Resultat: .
0%
röster
2014-01-22, 18:44
Medlem
cyberkalles avatar
Dante är en riktigt skön figur som jag verkligen gillar men tyvärr så håller inte han måttet för att spela i Bayern men att sälja honom nu vore idioti.

Om vingmuttrarna är benägna att betala den summan för honom så ser jag inte problem att sälja honom till sommaren.
Citera
2014-01-22, 19:19
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Det är en intressant fråga faktiskt. Enligt de rykten som cirkulerar runt just nu rör det sig alltså om att United skulle vara villiga att betala 17 miljoner euro för en 30-årig mittback, vilket ändå får sägas vara en riktigt hög summa. Nu måste det dock betonas att Bayern inte har den bredaste backlinjen i nuläget, men skulle de lyckas knyta till sig en toppback till sommaren och United vill köpa in Dante inför nästa säsong ser jag det mycket väl som en möjlighet.

Dante var visserligen riktig stark under föregående säsong, men är nog fortfarande inte riktigt exakt vad Bayern letar efter mer långsiktigt till backlinjen. Dessutom betalade de 4.7 miljoner för honom, att då få 17 miljoner euro två år senare när han rör sig mot 31 vore en riktigt bra affär. Det är dock självklart mycket spekulationer fortfarande och han går nog med största säkerhet inte nu i vinter (Vem hade tjänat på det överhuvudtaget med cuptie?), men i sommar kan nog en affär ske.

Transfermarkt ger dock bara ryktet 15% och de flesta som skriver där verkar tveksamma, men vem vet? Dessutom kommer Badstuber tillbaka om några månader och tar sin plats.

Priset kanske kan även höjas om han nu får möjligheten att få spela framför Silva eller Luiz(som ryktas till Bayern om jag inte minns fel?)
Citera
2014-01-22, 19:34
Medlem
motvalls avatar
Största poängerna med att behålla Dante efter sommaren är att killen är skön, att han talar tyska och att i sina bästa stunder (dvs i princip enbart förra säsongen under hela sin karriär) var en världsback på sin position.

Som jag skrivit om tidigare, Guardiolas spelmodell ställer annorlunda krav och han har inte riktigt levt upp till dem. Dessutom är behovet av hans passningsfot inte lika stort detta år som det förra.
Citera
2014-01-22, 19:51
Medlem
Mastodontishs avatar
När det talas om mittbackar. Vad tror ni om Matthias Ginter från Freiburg? Stor talang som precis fyllde 20.
Har ryktats mycket till BVB men nu sägs även Bayern vara intresserade. Skulle vara bra med en stor mittbackstalang i laget.
Citera
2014-01-22, 19:59
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
När det talas om mittbackar. Vad tror ni om Matthias Ginter från Freiburg? Stor talang som precis fyllde 20.
Har ryktats mycket till BVB men nu sägs även Bayern vara intresserade. Skulle vara bra med en stor mittbackstalang i laget.

Jag tror att han ligger närmare Dortmund än Bayern och nog hoppas jag på en mer namnkunnig back om nu Bayern tänkt fortsätta kriga i Europatoppen.

Dante om den rättmätiga kritiken som han fått.

http://www.tz.de/sport/fc-bayern/dante-der-confed-mich-kaputt-gemacht-tz-3326929.html

Motvall@ Han är helt jävla underbar som person som jag skrev.
Citera
2014-01-22, 20:15
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Motvall@ Han är helt jävla underbar som person som jag skrev.
Klart jag egentligen vill behålla Dante, verkar vara en helt underbar kille som ingen kan ogilla. Men som du också skrivit; han har inte övertygat under hösten.

Någon mittbackstalang till Bayern nu känns inte troligt, man skickade ju nyss iväg en sådan (Kirchhoff) och det finns redan en på gång (Badstuber). Spelare på den positionen brukar blir som bäst efter 25.

