2014-01-27, 04:15
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nortexius
ISIS, Jabhat Al Nusra och Islamiska Fronten är alla 3 islamistiska terrororganisationer som förespråkar en shariastat där alla Alawiter,kristna och minoriteter kommer slaktas. Med tanke på att dessa 3 organisationer representerar ungefär 60-70% av rebellerna i landet är det väl inte så konstigt att man generaliserar alla rebellerna som terrorister?

Jag kan köpa att de förespråkar en shariastat men att de kommer slakta alla alawiter, kristna osv tror jag inte.

Har du någon källa på att dessa representerar 60-70% av alla rebeller

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
75-80 procent av de så kallade "rebellerna" är islamister, det är, nu även i väst, allmänt accepterade fakta. Dessa företräds alltså inte av den syriska sk "exilregeringen" som förhandlar i Genève.

Om man är islamist är man automatiskt terrorist alltså? Så vitt jag vet är en islamist en som vill förena politiken med islam, dvs en shariastat.

Citat:
Islamisterna vill, som ett Absolut minimum, införa stenhårda sharialagar i Syrien. Dessutom anser de att det är förbjudet att försöka avsätta en islamistisk regering, så demokratiska val lär endast inträffa en gång vi islamistiskt styre.

Men om syriens befolkning nu skulle vilja ha sharialagar så får ni acceptera det, ni kan inte tvinga på muslimer "den underbara och "fria" demokratin" precis som muslimerna inte tvingar oss i Euopa på sharialagar. Väst har inte delat in muslimer i olika nationalstater av en ren slump, det är för att försvaga muslimerna. Historien har visat att muslimerna hade sina bästa år när det fanns ett kalifat, och inte nationstater.

Citat:
Men till detta tillkommer det att, det bland islamisterna, råder ett oresonligt hat mot shiamuslimer. Detta innebär att en islamistseger skulle innebära, dels ett folkmord mot den alawitiska minoriteten i Syrien och dels att kriget skulle sprida sig till Libanon, som "hämnd" mot Hizbollah.

Men det skulle inte räcka med det! Shiamuslimerna har även makten i Irak, och övriga islamister skulle säkert följa Al-Qaidas exempel och föra kriget dit. Sedan återstår förstås den shiamuslimska hemmaborgen Iran.

Att sedan väst skulle stå på tur, ev. efter Egypten och Tunisien är ingen orimlig gissning.

Vilka islamister syftar du nu på? Al-Nusra? ISIS? FSA? Jag hade faktiskt kunna tänka mg att ISIS skulle vara dumma nog att starta krig i alla möjliga länder men att påstå att 75-80 % av rebellerna passar in i detta tror jag inte ett dugg på.

Citat:
Ser man hur islamisterna agerat i praktiken så är det helt klart frågan om terror mot civilbefolkningen och andra krigsbrott. Självklart så kan man även beteckna Assadregimen som statsterroristisk. Det är detta som är så tragiskt för det syriska folket. Hur mycket som är propaganda ifrån respektive sida är förstås svårt att avgöra. Men helt klart så är det två dåliga alternativ som finns för det syriska folket i nuläget.

Vilka islamister är det som har begått terror på civilbefolkningen? Många har försökt smutskasta rebellerna genom att lägga ut fejkade videor, som tex att man avrättar en soldat och skriver "FSA avrättar civila". Brott mot civila har så klart förekommit från båda sidorna men just Flashback är så otroligt vinklat till Assads fördel att alla ser igenom lögnerna.

Citat:
Vad gäller de ev. 20-25 procent av de sk. "rebellerna" som inte officiellt utropat sig till islamister så vet vi att det skett en snabb radikalisering av "rebellerna", allt fler blir extrema islamister och därmed terrorister. Detta är också tragiskt. Jag utesluter nämligen att det, under det första året av upproret förhöll sig så att ca 20 procent av "rebellerna" var islamister och resterande 80 procenten var någorlunda sansade. Men sedan skedde som sagt en snabb och kraftig radikalisering, vilket lär fortsätta.

Så "rebellerna" är i praktiken terrorister och den del av rebellrörelsen som inte är det än lär bli det inom en kort tid. Dessa rebeller innebär, till skillnad ifrån Assad, ett hot även emot väst.

