Resultat: .
0%
röster
2014-06-02, 23:51
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simmarn_2004
Vad tror ni Löw ser som förstaelvan i dagsläget? Om Schweini ska in bredvid Khedira när han är tillbaka, ryker Kroos då? Ska Lahm spela högerback eller vänsterback? Jag tror detta är den mest sannolika startelvan mot Portugal, givet att alla är friska:

Neuer

Lahm - Mertesacker - Hummels (Boateng?) - Durm

Schweinsteiger - Khedira

Müller - Özil - Reus

Götze

Özil visade väl med all tydlighet mot Kamerun att hans form är helt under isen och har ingenting att bidra med i ett VM för Tyskland. Tycker att Durm gjorde det bra och tror egentligen han hade varit tillräckligt bra för att spela från start (skulle inte bli förvånad om han gör det.)

Att Löw bara har med en anfallare till VM är ju helt sinnessjukt. Men något liknande såsom du sätter upp startelvan är nog troligt ja. Jag hade valt Schurrle före Özil dock. Tycker Özil är alldeles för ojämn och förtillfället är han helt enkelt för dålig / i för dålig form.
Citera
2014-06-03, 00:10
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Vad tror ni Löw ser som förstaelvan i dagsläget? Om Schweini ska in bredvid Khedira när han är tillbaka, ryker Kroos då? Ska Lahm spela högerback eller vänsterback? Jag tror detta är den mest sannolika startelvan mot Portugal, givet att alla är friska:

Neuer

Schweinsteiger - Khedira

Müller - Özil - Reus

Götze

Min elva just nu skulle vara (kanske är lite partisk på en av positionerna):

Neuer
Lahm - Ginter - Hummels - Durm
Kroos - Khedira
Müller - Götze - Reus
Podolski
med Schürrle och Klose på bänken, redo att bytas in när de behövs. På höger sida är alla Bayern, och på vänster Dortmund typ. Det är nog bra
Citera
2014-06-03, 00:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Min elva just nu skulle vara (kanske är lite partisk på en av positionerna):

Neuer
Lahm - Ginter - Hummels - Durm
Kroos - Khedira
Müller - Götze - Reus
Podolski
med Schürrle och Klose på bänken, redo att bytas in när de behövs. På höger sida är alla Bayern, och på vänster Dortmund typ. Det är nog bra

Det där ser faktiskt rätt bra ut. Osäker på Ginter som mittback och jag tror att Mertesacker kommer att få spela. Men gillade den elvan.

men hurdan är Schweinsteiger nu? Skadad? osäker?
Citera
2014-06-03, 00:37
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det där ser faktiskt rätt bra ut. Osäker på Ginter som mittback och jag tror att Mertesacker kommer att få spela. Men gillade den elvan.

men hurdan är Schweinsteiger nu? Skadad? osäker?
Haha jag kom på det, ändrade praktiskt taget bara det du sa var fel. Jag skulle inte ha för mycket emot om Reus var 9a och Schürrle hoppade in på vänsterkanten heller. Ginter har jag där nog mest för att han är freiburgare Iallafall i några timmar till, ryktas att det kommer tillkännagivas något imorgon. (Han skulle faktiskt göra en duglig insats, så helt fel hade det inte varit.)

Finns flera här i tråden som tyckt att Schweinsteiger inte riktigt håller samma standard längre. Cyberkalle vill till och med få honom såld från Bayern.
Senast redigerad av Lekmand 2014-06-03 kl. 00:42.
Citera
2014-06-03, 01:31
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Haha jag kom på det, ändrade praktiskt taget bara det du sa var fel. Jag skulle inte ha för mycket emot om Reus var 9a och Schürrle hoppade in på vänsterkanten heller. Ginter har jag där nog mest för att han är freiburgare Iallafall i några timmar till, ryktas att det kommer tillkännagivas något imorgon. (Han skulle faktiskt göra en duglig insats, så helt fel hade det inte varit.)

Finns flera här i tråden som tyckt att Schweinsteiger inte riktigt håller samma standard längre. Cyberkalle vill till och med få honom såld från Bayern.

