Citat:
Ursprungligen postat av
kentuckyfry
Var det antibiotika du hade tagit? Det kan ju verkligen få magen och tarmfloran att balla ur. Likaså en vanlig magsjuka kan ställa till det i magen rejält. Man tror till och med att människor kan utveckla glutenintolerans och IBS efter magsjuka.
Ja problem kom efter min antibiotika kur, kan också tillägga att antibiotikan jag fick inte hjälpte mot det jag fick den för så jag åt det helt i onödan. Åt bactrim forte, det är en dubbel dos av vanliga bactrim, i 7 dagar. 2 tabletter på morgon o 2 på kvällen. Under denna kuren utbildade jag mig till soldat, sprang milen 2a dagen under kuren t.ex. Blev jätte trött i kroppen dessa 7 dagarna, på gränsen till deprimerad också.. Sen slutade jag med den så blev allt bättre, humöret, energin osv. Hade inte värsta diaréen under kuren eller så men efter kuren så började besvären med magen. Först skiftade färgerna på avföringen väldigt mycket, var lös i magen olika dagar, har dock inte haft ont i magen. Sen märkte jag att avföringen var mycket smalare än normalt sen började jag oroa mig och kontakta min vårdcentral utan resultat. Har känt ett enormt sockersug vissa kvällar, har proppat mig full med chocklad o godis då, något jag inte ska göra mer. Har en konstig smak i munnen, inte dålig andedräckt, smakar konstigt bara. Igår började jag bli förkyld, än en gång.. Jag vet hur det är att vara magsjuk, man mår jävligt dåligt och har ont som fan i magen och väldigt lös avföring, och det har jag inte. Detta har pågått i snart 2 månader nu och jag är nästan säker på att det är antibiotikans fel. Tror att jag har fått svamp eller någon annan bakterie i magen. Anledningen till att avföringen är smal kan vara att maten passerar för snabbt genom magen och hinner inte "lagras" i tjocktarmen tillräckligt länge för att få en större volym. Eftersom jag har haft svamp på kroppen tidigare misstänker jag att det har kommit tillbaka fast i tarmarna.