Stopp och belägg, bara för att man är islamist innebär det inte att man är terrorist Sen skriver du att rebellerna är ett hot mot väst men säg mig då om inte väst är ett hot mot muslimer? Kolla bara vad kristna västerländska länder + judarna gör i länder som Afghanistan, Irak, Palestina. Hur många oskyldiga muslimska barn har dött pga väst? Hur många oskyldiga muslimska kvinnor har inte blivit våldtagna av era äckliga smutsiga soldater? Jag blir så jävla arg när man försöker framställa väst som någon ängel som är rädd för "farliga islamister" när väst har spillt mest blod av alla under de senaste tiden. Det är vi som borde vara rädda för er! Vår räddning heter ett kalifat, hade ett kalifat existerat nu istället för muslimska nationalstater (där de flesta ledarna agerar knähundar åt väst), likt osmanska riket, kan jag lova dig att västerländska länder inte hade vågat göra det dom gör nu mot muslimerna.

Citat:
Det är därför jag hoppas på att SAA vinner. Assad och andra av regimens krigsförbrytare kommer, tids nog, att ställas inför ICC i alla fall.

Vara jag tvungen att välja, vilket jag tack och lov inte behöver, så skulle jag hellre vilja bli torterad och mördad av Assads slaktardrängar, än att komma i händerna på islamisterna.

Varför? Ja, mitt rent kroppsliga lidande skulle vara större under en utdragen tortyr och svält i Assads fängelser. Men det skulle kännas ännu meningslösare att få halsen avskuren av religiösa fanatiker med någon slö kniv, omgiven av en hysterisk mobb som ropade "Allah akbar". I ett syriskt fängelse så skulle jag i alla fall förstå varför jag var tvungen allt lida och dö. En diktator som till varje pris vill behålla makten och inte tolererar att jag håller tyst om mina syriska vänner som råkat uttala sig kritiskt om regimen. Att dö p.g.a. att religiösa fanatiker har en vansinnig tolkning av islam skulle känna helt meningslöst.

Håller med här.
Citera
2014-01-27, 08:45
Medlem
Janbanan74s avatar
Blackjack. Islamist=terrorist. Så enkelt verkar det vara då islamister är beredda och gå i döden för deras tro. Utgår man från att alla islamister är terrorister så har man vidtagit de nödvändiga försiktighetsåtgärderna genom och inte beblanda sig med dessa...
Citera
2014-01-27, 09:40
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Jag kan köpa att de förespråkar en shariastat men att de kommer slakta alla alawiter, kristna osv tror jag inte.

Om man är islamist är man automatiskt terrorist alltså? Så vitt jag vet är en islamist en som vill förena politiken med islam, dvs en shariastat.

Men om syriens befolkning nu skulle vilja ha sharialagar så får ni acceptera det, ni kan inte tvinga på muslimer "den underbara och "fria" demokratin" precis som muslimerna inte tvingar oss i Euopa på sharialagar. Väst har inte delat in muslimer i olika nationalstater av en ren slump, det är för att försvaga muslimerna. Historien har visat att muslimerna hade sina bästa år när det fanns ett kalifat, och inte nationstater.

Vilka islamister syftar du nu på? Al-Nusra? ISIS? FSA? Jag hade faktiskt kunna tänka mg att ISIS skulle vara dumma nog att starta krig i alla möjliga länder men att påstå att 75-80 % av rebellerna passar in i detta tror jag inte ett dugg på.

Vilka islamister är det som har begått terror på civilbefolkningen? Många har försökt smutskasta rebellerna genom att lägga ut fejkade videor, som tex att man avrättar en soldat och skriver "FSA avrättar civila". Brott mot civila har så klart förekommit från båda sidorna men just Flashback är så otroligt vinklat till Assads fördel att alla ser igenom lögnerna.