Är det till Dortmund eller Bayern Ginter förväntas gå? Dortmund eller?

Men i tysklands startelva kommer väl ändå Schweinsteigerv vara given i?

Löw har dock en hel del huvudbry och jag tycker fortfarande inte det finns någon tydlighet i vilka det är centralt på mitten som gäller, inte heller vilka ytterbackar som ska spela. (Egentligen inte mittbackar eller anfallare heller för den delen.)

vet inte om det var här eller i en annan av trådarna men jag utgår från att Neuer, Lahm, Reus, Hummels, Muller och Khedira är hyfsat givna. Sen vet jag faktiskt inte vad Löw har tänkt sig.
Citera
2014-06-03, 02:23
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Är det till Dortmund eller Bayern Ginter förväntas gå? Dortmund eller?

Men i tysklands startelva kommer väl ändå Schweinsteigerv vara given i?

Löw har dock en hel del huvudbry och jag tycker fortfarande inte det finns någon tydlighet i vilka det är centralt på mitten som gäller, inte heller vilka ytterbackar som ska spela. (Egentligen inte mittbackar eller anfallare heller för den delen.)

vet inte om det var här eller i en annan av trådarna men jag utgår från att Neuer, Lahm, Reus, Hummels, Muller och Khedira är hyfsat givna. Sen vet jag faktiskt inte vad Löw har tänkt sig.
Startelvan i söndags är en fingervisning. Boateng spelade på Lahms högerbacksposition och Kroos spelade på Schweinsteigers(?). Wiedenfeller på Neuers. Denna elva är den som antagligen kommer att spela.

Neuer
Lahm - Mertesacker - Hummels - Durm
Khedira - Schweinsteiger (Kroos)
Müller - Götze/Özil - Reus
?????

Egentligen är det bara Müller och Reus som är givna bland positionerna framför backlinjen. Men måste säga att Götze passar så perfekt, han binder ihop Bayern och Dortmund i anfallet. Forwarden kommer nog att skiftas beroende på vilket motstånd man har.

Durm har presterat bra nu när han testats, så han kommer att vara ytterback tillsammans med Lahm (hoppas jag). Alternativet skulle vara att Höwedes och Großkreuz skulle ta deras platser vilket känns sådär. Men chansen finns alltid att Löw väljer att spela Lahm på defensivt mittfält, fast där finns redan 5 kandidater.

Ginter går till Dortmund, som tycker att 12 miljoner euro är för mycket för någon som vid 20 års ålder spelat i startelvan i BL 2,5 år och nu tas ut till VM. Skälet är att Ginter är BvB-fan och att han inte vill någon annanstans. Kanske sticker han först nästa säsong, men antagligen får i svar på detta imorgon.
Citera
2014-06-03, 10:20
Medlem
Det blir nog bra med Immobile i Dortmund. Deras snabba anfallsspel och omställningar passar nog Immobile perfekt, han har tidigare visat att han bemästrar det spelsättet i Pescara med Zeman som tränare, då vann han skytteligan i Serie B med 28 mål. Även om jag själv gärna hade sett han vara kvar i Italien är det bättre att han lämnar och får speltid i en klubb utomlands. I Juventus hade han inte varit förstavalet samtidigt som han hade varit för bra för att Juventus skulle släppa honom till någon direkt ligakonkurrent.

Hur ser det ut på skadefronten i Dortmund. Kommer Gündogan och co. vara spelklara till säsongen drar igång?
Citera
2014-06-03, 10:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Det blir nog bra med Immobile i Dortmund. Deras snabba anfallsspel och omställningar passar nog Immobile perfekt, han har tidigare visat att han bemästrar det spelsättet i Pescara med Zeman som tränare, då vann han skytteligan i Serie B med 28 mål. Även om jag själv gärna hade sett han vara kvar i Italien är det bättre att han lämnar och får speltid i en klubb utomlands. I Juventus hade han inte varit förstavalet samtidigt som han hade varit för bra för att Juventus skulle släppa honom till någon direkt ligakonkurrent.

