2014-01-22, 03:24
  #15229
Medlem
ze_bandits avatar
Vad ska man göra för att som ensam spelare ta nytta av övertaget man har i matchen? Senaste 4 matcherna har jag haft 13-5, 7-1, 11-5, 15-6. Jag vet att K/D är inte allt. Men.. I teamfights fokuserar motståndarna enbart på mig och när jag är död är det över. Håller timer på draken och dödar en ensam oftast. Pushar en lane så långt jag vågar utan att riskera att 3-4 pers hoppar på mig.. Känns ändå inte som att jag gör tillräckligt mycket. Så, hur ska man utnyttja övertaget på bästa sätt?
Citera
2014-01-22, 05:30
  #15230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ze_bandit
Vad ska man göra för att som ensam spelare ta nytta av övertaget man har i matchen? Senaste 4 matcherna har jag haft 13-5, 7-1, 11-5, 15-6. Jag vet att K/D är inte allt. Men.. I teamfights fokuserar motståndarna enbart på mig och när jag är död är det över. Håller timer på draken och dödar en ensam oftast. Pushar en lane så långt jag vågar utan att riskera att 3-4 pers hoppar på mig.. Känns ändå inte som att jag gör tillräckligt mycket. Så, hur ska man utnyttja övertaget på bästa sätt?

Om dom fokuserar dig så skulle jag säga att du inte emgage utan försök att hoppa in mid-fight när motståndare har slösat allt på andra champs, det andra så skulle jag nog säga att kills I spelet är inte så viktiga om inte laget följer upp med att ta objekt (turrets, inhib, etc.) du som är fed, gå roam hjälp laget ta turrets

Till alla andra, är värt att byta till eu east från west? Hur är servern, många som inte talar engelska? Är det värt att byta, tell me!
Citera
2014-01-22, 05:43
  #15231
Medlem
ze_bandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allstars
Om dom fokuserar dig så skulle jag säga att du inte emgage utan försök att hoppa in mid-fight när motståndare har slösat allt på andra champs, det andra så skulle jag nog säga att kills I spelet är inte så viktiga om inte laget följer upp med att ta objekt (turrets, inhib, etc.) du som är fed, gå roam hjälp laget ta turrets

Till alla andra, är värt att byta till eu east från west? Hur är servern, många som inte talar engelska? Är det värt att byta, tell me!

Det är en bra server, bättre än east vad jag hört från polare. Mycket franskt slödder dock. Oftast är det bra engelska = bra spelare
Citera
2014-01-22, 06:07
  #15232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Frågan var vilken roll ni mainar och vilka champs ni spelar där, inte aaalla champs ni kan spela. Jag tvivlar enormt på att ni spelar mer än 3 champs på er absolut högsta nivå, det tror jag inte att någon kan göra tbh.
Jag skulle nog säga att jag lirar Olaf, Elise, Ziggs, Lucian och Thresh på min högsta nivå i all olika roller, och alla ligger på mer eller mindre samma nivå.
Citera
2014-01-22, 06:19
  #15233
Medlem
Nynges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Det är denna mindset som får er att vara kvar i silver. För att ni inte inser att ni själva suger. Om ni hade förtjänat en högre rank än silver så hade ni haft den. Jag själv hade denna inställning och låg i Silver 5 förra säsongen, jag tyckte alla sög. Sen började jag fokusera på mitt eget spel och tog mig från Silver 5 till Platinum 5 på drygt 300-350 matcher och sen tog säsongen slut.

Inse att ni har dålig decision making, map awareness och värdelösa mechanics. Jobba på dessa tre och ni carryar er själva. Och ja, jag har boostat min lillebrors och ett par vänners acc till guld 1-2 i brist på annat att göra från bronze/silver på typ 50-70 games. Så det är ingen tillfällighet, utan det är bara att inse att man är värdelös och börjar jobba på det innan man klagar på sitt lag.

