Resultat: .
0%
röster
2014-01-20, 21:24
Medlem
afras avatar
Goda nyheter. Joachim Löw är hoppfull att Sami Khedira är med i VM:

"Han är i ett för denna tidpunkt mycket bra tillstånd. Hans knä är helt besvärsfritt."

http://www.berliner-zeitung.de/sport/loew-formuliert-wm-anforderungsprofil-fuer-spieler,10808794,25939436,view,asTicker.html
Senast redigerad av afra 2014-01-20 kl. 21:28.
Citera
2014-01-21, 08:40
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Goda nyheter. Joachim Löw är hoppfull att Sami Khedira är med i VM:

"Han är i ett för denna tidpunkt mycket bra tillstånd. Hans knä är helt besvärsfritt."

http://www.berliner-zeitung.de/sport/loew-formuliert-wm-anforderungsprofil-fuer-spieler,10808794,25939436,view,asTicker.html

Khedira är en ganska intressant spelare tycker jag. Speciellt i landslaget där jag är mycket tveksam till hans vara eller icke vara.
Jag tycker att Schweinsteiger får ta för mycket defensivt ansvar med honom bredvid sig i landslaget. Jag skulle hellre se någon annan som tillåter Schweini att spela sin fria roll som han nog är bäst i världen på. Samtidigt finns det få som passar i den rollen som är aktuella för det tyska landslaget och Lahm skulle jag ogärna flytta dit från HB.

Så tycker jag speciellt det var i EM senast när Schweini blev grovt begränsad av att Khedira hela tiden ville ha den offensiva rollen och gå upp mycket. Får Löw honom att sluta med det så kan det bli bra då han är mest erfaren och förmodligen mest lämpad för rollen. Men jag hoppas verkligen man har med sig ett bra alternativ.
Bender?
Citera
2014-01-21, 12:44
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Khedira är en ganska intressant spelare tycker jag. Speciellt i landslaget där jag är mycket tveksam till hans vara eller icke vara.
Jag tycker att Schweinsteiger får ta för mycket defensivt ansvar med honom bredvid sig i landslaget. Jag skulle hellre se någon annan som tillåter Schweini att spela sin fria roll som han nog är bäst i världen på. Samtidigt finns det få som passar i den rollen som är aktuella för det tyska landslaget och Lahm skulle jag ogärna flytta dit från HB.

Så tycker jag speciellt det var i EM senast när Schweini blev grovt begränsad av att Khedira hela tiden ville ha den offensiva rollen och gå upp mycket. Får Löw honom att sluta med det så kan det bli bra då han är mest erfaren och förmodligen mest lämpad för rollen. Men jag hoppas verkligen man har med sig ett bra alternativ.
Bender?

Tänkte hela tiden "Bender" när jag läste ditt inlägg, sen kom den!
Sa inte Schweini till och med efter 4-4 matchen mot Sverige i Berlin att det aldrig hade hänt om de haft valfri Bender på mittfältet?

Skulle kunna utforma elvan så här:
Neuer; Lahm, Boateng/Mertesecker, Hummels, Schmelzer; Bender, Schweinsteiger; Müller, Kroos/Götze/Özil, Reus; Gomez/Klose/Kruse

Alternativt spela Götze som högermitt och slänga upp Müller som falsk nia, eller tvärtom. Finns för många bra offensiva pjäser i Tyskland, hade inte kunnat sova om nätterna om jag var Löw.
Citera
2014-01-21, 13:01
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Hade fullt upp i helgen (och de närmaste dagarna) så jag missade Salzburg-fiaskot, tänkte därför just fråga om Guardiola använde trebackslinje. Så var det alltså, korkat. Fungerar aldrig utanför Italien, mittbackarna vet inte hur de ska agera och det blir svängdörrar i försvaret.

Vad Pep ville, antagligen något i linje med det jag skrivit om ovan, få ytterligare understöd för ”Thiago”/sexan. Har man tre mittbackar kan en, teoretiskt, kunna ligga lite högre och hjälpa de ensamme. I praktiken brukar, som sagt var, detta aldrig fungera. Blir 5-backslinje där ingen vet hur man ska agera, varken bakåt eller framåt.

Skulle han inte bara kunna ge upp sitt experimentet och inse att det är bättre med 4-2-3-1? Sedan låta en av de TVÅ defensiva mittfältarna har en offensiv roll i anfallen, alltså spela ett slags 4-1-4-1 offensivt men 4-2-3-1 defensivt. Detta är i varje fall vad en utomstående som jag anser efter denna höst.