Stopp och belägg, bara för att man är islamist innebär det inte att man är terrorist Sen skriver du att rebellerna är ett hot mot väst men säg mig då om inte väst är ett hot mot muslimer? Kolla bara vad kristna västerländska länder + judarna gör i länder som Afghanistan, Irak, Palestina. Hur många oskyldiga muslimska barn har dött pga väst? Hur många oskyldiga muslimska kvinnor har inte blivit våldtagna av era äckliga smutsiga soldater? Jag blir så jävla arg när man försöker framställa väst som någon ängel som är rädd för "farliga islamister" när väst har spillt mest blod av alla under de senaste tiden. Det är vi som borde vara rädda för er! Vår räddning heter ett kalifat, hade ett kalifat existerat nu istället för muslimska nationalstater (där de flesta ledarna agerar knähundar åt väst), likt osmanska riket, kan jag lova dig att västerländska länder inte hade vågat göra det dom gör nu mot muslimerna.

De som vill ha ett kalifat är bakåtsträvande, inavlade, outbildade, lågpresterande med mindervärdeskomplex. De kan inte konkurrera och klara sig i den moderna världen, därför vill de ha ett eget litet efterblivet rike som till exempel talibanerna och somalierna eftersom männen rätteligen känner sig underlägsna och inte kommer ha jobb eller kvinnor som vill ha dessa åsnor till män.
Är det så i Syrien? Det finns inga tecken på detta, detta finns förvisso många arbetslösa unga män men de är nog, trots allt, rätt moderna. När kriget är slut kommer det finnas många jobb för att bygga upp Syrien igen och alla har nu fått beskåda åsnorna som ropar allah akbar, när kriget är slut kommer det fortsatt vara skottpengar på dessa terrorister som har förstört för så många människor. Domen kommer inte vara nådig och ingen kommer tro att en allah har hjälpt dom eller hur? Hur många allah akbar neandertalare från videos där de halshugger andra muslimer har överlevt? De brinner i sitt påhittade islamisthelvete nu. Alla kommer skratta åt kalifatnissarna och deras efterblivna önskemål om sharia, halshuggningar och förtryck.
Citera
2014-01-27, 11:33
Medlem
Assad är vek ! Han uppfyller inte alla kriterier som diktator. Alla Syrier jag känner, Och alla som har ngt med Syriens att göra säger att Assad har inte tagit tag med hårdhandskarna ännu.
Citera
2014-01-27, 11:40
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
SVT visade Sidnaya och Jesus statyn häromdagen http://www.svtplay.se/klipp/1758246/aven-rebellerna-bryter-mot-krigets-lagar-svt-rapporter-innefran-syrien (börjar vid 01.45min)

Man kan se ett tjugotal brända terrorister vid berget, ska vara bla saudier.

Vad med SVT ???
De sa att "rebellerna" bombade civila med granater Har SVT slutat gulla med terroristerna ?

Tror det är den tionde misslyckade offensiv på klustret/Jesusstatyn, den där statyn måste vara en nagel i salafiögon och jätte kaxigt att bygga den mitt i ett brinnande krig och när man vet att den blir ett mål för salafiidioterna .
Citera
2014-01-27, 11:55
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Mycket intressant. Jag hittar dock ingenting om avslöjandet i den här videon någon annanstans. Jag hittar inte ens något på alarabiya.net. Jag hittar faktiskt ingenting om denne prins Abdul Rahman al-Faisal eller Abu Faisal på nätet öht. Vem är han? Det finns kanske fler varianter på hans namn.
Om någon har mer info - dela gärna med er i tråden.

Soria, vet du när klippet ska ha vistats?
Vet inte när det sändes men gissar i januari, Abdul Rahman al-Faisal är kungens bror om jag minns rätt , kan stavas lite olika
Abdul Rahman iben Faisal
Abdul Rahman bin Faisal
Abdulrahman al-Faisal
Abed al-Rahman al-Faisal
sen kan man hela namnet Abdul Rahman al-Faisal al-Saud .

Det märkliga är att det var al-Arabiya sände det , kan vara ett hot från kungen mot alla som stödjer ISIS att sluta med det när kanalen hänger ut självaste prinsen med namn.
Kan vara som jag skrev tidigare starten på städning bland prinsarna som kan vara ett hot mot kronprisen ,.

Eller ett misstag av al-Arabiya, det är inte första gången, för några månader sen sände al-Arabiya en demonstration i Syrien och av misstag visade syrier som slog på kungens bild med tofflor blev massa kalabalik i Saudi då.

Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Dels så verkar personen ifråga totalt retarderad och dels så luktar det här för mycket propaganda.
Idiot al-Arabiya ägs av kungafamiljen .

Citat:
Ursprungligen postat av MakavelliTheDon
Vad händer om han blir dödad av SAA eller NDF? Rebellerna/Terroristerna lär väl som vanligt börja skrika att regimen är barndödare.
Japp, de använder barnsoldater, dör de så är det bara att ta bort vapnet från deras händer och skrika titta hur Assad mördar barn
Eller kvinnor som bär vapen
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=139890452848026&set=a.1344538567250 19.1073741847.119696204867451&type=1
Citera
2014-01-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Idiot al-Arabiya ägs av kungafamiljen .
Ja och det är en av anledningarna till att ditt klipp är fejk. Man hör ju på själva intervjun att det är upplagt och oseriöst. Men jag förstår att det ligger i ditt intresse att sprida information som är till fördel för "abu" Assad. Sedan så är det inte första gången som regimen har konstruerat material som har syfte att underminera KSA. Det är standard.

En liten detalj bara, Al-Arabiya har tusen gånger snyggare kvinnor än dom du har lagt upp i tråden som är pro-assad. Ingenting viktigt, bara en liten subtil notis. Eller du kanske vill kommentera detta?
Citera
2014-01-27, 12:15
Medlem
sorias avatar
Citat:
Därför att dom har en gemensam nämnare, nämligen arabisk nationalism (panarabism). Det är därför dom framstår som samma skit ur ett kurdisk perspektiv. Det samma gäller regimen.
Jaså , islamism = panarabism ? Det dummaste jag läst från dig på länge (typ 1-2 dagar) du verkar tävla med dig själv i antal korkade inlägg

Islamister vill ha en kalifat för alla muslimer, spelar ingen roll om det är kurder,afghaner, tjetjener .....panaraber vill att arabiska länder enas till en nation, de vill inte ha turkar och pakistanier och alla andra muslimer.

Citat:
Men din åsna. Varför dödar dom varandra över hela Syrien men inte just här? Inte bara dödar, utan även våldtar vandras mammor och systrar. Är det inte märkligt att inte samma sak sker i Tal Hamis? I så fall så får du föra fram något godtagbart som förklarar detta märkliga beteende. Det du skriver här ovan är inte godtagbart. Enligt mig så beror deras beteende på att dom är araber. Dom har samma etnicitet och har blivit hjärntvättade i samma panarabism under Baathistisk styre i Syrien och Irak.
Typisk kurder att kalla andra för åsnor

Vem har sagt att de dödar varandra i hela Syrien???

I Qalamoun är de fortfarande allierade och i Dir Ezzor och samma sak i al-Ghouta och i hela södern , de slåss mest i al-Raqa och Aleppo provinsen.

Al-Nusra i Qalamoun hotade t.o.m att anfalla alla som attackera ISIS,jag länkade till deras uttalande tidigare i tråden.

Citat:
Homs och Hama har blivit värst drabbade av flygbombningar. Alla hänvisar till dom när dom talar om destruktionen i Syrien. Frågan är hur många procent som är kvar av staden?
Myyyycket mer än du tror och önskar

Citat:
Ursprungligen postat av Reber
en mentalitet som hela arabvärlden verkar lida av.
Inte kurderna va?
Citera
2014-01-27, 12:25
Medlem
sorias avatar
Citat:
Sedan så är det inte första gången som regimen har konstruerat material som har syfte att underminera KSA. Det är standard.
Du förstår att Saudi stödjer terroristerna som slaktar ditt folk va?

Citat:
Al-Arabiya har tusen gånger snyggare kvinnor än dom du har lagt upp i tråden som är pro-assad. Ingenting viktigt, bara en liten subtil notis. Eller du kanske vill kommentera detta?
OK ska sjukna ner till din nivå, vet du att ingen av tjejerna på al-Arabiya är från Saudien? Vet du att några är från Syrien? och Libanon ?

