Citat:
Ursprungligen postat av
blork
10 timmar i veckan är det, men har redan lärt mig mer på ca en timme än vad jag gjort sen starten. Enda positiva är att man fick massa gratis MS program som man får behålla. (bra tips till er som vill ha skaffa Windows t ex)
app det är ett stort skämt med tanke på att det skall vara en kurs för nybörjaren, inga förkunskaper ska ju krävas alls. Ett tips kanske kan vara att ladda hem en Head First C# bok eller något liknande. Många brukar gilla dem då de ger en enkel introduktion till språket, annars finns en hel del bra guider på YouTube också faktiskt om man vill lära sig på föreläsningsvis.
Hoppas det går bra tillslut och håll humöret uppe iaf, bara för att Malmö Högskola är ett skämt hoppas jag inte du tappar sugen på programmering. Det är kul!
Skickade meddelande till läraren och frågade om jag hade missförstått att det var en nybörjarkurs. Programmering är kul helt klart. Kom ganska långt på Python, men blev dessvärre ett uppehåll på 3-4 månader, så sen när jag tog upp det igen hade jag glömt det mesta. När man ska lära sig det måste man hålla på med det hela tiden så att det sitter.
Gjorde kursen och klarade den men kan säga att det tog betydligt mer än 10 timmar. Ibland satt jag 7 timmar per dag, framförallt på uppgift 4 och 5 för att lösa dem. Jag vet hur det känns och ibland kände jag också för att bara ge upp (pluggade den parallellt med universitetsstudierna). Och som du säger så måste man hålla på med programmering dagligen för att inte glömma bort det man har lärt.
En nackdel med kursen var att forumet användes knappast och när man frågade så var det inte ofta man fick svar tillbaka. En till nackdel som jag nyss kom på var att många redan hade utbildat sig och flera av dem redan hållit på med programmering sedan tidigare vilket jag tror också speglade kursens upplägg. Det positiva med kursen var att lärarna var strikta att man skulle följa C# standarder, och att man skulle kommentera alla metoder så att läraren vet metodens specifika syfte etc.