Ni kan börja klaga när ni hamnar i platinum och folk fortfarande inte vet hur man spelar på den nivån. Det är där det blev en liten spärr för mig för jag vet att jag inte är bättre än så just nu, att jag inte kan carrya helt ensam, men att det kommer om jag fortsätter att spela.

Lugn nu, jag var guld senaste säsongen. tog mig upp till guld på 150-170 matcher. Så jag kan spela, är mer att även fast man kör support och sätter allting du ska sätta på motståndarna så failar någon och man losar matchen.
Citera
2014-01-22, 07:36
  #15234
Medlem
Hamnade i plat 2 även fast jag gick 6-4 i placement, förväntade mig gold 5 eller liknande efter vad man hört från annat folk. Måste haft en relativt hög MMR antar jag. NU börjar klättringen mot Diamond!
Citera
2014-01-22, 07:49
  #15235
Medlem
Nynges avatar
Allvarligt, vad är det idioter inte förstår när dom ska springa in i deras jungel, sno deras röda eller blåa. 3 st dör, jag får möta rengar i top där han har fått 2 kills och 1 assist. Han har så mycket mera items än mig och är lvl 2 när han kommer upp. Hur fan ska man då kunna vinna lanen om dom redan feedat sönder han och jag har mina pots och dorans? Sedan skyller dom på MIG att jag gjorde så vi förlorade.

Folk är fan inte klok i huvet ibland.
Citera
2014-01-22, 09:15
  #15236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Hur står sig Irelia nu för tiden? Gå tank med trinity top?

Ja rushar trinity, sen blade, sen bygger ja rakt av defensiva items typ randuins, spirit visage och ändrar oftast mellan tabis och mercs beroende på vad man möter.
Citera
2014-01-22, 09:47
  #15237
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Nä det låter konstigt, hidden MMR i normal lär nog aldrig påverka ranked och tvärtom, tänk vad segt för folk med 2.5k+ elo som vill köra normals.
Och ja kan bekräfta att det finns ett sådant system, min normal mmr ligger runt bronze 5-2, i ranked ligger jag runt guld 5-plat 3 i ranked.


Mycket intressanta ändringar är på väg enligt riot för denna, uppskattas verkligen då hon inte verkar ha hittat sin plats längre.

Vad har du läst att det skall komma ändringar på henne?
Citera
2014-01-22, 13:58
  #15238
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Såvida man inte hamnar jätte långt före som AD carry alternativ spelar typ Fast push tristana/jinx så ska man nog alltid bygga PD. Så länge ens lag har bra waveclear sen innan så är PD alltid att föredra annars.

Ah okej som jag misstänkte då, var nyligen i en diskussion med två vänner som lirar adc mycket mer änn mig, som då hävdade att static helt enkelt var bättre, när jag egentligen brukar använda PD i min adc build.
Citera
2014-01-22, 14:31
  #15239
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Ah okej som jag misstänkte då, var nyligen i en diskussion med två vänner som lirar adc mycket mer änn mig, som då hävdade att static helt enkelt var bättre, när jag egentligen brukar använda PD i min adc build.
Shiv är väll möjligtvis bättre om man har rushat IE sen innan och blir lite halvfed så man kan köpa den rätt fort, alternativ om man spelar fast-push tristana/jinx eller någon konstig build med Ashe.

Självklart är det lite utav en personlig referens också, hur man gillar att spela.
__________________
Senast redigerad av irken 2014-01-22 kl. 14:56.
Citera
2014-01-22, 15:07
  #15240
Medlem
MrWalross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Fast när man droppar såhär möter man ju mest personer som ligger på en mycket lägre nivå än en själv om man kör sina promos såhär tidigt. Jag droppade från guld till silver 4, rofl stompar alla matcher jag kör just nu med en kda på typ 9/3/7 eller något, känns som att köra på smurfen, men det kanske bara är jag. (?)

Beror på, vilka champs kör du? Själv har jag köttat ZED, här low elo, och visst farmar man ikapp alla men han har inte lika stor carry potential som andra assasins. Sedan så kan man försöka splitpusha men när ditt lag inte har en aning om vad det är så kan det vara kört..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in