Citat:
Det finns redan en princip som kan förena diametralt olika ståndpunkter i abortfrågan. Det är fel att döda men minst lika fel att tvinga någon att bära på en parasit. Men att avhysa ett foster är inget som bryter mot någotdera. Varför dra till med en godtycklig satt gräns mellan två extremer när det finns en fiffig lösning? http://en.wikipedia.org/wiki/Evictionism
Kvinnans kropp är hennes egendom. Man kan logiskt säga att hon bjuder in fostret till hennes egendom genom att medge till sex (Såvida hon inte är medveten om vad sex innebär, då blir diskutionen mer komplicerad).
Att se fostret som en "unwanted trespasser" fungerar logiskt bara vid våldtäkt. Eller du kanske menar att man kan bjuda in någon i sitt hus, sen deklarera dem "unwanted trespasser" och döda dem? Det är den logiska slutsatsen av detta resonomang. Så hela teorin faller direkt på det.Samtidigt förespråkar SD som sagt att man kan söka dispens från Socialstyrelsen för speciella omständigheter. Och igen, 12 veckor är en väldigt lång tid som ger mycket tid till att upptäcka och abortera fostret.
Citat:
Den politik jag ämnar driva står enbart för att öka både social och ekonomisk frihet (Jag ser förövrigt i princip alla sociala interaktioner som ekonomiska transaktioner, så jag anser att termen "frihet" räcker).
Min grund för att engagera mig i Sverigedemokraterna är simpel. Jag ser ett "hål i marknaden", och ämnar fylla det. Sverigedemokraterna drar nytta utav mig genom att jag kanske kan dra extra röster från invandringskritiska liberaler. Jag drar nytta ifrån den grundplattform som Sverigedemokraterna utgör för att kunna lansera min personvalskampanj. I grund och botten står jag för min egen politik - det är inget jag kompromissar över. Min personliga integritet är absolut. Jag är inte Anders Borg.
Betänk också att eftersom jag aldrig kommer kunna få igenom mina extrema åsikter som ensam anarkist i riksdagen så blir jag genast också ett alternativ för invandringskritiska människor som är lite skeptiska mot Sverigedemokraterna - ytterligare ett område där SD kan dra nytta utav mig, och jag av dem. Jag innehar en utbildning inom nationalekonomi (officiel titel BSc (Honors) Economics, Finance and Management). Jag har innehaft riktiga jobb, till skillnad från vissa andra politiker (Circa 2 år i handeln). Jag studerar just nu min Master på JIBS, vilken slutförs denna sommar. Helt enkelt, jag är ett alternativ inom SD för invandringskritiska människor som ändock känner viss skepsis mot SD i övrigt.
Senast redigerad av SWesterlund 2014-01-20 kl. 22:32.
Senast redigerad av SWesterlund 2014-01-20 kl. 22:32.
, men detta innebär inte att det är rätt eller att du kommer knuffa staten i rätt riktning. Att engagera sig som politiker för att försvara friheten är nog lika fruktsamt som att gå med i Hells Angels för att utöva ett fredligt inflytande.