2009-07-09, 22:53
Medlem
En_Tavlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *nickName
Jag kan ju säga att det oftast inte är playboy brudar som väljer att läsa datavetenskap/systemvetenskap.
Men de brukar vara jävligt trevliga

Ingen häromkring som kommit in på Datavetenskap kandidat på SU?
Citera
2009-07-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *nickName
Jag kan ju säga att det oftast inte är playboy brudar som väljer att läsa datavetenskap/systemvetenskap.

Haha, jag är tjej och ska plugga data- och systemvetenskap i Uppsala till hösten. Kan väl tänka mig att playboybrudarna som väljer det inte är så många, men jag vill inte hänga med a bunch o' fat chicks ju. :C
Citera
2009-07-10, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sannon
Haha, jag är tjej och ska plugga data- och systemvetenskap i Uppsala till hösten. Kan väl tänka mig att playboybrudarna som väljer det inte är så många, men jag vill inte hänga med a bunch o' fat chicks ju. :C
då e vi 2 som ska plugga i uppsala om jag inte kommer in på något av mina andra val =P
Citera
2009-07-10, 11:02
Medlem
talip_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En_Tavla
Men de brukar vara jävligt trevliga

Ingen häromkring som kommit in på Datavetenskap kandidat på SU?

Jag kom in på Data systemvetenskap på SU men ska försöka byta till Datavetenskap då jag vill läsa mer programmering.
Citera
2009-07-10, 11:31
Medlem
kvints avatar
Någon annan som ska läsa Datavetenskap i Linköping?
Citera
2009-07-10, 11:58
Medlem
FoXxs avatar
Jag sökte också DSV i SU/KTH och kom in som reserv 139, tror ni att jag har någon chans att få läsa det programmet?
Citera
2009-07-10, 12:01
Bannlyst
Ska plugga systemvetenskap i Linköping Någon som är på eller?
Citera
2009-07-10, 13:40
Medlem
flax^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Någon annan som ska läsa Datavetenskap i Linköping?

Vi ses
Citera
2009-07-10, 16:40
Bannlyst
Noterade statistiken från antagningen på systemvetenskap i Linköping, och snittet har ju ökat förbaskat mycket. 360 behöriga sökare och 47 kom in i UG1med 102 reserver. Lägsta poäng som kom in 14,3, förra året var väl runt 9,x.
Citera
2009-07-10, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVanCleef
Noterade statistiken från antagningen på systemvetenskap i Linköping, och snittet har ju ökat förbaskat mycket. 360 behöriga sökare och 47 kom in i UG1med 102 reserver. Lägsta poäng som kom in 14,3, förra året var väl runt 9,x.

Så döda myten: Är ni alla sk "datornördar"?
Citera
2009-07-10, 16:53
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Så döda myten: Är ni alla sk "datornördar"?
Systemvetenskap är ju egentligen inte särskilt nördigt.
Huvudsyftet är ju att bygga upp strukturer (samhälle) och inte att knåpa ihop sina egna tekniska lösningar på problem (natur/tekniskt).

Den väsentliga skillnaden är ju att istället för att göra det med enbart människor, så görs det med program, datorer och människor. Vad man egentligen kan om varenda individuellt program eller moderkort spelar ju noll roll, så länge man kan få experterna att göra sitt jobb snabbt.
Citera
2009-07-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
Systemvetenskap är ju egentligen inte särskilt nördigt.
Huvudsyftet är ju att bygga upp strukturer (samhälle) och inte att knåpa ihop sina egna tekniska lösningar på problem (natur/tekniskt).

Den väsentliga skillnaden är ju att istället för att göra det med enbart människor, så görs det med program, datorer och människor. Vad man egentligen kan om varenda individuellt program eller moderkort spelar ju noll roll, så länge man kan få experterna att göra sitt jobb snabbt.

Ha ha ha! Det var nog det bästa svaret man kunde få på min fråga!!!
Snacka om att kringgå frågan på ett exemplariskt sätt! Jag skulle nog gissat på att du kommer lyckas väldigt bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in