte ens..

http://wp.me/pZ3jN-4Bb

Ja, jag tycker faktiskt programmet bara blir sämre och sämre. De senaste avsnitten har varit gäsp faktiskt. Men man sitter ju och hoppas att de nångång gör något intressant, som den gången då de for till borgvattnet. Lär nog inte hända igen, fast man vet ju aldrig.
Senast redigerad av enlevandeman 2013-11-27 kl. 02:05.
Citera
2013-11-27, 11:14
Medlem
Citat:
Hur menar du där - kom han tillbaka från "andra sidan" igen efter du hjälpt honom dit, för att tacka dig, eller ropade han bara därifrån..?
Han kom tillbaka för att tacka för hjälpen.
Citera
2013-11-27, 11:36
Medlem
enfindams avatar
Citera
2013-11-27, 11:52
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam

Man är inte vidare smart som spöke verkar det som. Måste ha hjälp med allt möjligt. Det enda man klarar är att dra ut byrålådor eller knacka i väggar.
Citera
2013-11-27, 14:25
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan
Man är inte vidare smart som spöke verkar det som. Måste ha hjälp med allt möjligt. Det enda man klarar är att dra ut byrålådor eller knacka i väggar.
En del andar vet inte om att de är döda och kan dröja sig kvar. En del kanske har saker ogjorda här på jorden eller är väldigt bundna till en speciell plats.
Citera
2013-12-02, 13:43
Medlem
enfindams avatar
Del 13 av 15. Mediet Terry Evans beger sig ner i Sala silvergruva, 150 meter under marken. Gruvan har haft verksamhet i 900 år och är idag ett turistmål med guidade turer, vandrarhem och värdshus. Sjuan klockan tjugoett.
Citera
2013-12-02, 14:34
Medlem
Muertosans avatar
Sala silvergruva måste ju vara ett av de bättre ställena att hitta andar på. Finns mycket att googla.... jag menar mycket historia...som.. jo... det ÄR på riktigt.
Citera
2013-12-02, 14:37
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
En del andar vet inte om att de är döda och kan dröja sig kvar. En del kanske har saker ogjorda här på jorden eller är väldigt bundna till en speciell plats.

Har du en poäng i iof. Kanske svårt att skilja på en underlig dröm och att vara död, vem vet. Spöke kanske är döda som "går i sömnen".
Citera
2013-12-02, 16:14
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan
Sala silvergruva måste ju vara ett av de bättre ställena att hitta andar på. Finns mycket att googla.... jag menar mycket historia...som.. jo... det ÄR på riktigt.
Ja, en intressant plats där det har hänt en del.
Citera
2013-12-09, 08:47
Medlem
enfindams avatar
Del 14 av 15. Mediet Camilla Öhrnberg beger sig hem rill Mikael och Linda i Skepplanda. Paret ser skepnader och inga bakmaskiner fungerar i deras hem. Aktiviteterna har ökat i styrka och de får nu ständigt sin nattsömn störd av obehagliga påhälsningar.
Citera
2013-12-16, 10:28
Medlem
enfindams avatar
Del 15 av 15. Säsongsavslutning. Mediet Lena Ranehag åker hem till Kims etagelägenhet i Hökarängen. Där flyttas prydnadsföremål, köksklockan slängs i golvet och skuggor glider förbi i vardagsrummet. Kim vill flytta ihop med sin kärlek Kjell, men Kjell vill absolut inte flytta in hos Kim så länge det är så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in