Hur ser det ut på skadefronten i Dortmund. Kommer Gündogan och co. vara spelklara till säsongen drar igång?

Ja, det ska han vara. Samma med Kuba och Subotic och Bender så vitt jag vet. Sinnesjukt mycket långtidsskador i år alltså.

Minns knappt hur Subotic och Gundogan ser ut ens.
Citera
2014-06-03, 11:26
Medlem
afras avatar
Citat:

Neuer

Schweinsteiger - Khedira

Müller - Özil - Reus

Götze

Özil och Götze kritiserades hårt av tyska kommentatorer. I en undersökning på Süddeutsche Zeitung ansåg 49% att Özil borde varit en spelarna som ströks ifrån truppen igår. Boateng på högerbacken fick också mycket kritik. Framspelningen till målet uppvägde inte alls hans stora brister i spelet bakåt. Det lutar mer åt Höwedes eller Grosskreutz på högerbacken. Om Neuer inte är spelklar mot Armenien kommer Weidenfeller knipa förstamålvakten, tycker det börjar luta åt det. Schürrle spelade enligt de tyska tv-experterna in sig i startelvan med sin explosivitet och goda form och även Podolski ges goda chanser. Experimentet med Kroos som sexa borde vara skrotat nu - han är helt enkelt vingklippt och medioker på den positionen och ska spela 20 meter längre fram om något. Götze verkar återigen inte räcka till mer än inhopp, då hans kräftgång fortsatt.

Grosskreutz imponerade i de stora matcherna, speciellt hemma mot Madrid, och i 3-0 segern borta mot Bayern och har där ett övertag mot Höwedes. Lahm, om han blir återställd, är nog oumbärlig på sexan/dubbelsexan då paret Schweinsteiger/Khedira är orealistiskt med tanke på form och skadehistorik.

Tippar på denna startelva mot Portugal:

Weidenfeller

Grosskreutz (Höwedes) - Mertesacker - Hummels - Durm

Lahm - Khedira

Schürrle (kan spela höger liksom vänster) - Kroos - Reus (Reus borde kanske rent av spela tia, i så fall Podolski på denna plats)

Müller (Klose/Reus)

Edit: Glömde bort Reus, han är tämligen given. Om Klose är 100% tror jag han tar platsen längst fram och då får Müller eller Schürrle starta från bänken.
Senast redigerad av afra 2014-06-03 kl. 11:41.
Citera
2014-06-05, 18:35
Medlem
Germanofils avatar
En kul transfernyhet från Zweite:

Fortuna Düsseldorf värvar gamle H96-spelaren Sergio da Silva Pinto från Levante. Har ingen koll på hur han presterat det senaste året i La Liga men om han någorlunda konserverat formen så är han en riktigt bra förstärkning för Düsseldorfarna. En riktig slitvarg på mittfältet som alltid ger 110 %.

En annan intressant transfer är att Paderborn lånar anfallaren Marvin Ducksch av Dortmund. Han gäller ju för att vara en stor talang så det vore kul om han kunde blomma ut i SCP den här säsongen. Fler lån i den riktiningen lär vara att vänta.
Citera
2014-06-05, 19:47
Medlem
afras avatar
Goda nyheter:

Både Lahm och Schweinsteiger ska enligt Löw göra comeback mot Armenien imorgon i form av kortare inhopp.

Hoppas att de båda har hittat tillbaka till formen och spelglädjen tack vare vilan de fått.
Citera
2014-06-06, 14:11
Medlem
afras avatar
ARD ger denna preliminära uppställning inför kvällens test, överraskande nog med både Lahm och Schweinsteiger från start.

Deutschland: Weidenfeller - Lahm,
Mertesacker, Boateng (Hummels), Durm -
Khedira, Schweinsteiger - Müller, Özil,
Reus - Klose

Armenien: Beresowski - Mkojan, Harojan,
Arsumanjan, Hayrapetjan - Jedigarjan -
Howsepjan - Manutscharjan, Mchitarjan,
Ghasarjan - Mowsisjan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto