Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
De som vill ha ett kalifat är bakåtsträvande, inavlade, outbildade, lågpresterande med mindervärdeskomplex. De kan inte konkurrera och klara sig i den moderna världen, därför vill de ha ett eget litet efterblivet rike som till exempel talibanerna och somalierna eftersom männen rätteligen känner sig underlägsna och inte kommer ha jobb eller kvinnor som vill ha dessa åsnor till män.
Är det så i Syrien? Det finns inga tecken på detta, detta finns förvisso många arbetslösa unga män men de är nog, trots allt, rätt moderna. När kriget är slut kommer det finnas många jobb för att bygga upp Syrien igen och alla har nu fått beskåda åsnorna som ropar allah akbar, när kriget är slut kommer det fortsatt vara skottpengar på dessa terrorister som har förstört för så många människor. Domen kommer inte vara nådig och ingen kommer tro att en allah har hjälpt dom eller hur? Hur många allah akbar neandertalare från videos där de halshugger andra muslimer har överlevt? De brinner i sitt påhittade islamisthelvete nu. Alla kommer skratta åt kalifatnissarna och deras efterblivna önskemål om sharia, halshuggningar och förtryck.
Så pratar en som är rädd för ett kalifat, kommer du ihåg osmanska riket? Mitt folk tillsammans med albanerna och turkarna var nära att få
hela Europa på fall för inte så himla längesen.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Ok , tycker att alawiter och kristna ska lyssna på dig eller på vad dessa terrorister själva annonserar på youtube ?
Ge mig en enda källa där en ledare säger att han kommer slakta kristna och alawiter? Videon som du själv länkade med Al-Nusras ledare a själv att han respekterar kristna

Och nu syftar jag inte på någon videon där en random rebell säger han ska slakta allt och alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Det är terrorism när man med våld tvingar sina tankar,religion på andra.
Håller med dig om att tvång är fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Gott om källor i tråden.
Det var det i förra tråden också fram tills i princip alla blev motbevisade.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Al-Moualem gav bra svar på detta i hans första tal i Genev2 "syrierna vill gå framåt, inte gå tusen år tillbaka"
Om det är så att majoriteten av Syriens medborgare vill ha den ett sekulärt samhälle istället för ett teokratiskt har jag inga problem med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Fattar inte varför såna som dig och thunderman helt frivilligt väljer att bor i Sverige när det finns skit länder som har sharia lagar , varför inte flytta dit om det är så jävla bra?
Är du eller thunderman på bilden?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=420354054762017&set=gm.570534903038 209&type=1
Jag bor i Sverige för att serbiska terrorister etniskt rensade oss från mitt eget hemland Bosnien, dessutom kommer jag flytta härifrån efter mina universitetsstudier så du behöver inte oroa dig för mig lille vän. Dessutom är jag ingen salafist.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
På den tiden fanns inga salafister och wahhabister.
Jag hoppas inte heller dessa tar makten om Assad skulle falla.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Man behöver inte smutskasta de, det gör de själva, några fejkvideo behövs det inte heller då dina vänner är duktiga att själva ladda upp sina slakt och avrättningsvideo.
De enda avrättningsvideor jag har sett är på soldater från SAA.