Du verkar ha hängt dig på tjejbilderna jag postade tidigare i tråden (trots att du nekade det), vad beror det på ?
Citera
2014-01-27, 12:29
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Hur kan en vist från Assad se ut? Måste SAA et co döda alla 40000 motståndare eller blir det 30k POW eller kommer fiennden fly när SAA skrämmer skiten ur dom? Alternativt att de försöker låtsas vara civila syrier....
Nää inte döda alla men många måste dö för att andra ska fatta att det är kört ,utländska jihadister flyr tillbaka till sina länder, kända syriska terrorister flyr också och söker asyl i andra länder, kvar är de syrier som deltagit i strider men inte begick kriminella handlingar som våldtäkter,kidnappningar ,slakt av civila .... dessa kan lägga ner vapnen och utnyttja amnestin .

Citat:
Ursprungligen postat av shido
Assad är vek ! Han uppfyller inte alla kriterier som diktator. Alla Syrier jag känner, Och alla som har ngt med Syriens att göra säger att Assad har inte tagit tag med hårdhandskarna ännu.
Du kommer inte med något nytt, både jag och andra syrier skrev detta i tråden , vi skrev att Hafez var mycket tuffare,hade det varit han vid makten skulle det inte gå så här långt .
Bashar är uppvuxen i England , han är inte lika hård som pappan,han har ingen militär bakgrund som pappan utan var utbildad till ögonläkare,han försökte demokratisera landet .
Citera
2014-01-27, 12:41
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ok , tycker att alawiter och kristna ska lyssna på dig eller på vad dessa terrorister själva annonserar på youtube ?

Citat:
Det är terrorism när man med våld tvingar sina tankar,religion på andra.

Citat:
Gott om källor i tråden.

Citat:
Men om syriens befolkning nu skulle vilja ha sharialagar så får ni acceptera det
Al-Moualem gav bra svar på detta i hans första tal i Genev2 "syrierna vill gå framåt, inte gå tusen år tillbaka"

Citat:
ni kan inte tvinga på muslimer "den underbara och "fria" demokratin" precis som muslimerna inte tvingar oss i Euopa på sharialagar.
Fattar inte varför såna som dig och thunderman helt frivilligt väljer att bor i Sverige när det finns skit länder som har sharia lagar , varför inte flytta dit om det är så jävla bra?
Är du eller thunderman på bilden?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=420354054762017&set=gm.570534903038 209&type=1

Citat:
Historien har visat att muslimerna hade sina bästa år när det fanns ett kalifat
På den tiden fanns inga salafister och wahhabister.

Citat:
Man behöver inte smutskasta de, det gör de själva, några fejkvideo behövs det inte heller då dina vänner är duktiga att själva ladda upp sina slakt och avrättningsvideo.
Citera
2014-01-27, 13:15
Medlem
sorias avatar
500terrorister försökte bryta belägringen i al-Qadam området, det slutade med 150 döda/skadade terrorister
http://www.presstv.ir/detail/2014/01/27/347920/army-kills-100-militants-in-damascus/
Några döda terrorister
https://www.youtube.com/watch?v=QAKDneHqWV0#t=8

I Aleppo rensade SAA delar av gamlastan runt Aleppos citadel ,otextad
http://www.youtube.com/watch?v=u9q7FYT7rQk#t=62

Härlig video på Syrien sändebud/ministrar till Geneve träffar syrier på gatan , trodde de skulle vara omringade med hundra vakter
http://www.liveleak.com/view?i=db6_1390748008

ISIS andra man och al-Bagdais högerhand dog i strider med IF i Aleppo provinsen, han riktiga namn var Samir Abed Mohamad ,tjänstgjort i 20år som officer i iraks armen under Saddams tid .
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=290043107809408&set=a.1466029588200 91.33591.146581812155539&type=1
http://www.shamtimes.net/wp-content/uploads/2014/01/%D8%B916.jpg

Två "brittiska"bröder dog i Syrien
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/face-british-terror-tourism-estate-3065286#.UuYhHxARlkI

Assad kan vinna i nästa val
http://www.presstv.ir/detail/2014/01/26/347852/assad-can-easily-win-next-election/

Demonstranter i Homs visar sin stöd för regeringen,otextad
http://www.youtube.com/watch?v=MG3eVHyDVuY#t=18
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in