2014-01-21, 16:58
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Nja, vad mainar ni och hur många champs per lane kan ni spela bra var frågan!

._.
Citera
2014-01-21, 18:23
Medlem
TossigTokers avatar
Har nyss börjat lira lol igen, Men jag har en fråga spelar lite normal games, Jag har 200 wins. Varför får jag spela mot folk mellan 500-1k vinster . Borde man inte få spela mot jämnbra spelare ?
Citera
2014-01-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TossigToker
Har nyss börjat lira lol igen, Men jag har en fråga spelar lite normal games, Jag har 200 wins. Varför får jag spela mot folk mellan 500-1k vinster . Borde man inte få spela mot jämnbra spelare ?
Såsom jag förstår det så har alla en viss poäng (mmr) och matchmaking systemet försöker helt enkelt hitta jämna lag som totalt blir rätt mmr. Så om vi säger att någon har 1000 mmr och en annan har 2000 så blir snittet 1500 mmr.
Då är det mest troligtvis att det är meningen att ska carrya dig enligt systemet.
Så era lag borde vara "jämna".
Sedan kan man också tänka på att många med 1k vinster har aldrig försökt att bli bättre och fortfarande suger.
Citera
2014-01-21, 20:06
Medlem
Fallmans avatar
2,5h kö på LoL, anledning?
Citera
2014-01-21, 20:09
Medlem
keranos avatar
hmm mitt i ett game och skiten kraschade, nu kan jag inte starta något nytt, står att jag ska reconnecta.... men det går inte att reconnecta... Var ju en säker vinst på g
Citera
2014-01-21, 20:14
Bannlyst
Ranked är nere. Fick precis loss prevented.
Citera
2014-01-21, 20:15
Medlem
Wünderbar!

Var Guld 2 innan season 4, och nu har jag spelat mina placement games som blev 7-3. Hamnade i Guld 1 Go känsla!
Citera
2014-01-21, 20:17
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramlosan
Wünderbar!

Var Guld 2 innan season 4, och nu har jag spelat mina placement games som blev 7-3. Hamnade i Guld 1 Go känsla!

Grattis!!!
Citera
2014-01-21, 22:04
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TossigToker

Du kan möta alla möjliga på normal games som jag har förstått det. Så även om du är bronze får du möta guld, plat tc

Det är i ranked games man får möta personer med liknande mmr.

Hur står sig Irelia nu för tiden? Gå tank med trinity top?
Citera
2014-01-21, 22:17
Medlem
Elacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Du kan möta alla möjliga på normal games som jag har förstått det. Så även om du är bronze får du möta guld, plat tc

Det är i ranked games man får möta personer med liknande mmr.

Tror bestämt att det finns ett liknande system för normals med hidden MMR, grejen är väl dock att personer som spelar mycket ranked kanske inte spelar lika mycket normals och då hamnar med personer som inte ligger på samma nivå. Det är väl tanken att ens MMR i ranked ska påverka ens MMR i normals också så småningom.
Citera
2014-01-21, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elack
Tror bestämt att det finns ett liknande system för normals med hidden MMR, grejen är väl dock att personer som spelar mycket ranked kanske inte spelar lika mycket normals och då hamnar med personer som inte ligger på samma nivå. Det är väl tanken att ens MMR i ranked ska påverka ens MMR i normals också så småningom.
Nä det låter konstigt, hidden MMR i normal lär nog aldrig påverka ranked och tvärtom, tänk vad segt för folk med 2.5k+ elo som vill köra normals.
Och ja kan bekräfta att det finns ett sådant system, min normal mmr ligger runt bronze 5-2, i ranked ligger jag runt guld 5-plat 3 i ranked.

Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Hur står sig Irelia nu för tiden? Gå tank med trinity top?
Mycket intressanta ändringar är på väg enligt riot för denna, uppskattas verkligen då hon inte verkar ha hittat sin plats längre.
Citera
2014-01-21, 22:45
Medlem
f0cuss avatar
Laggade något otroligt för mig under mitt senaste game trots bra uppkoppling. JOBBIGT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in