Citat:

Ursprungligen postat av 
GesusPettersson

Var får du det ifrån att det är "oförklarliga" ljud?
Vad jag vet var det en gång dom hörde en man sjunga (tror jag) - i ett stort hus med folk, och eftersom ingen har tagit upp det eller nämnt det som något exempel, tex Caroline Giertz själv när jag frågat henne om just sådant, så hade det nog en förklaring. Men den ville dom nog inte ta med i programmet
Kan du inte säga vilka fler gånger det hänt, och vad det varit, eftersom du säger det hänt många gånger..!
[edit - ändrade flera gånger till många gånger]

Ja, och inte bara ljud har de fått med i programmet, utan även andra händelser.
Förutom Opera-spöket som jag vill kalla det så är det några fler. Detta är de jag kommer på just nu.
I ett avsnitt så var det ett spöke som skrivit sitt namn på dotterns ritpapper. Det syntes att det inte var en liten flickas handstil. Namnet var på den ande som besökte dottern.
I ett annat så fick en tjej ett ljudklipp skickat till sig från sin döda pojkvän. "Vad gör du vad gör du?" lät meddelandet.
Tidigare har jag nämnt i tråden om ett avsnitt där en man sitter och berättar om knäppljud. Ljud som verkar komma från ingenstans. Detta hördes i avsnittet tydligt. Dessa avtog efter Det Okändas besök med hjälp av deras medium.
Så var det ett avsnitt där någon hade fångat något på sin webbkamera. 
Så minns jag också att något par fick ett sms, utan avsändare. Det stod att de skulle åka till en plats. Det var mitt ute på en ö. Dock regnade det så mycket den kvällen. Tror de försökte få tag i båt och allt, men det körde ihop sig. Givetvis kan det varit någon som drivit med dem, som visste att Det Okända var där. 
Ännu ett till jag minns. Några hade fått något på ett kort. Ingen var inne i huset då, men någon var i fönstret. Minns inte så mycket mer, men det var ganska kusligt kort om jag kommer ihåg rätt.
Jag vet fler avsnitt med händelser, men just nu kommer jag inte ihåg. Så tror jag säkert de flesta händelser har en förklaring som inte behöver vara paranormala. Andras upplevelser litar jag inte lika mycket på som mina egna, förstås! Intressant är det åtminstone med dessa speciella avsnitt. Avsnitten får ni leta upp själv förstås!
	Citat:

Ursprungligen postat av 
GesusPettersson

Jaha nu hade dom ännu en chans att fånga ett eller flera spöken på film - när dom kokade kaffe..!?
Men nej dom försöker inte ens..
http://wp.me/pZ3jN-4Bb 

Ja, jag tycker faktiskt programmet bara blir sämre och sämre. De senaste avsnitten har varit gäsp faktiskt. Men man sitter ju och hoppas att de nångång gör något intressant, som den gången då de for till borgvattnet. Lär nog inte hända igen, fast man vet ju aldrig.