Anfallsspelet ser bättre ut än under Jupp, men försvarsspelet klart sämre ut så fort bollen passerat mittfältet i den vanliga ligalunken. Under ”toppmatcher” har laget däremot skärpt till sig lite defensivt, vilket verkar ha ”lurat” en del ”förståsigpåare”. Men vi som alltid följer laget har ju sett bristerna.

Kolla höjdpunkterna och gråt över avsaknaden utav försvar.

http://www.youtube.com/watch?v=t5OIx0NXmPs

Dessutom så han Neuer med att rädda en straff som dock var felaktig men vi var inte ens nära att hota dom.
Citera
2014-01-21, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Kolla höjdpunkterna och gråt över avsaknaden utav försvar.

http://www.youtube.com/watch?v=t5OIx0NXmPs

Dessutom så han Neuer med att rädda en straff som dock var felaktig men vi var inte ens nära att hota dom.

RB skulle dock ha haft en straff som inte gavs.
Citera
2014-01-21, 15:58
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish

Bender?

Bra inlägg. Khedira är som ett dubbeleggat svärd. Hans irrationella fysiska spelstil ser ofta klumpig ut och han har vissa tekniska svagheter, men ändå så är han av de mest obehagliga spelarna att möta som en motståndare. Khedira är en "utröttare" av världsklass och hans spelartyp blir nog mycket värdefull i hettan i Brasilien. I matchen mot Italien där han blev skadad var han dessutom bäst på plan tills skadan. Han gav intryck av att förbättrat sin teknik, målfarlighet och sina löpningar samtidigt som han såg mera klinisk ut som defensiv "bulldozer". Tidigare har han gjort för många missar i sitt defensiva arbete.

Till alternativet Bender(s) får man ju nu också lägga Lahm. Gündogan var också mycket bra som defensiv "sexa", samtidigt som han kanske är bäst i en fri, offensiv roll på mittfältet.
Citera
2014-01-21, 16:21
Medlem
afras avatar
"Scheiss Fussball" följer Bundesliga omgång för omgång med skarpa karikatyrer:

http://www.scheissfussball.de/
Citera
2014-01-21, 17:21
Medlem
cyberkalles avatar
Kolla och njut på Esp 2 så får ni se kvalitetsfotboll.
Bayern winter camp.
Citera
2014-01-21, 19:42
Medlem
Dortmunds träningsmatch mot Duisburg har blivit uppskjuten till kl. 20 istället för 19:45 (tidigare 19:30) p.g.a. överbelastade servrar.

Edit: Nu fungerar streamen!

Nu står det redan 2-0, båda på mycket fina kontringar.

4-0, Miki Doppelpack. Mest underhållande träningsmatchen hittills.
Senast redigerad av fortississimo 2014-01-21 kl. 20:40.
Citera
2014-01-22, 17:06
Medlem
Har inte läst denna tråden på väldigt länge men ville kika in och fråga om vad alla tycker omDante och hans förhandlingar med United?
Citera
2014-01-22, 17:12
Medlem
Eurosport är ju som de är.. Skysports lät inte lika övertygade haha..
Citera
2014-01-22, 17:14
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Har inte läst denna tråden på väldigt länge men ville kika in och fråga om vad alla tycker omDante och hans förhandlingar med United?

Det är en intressant fråga faktiskt. Enligt de rykten som cirkulerar runt just nu rör det sig alltså om att United skulle vara villiga att betala 17 miljoner euro för en 30-årig mittback, vilket ändå får sägas vara en riktigt hög summa. Nu måste det dock betonas att Bayern inte har den bredaste backlinjen i nuläget, men skulle de lyckas knyta till sig en toppback till sommaren och United vill köpa in Dante inför nästa säsong ser jag det mycket väl som en möjlighet.

Dante var visserligen riktig stark under föregående säsong, men är nog fortfarande inte riktigt exakt vad Bayern letar efter mer långsiktigt till backlinjen. Dessutom betalade de 4.7 miljoner för honom, att då få 17 miljoner euro två år senare när han rör sig mot 31 vore en riktigt bra affär. Det är dock självklart mycket spekulationer fortfarande och han går nog med största säkerhet inte nu i vinter (Vem hade tjänat på det överhuvudtaget med cuptie?), men i sommar kan nog en affär ske.

Transfermarkt ger dock bara ryktet 15% och de flesta som skriver där verkar tveksamma, men vem vet? Dessutom kommer Badstuber tillbaka om några månader och tar sin plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in