Dortmund har däremot ett akut behov, Subotic är ju skadad hela våren i princip. Om de nu inte vågar chansa med Friedrich och Sarr? Men snälla BVB, låt Freiburg behålla de få bra spelare de har kvar.
Citera
2014-01-22, 20:35
Medlem
Det finns även Marc-Oliver Kempf från Frankfurt som alternativ till Ginter. Det sägs att Juve ska vara intresserade av honom.
Citera
2014-01-23, 02:18
Medlem
afras avatar
Jag förstår inte alls dessa spekulationer om Dante och den hårda kritiken. Det räcker ju egentligen att titta på hans bundesligainsatser denna säsong för att vederlägga kritiken. Dante spelade från start i 13 av 16 matcher under hösten. I de 13 matcher Dante spelade från start släppte Bayern München in totalt 6 mål. Dantes karriär pekar fortfarande uppåt, men en halv säsong efter hans stora succé förra säsongen är han nu så dålig att han måste säljas när Bayern München under den gångna hösten med Dante som ledargestalt i försvaret slagit alla tänkbara rekord i BL och CL. Van Buyten, som är fem år äldre än Dante, är fortfarande tillräckligt bra för att spela från start borta mot Barcelona i CL-semifinal och vinna med 3-0, och nu är Dante plötsligt överflödig? Att Badstuber kommer tillbaka och direkt tar Dantes plats är helt osannolikt. Om Badstuber ens kommer att kunna fortsätta karriären, om knät verkligen håller? Och enligt dantes agent Marcus Marin för man just nu förhandlingar med Bayern München om villkoren för en förlängning av Dantes kontrakt. http://www.tz.de/sport/fc-bayern/dante-kein-angebot-manchester-united-3326723.html

Dante är en riktig juvel till spelare och det vore inte alls klokt att sälja honom, och det tror jag Pep, Sammer och de övriga i BM är övertygade om. På kort sikt är han ju inte minst en nyckelspelare i defensiven i vårens Champions League-slutspel. Ta bort Dante och man ska försvara CL-bucklan med endast Boateng, Van Buyten och en Badstuber som inte spelat fotboll på över ett år?
Citera
2014-01-23, 06:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Jag förstår inte alls dessa spekulationer om Dante och den hårda kritiken. Det räcker ju egentligen att titta på hans bundesligainsatser denna säsong för att vederlägga kritiken. Dante spelade från start i 13 av 16 matcher under hösten. I de 13 matcher Dante spelade från start släppte Bayern München in totalt 6 mål. Dantes karriär pekar fortfarande uppåt, men en halv säsong efter hans stora succé förra säsongen är han nu så dålig att han måste säljas när Bayern München under den gångna hösten med Dante som ledargestalt i försvaret slagit alla tänkbara rekord i BL och CL. Van Buyten, som är fem år äldre än Dante, är fortfarande tillräckligt bra för att spela från start borta mot Barcelona i CL-semifinal och vinna med 3-0, och nu är Dante plötsligt överflödig? Att Badstuber kommer tillbaka och direkt tar Dantes plats är helt osannolikt. Om Badstuber ens kommer att kunna fortsätta karriären, om knät verkligen håller? Och enligt dantes agent Marcus Marin för man just nu förhandlingar med Bayern München om villkoren för en förlängning av Dantes kontrakt. http://www.tz.de/sport/fc-bayern/dante-kein-angebot-manchester-united-3326723.html

Dante är en riktig juvel till spelare och det vore inte alls klokt att sälja honom, och det tror jag Pep, Sammer och de övriga i BM är övertygade om. På kort sikt är han ju inte minst en nyckelspelare i defensiven i vårens Champions League-slutspel. Ta bort Dante och man ska försvara CL-bucklan med endast Boateng, Van Buyten och en Badstuber som inte spelat fotboll på över ett år?

Dante gör stundtals helt enorma insatser för att minuterna senare varva det med någon märklig insats.
Du kan ju inte komma med vad han presterade förra säsongen det är ju nu han behöver vara bra och det har han ju inte varit och det säger han ju själv.

Men det är ingen som tror eller vill att han säljs nu i vinter och om United är beredd att betala det priset som sades tidigare i tråden så gör ju Bayern en vinst på närmare 100 miljoner för en 31-årig back det är inte dumt och det finns bättre alternativ ute i världen.

Lägg dessutom till att vi har Boateng också som mittback.........
Ingen kan komma och säga till mig att vi har ett betongförsvar.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-01-23 kl. 06:33.
Citera
2014-01-23, 08:03
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Dante gör stundtals helt enorma insatser för att minuterna senare varva det med någon märklig insats.
Du kan ju inte komma med vad han presterade förra säsongen det är ju nu han behöver vara bra och det har han ju inte varit och det säger han ju själv.

Men det är ingen som tror eller vill att han säljs nu i vinter och om United är beredd att betala det priset som sades tidigare i tråden så gör ju Bayern en vinst på närmare 100 miljoner för en 31-årig back det är inte dumt och det finns bättre alternativ ute i världen.

Lägg dessutom till att vi har Boateng också som mittback.........
Ingen kan komma och säga till mig att vi har ett betongförsvar.

Det här känns som något Bayern-fenomen i många år. Känns som man verkligen har haft problem med mittbackarna och aldrig verkar hitta några riktigt stabila.

Jag tror man skulle behöva kolla efter en lite kortare, snabbare mittback att komplettera en lång stabil rensare med. En som bättre kan försvara i djupled och längst marken. Det är inte så många som spelar höga crossbollar mot Bayern idag utan nästan bara kontringar.
Spelare som Ramos och Silva är såna spelartyper jag tänker på
Nicolas N'Koulou är en spelare jag verkligen hade velat se i laget, snabb, inte så lång, ung och enormt duktig.
Citera
2014-01-23, 08:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Det här känns som något Bayern-fenomen i många år. Känns som man verkligen har haft problem med mittbackarna och aldrig verkar hitta några riktigt stabila.

Jag tror man skulle behöva kolla efter en lite kortare, snabbare mittback att komplettera en lång stabil rensare med. En som bättre kan försvara i djupled och längst marken. Det är inte så många som spelar höga crossbollar mot Bayern idag utan nästan bara kontringar.
Spelare som Ramos och Silva är såna spelartyper jag tänker på
Nicolas N'Koulou är en spelare jag verkligen hade velat se i laget, snabb, inte så lång, ung och enormt duktig.

Jag är helt ute och cyklar om jag säger något alls om Nicolas N'Koulou då jag i ärlighetens namn inte har en susning om honom men annars så är jag helt enig i ditt resonemang.
Nuvarande mittbackarna är ju lite längre än honom där Dante är kortast med 1.88 och van Buyten längst med 1.97

En riktigt snabb och rörlig mittback hade varit mumma.
Citera
2014-01-23, 11:59
Medlem
cyberkalles avatar
Det är tveksamt om Robben och Ribéry kommer till spel i morgon.

Troligtvis så kommer Lahm spela medans Schweinsteiger inte ens kommer med i bussen utan stannar hemma.

Pep sa nyss på presskonferensen att spelar vi som mot Salzburg så kommer vi inte ha en chans.

Förhandlingarna mellan Bayern och Kroos kontraktsförlängning har strandat.

Derweil sind die Verhandlungen um einen neuen Vertrag für Bayerns Mittelfeldspieler Toni Kroos offenbar ins Stocken geraten. Das berichtet der „kicker“. Der Vertrag des 24-Jährigen läuft noch bis 2015.
Grund für den derzeitigen Stillstand der Verhandlungen sollen unterschiedliche Gehaltsvorstellungen sein. Bayerns Vorstands-Vorsitzender Karl-Heinz Rummenigge wird mit den Worten zitiert: „Es geht bei jeder Vereinbarung immer ums Geld. Nur so viel: Wir haben Interesse daran, dass Toni seinen Vertrag verlängert.

Det är alltså lönen som dom inte är överrens om men Rummenigge säger att vi har intresse att Toni förlänger sitt kontrakt

Någon kille som heter David Moyes som tränar nått lag i Europa skall tydligen vara på plats i morgon för att få se lite kvalitetsfotboll.

http://www.bild.de/sport/fussball/1-bundesliga/david-moyes-kommt-zum-shopping-nach-deutschland-34355026.bild.html
Senast redigerad av cyberkalle 2014-01-23 kl. 12:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in