Citat:
Citat:
Så där ja, då har man testat chimay blå. Kan hålla med er ärligt tala! Vet inte riktigt om den är värd priset. Alltså den är ju inte äcklig på några sätt eller viss men jag hade höga förväntningar kring detta öl och ärligt talat så nådde inte smaken upp till dom förväntningarna.
En liten smakrecension, man känner jästsmaken tydligare än förväntat faktiskt. Jästsmaken påminner till viss del om den banan smaken som är väldigt påtaglig i veteöl. Men det är en annan banansmak, inte riktigt den där söta, färska, skumbanans smaken utan snarare mer åt en övermogen banansmak, som sagt övermogen banan! Tror att det kan ha nåt att göra med kornmalten i ölen. Man känner av den starka alkoholhalten, det är det inga tvivel om. Däremot så är det inte en obehaglig stark alkoholsmak så som arboga 10,2, men man märker att det är krut i ölen om man säger så. På nåt sätt så binder sig den hög alkoholhalten med smaken väldigt bra.
Ärligt talat så lär jag inte köpa denna öl igen. Visst fan var den god men jag anser att man kan få godare öl för pengarna. Däremot så dricker jag gärna en om jag blir bjuden eller om jag hittar den till ett billigt pris utomlands.
Även jag undrar detta!!!