Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-21, 22:41
  #13033
Medlem
akksel2s avatar
Någon som har hunnit testa något från fredagens släpp?
K:rlek & UNO är ju goa grejjer man jag har inte hunnit/orkar gå till välsorterat bolag för att köpa något än..

Dugges Sidamo Dimtu var ju fenomenal när den kom sist utan bourbonfatet (??), trots den enorma kaffesmaken
Citera
2017-08-23, 00:28
  #13034
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Ofiltreras Pickla Pils är ju nästintill fulländad. Jag tycker nog det är få som gör stiltypiska standardöl bättre än Nynäs. Men vill man ha något som tar ut svängarna så är det ju fel håll att vända blicken åt.

Oh yes, jag gillade verkligen den. Köpte fler, brukar sällan köpa på mig lagers men denna var grym.
Citera
2017-08-23, 10:26
  #13035
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akksel2
Någon som har hunnit testa något från fredagens släpp?
K:rlek & UNO är ju goa grejjer man jag har inte hunnit/orkar gå till välsorterat bolag för att köpa något än..

Dugges Sidamo Dimtu var ju fenomenal när den kom sist utan bourbonfatet (??), trots den enorma kaffesmaken

Inte provat något från fredagens släpp än men är sugen på att prova årets Hoptimum!

Founders Doom! va ju grym, så extrem men ändå så lagom.
Citera
2017-08-29, 19:21
  #13036
Medlem
Internhumors avatar
Är billiga Budweisers så kallade Beechwood Aging verkligen en teknik som används när man brygger finöl?

Ja, det verkar så enligt flera google-sök, men inga namn nämns.

Det anses vara en teknik för att skynda på lagringsprocessen.

Vilka öl vet ni använder denna budweiserianska teknik?

https://beerandbrewing.com/beechwood-aging/
Citera
2017-08-29, 19:55
  #13037
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Är billiga Budweisers så kallade Beechwood Aging verkligen en teknik som används när man brygger finöl?

Ja, det verkar så enligt flera google-sök, men inga namn nämns.

Det anses vara en teknik för att skynda på lagringsprocessen.

Vilka öl vet ni använder denna budweiserianska teknik?

https://beerandbrewing.com/beechwood-aging/

Jag känner då inte till någon "finöl" som använder den tekniken. Gissningsvis syftar det till att få bort smak från ölen. Bud smakar som bekant inte så mycket, och det kan ju inte bara bero på alla billiga adjuncts som man brygger slasket på.
Citera
2017-09-02, 19:09
  #13038
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har Brooklyn Local 1 på kylning. Aldrig druckit den, är den god? Jag tycker om Duvel.
Citera
2017-09-02, 21:15
  #13039
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har Brooklyn Local 1 på kylning. Aldrig druckit den, är den god? Jag tycker om Duvel.

Ja du, det är väl bara att korka upp så får du svar.
Citera
2017-09-04, 18:47
  #13040
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Ja du, det är väl bara att korka upp så får du svar.

Den var inte lika god som Duvel. Smakade faktiskt inget märkvärdigt. Konstigt att den är så mycket dyrare.
Citera
2017-09-10, 10:17
  #13041
Medlem
Jag kollar inte alltid upp nyheter, men ibland hittar jag något som lockar mig när jag tittar på hyllorna.
Nu senast hittade jag "Founders : Dirty Bastard" som jag aldrig sett tidigare.
Det var en riktigt god öl. Skotsk ale med mer maltsmak än engelsk ale. Smaken var choklad, kaffe och lite röksmak. Fick intryck av en ale uppblandad med en stout.
Citera
2017-09-12, 23:10
  #13042
Medlem
TokfullSnubbes avatar
Jag är ingen ölkännare mer än att jag provat dom flesta lagerölen på systemet.
Ship full of ipa, är det ett bra insteg till ipa-världen?
Nu stryper ni nog mig... Dricker mest Mariestads Old Ox och Åbro Bryggmästarens Premium Guld. Det är fin öl det.
Mottot är väl annars "mest pocent fö pengana". 😀

Börjar ångra inlägget nu, men kör i vind.
Citera
2017-09-20, 14:38
  #13043
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokfullSnubbe
Jag är ingen ölkännare mer än att jag provat dom flesta lagerölen på systemet.
Ship full of ipa, är det ett bra insteg till ipa-världen?
Nu stryper ni nog mig... Dricker mest Mariestads Old Ox och Åbro Bryggmästarens Premium Guld. Det är fin öl det.
Mottot är väl annars "mest pocent fö pengana". 😀

Börjar ångra inlägget nu, men kör i vind.

Om du vill dricka ale som går åt det lite beskare hållet så tycker jag du kan prova t.ex. Fullers ESB, Lagunitas Dogtown Pale Ale eller Oppigårds Amarillo som alla är väldigt goda, prisvärda och inte speciellt extrema.

Om du vill prova en mer modern IPA i så kallad New England-stil som inte drar iväg i pris så rekommenderar jag Oppigårs New Sweden IPA.
Citera
2017-09-21, 20:37
  #13044
Medlem
Loxuss avatar
Wohoo, fick tag i ett par Dugges Cocoa Cacao.

Såg att Systembolaget i stan har ölprovningar ibland. Är det nåt att ha?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback