Citat:
Ursprungligen postat av
Mastodontish
Khedira är en ganska intressant spelare tycker jag. Speciellt i landslaget där jag är mycket tveksam till hans vara eller icke vara.
Jag tycker att Schweinsteiger får ta för mycket defensivt ansvar med honom bredvid sig i landslaget. Jag skulle hellre se någon annan som tillåter Schweini att spela sin fria roll som han nog är bäst i världen på. Samtidigt finns det få som passar i den rollen som är aktuella för det tyska landslaget och Lahm skulle jag ogärna flytta dit från HB.
Så tycker jag speciellt det var i EM senast när Schweini blev grovt begränsad av att Khedira hela tiden ville ha den offensiva rollen och gå upp mycket. Får Löw honom att sluta med det så kan det bli bra då han är mest erfaren och förmodligen mest lämpad för rollen. Men jag hoppas verkligen man har med sig ett bra alternativ.
Bender?
Tänkte hela tiden "Bender" när jag läste ditt inlägg, sen kom den!
Sa inte Schweini till och med efter 4-4 matchen mot Sverige i Berlin att det aldrig hade hänt om de haft valfri Bender på mittfältet?
Skulle kunna utforma elvan så här:
Neuer; Lahm, Boateng/Mertesecker, Hummels, Schmelzer; Bender, Schweinsteiger; Müller, Kroos/Götze/Özil, Reus; Gomez/Klose/Kruse
Alternativt spela Götze som högermitt och slänga upp Müller som falsk nia, eller tvärtom. Finns för många bra offensiva pjäser i Tyskland, hade inte kunnat sova om nätterna om jag var Löw.