2014-01-21, 09:27
Medlem
Nynges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raz0r
Så vad mainar ni och så och hur många champs per lane kan ni bra? och med bra menar ja inte "ja har kört XXX ett par ggr o känner att ja kan den"

ADC : dom flesta förutom lucian kan jag spela. Cait och Jinx är jag bäst med

Support : Utan att överdriva kan jag alla. Äger inte Lulu men har spelat hon många gånger och jag vet jag kan hon

Mid : Brand eller Annie, men Annie är numera support så spelar hon rätt hårt där.

Top : Renekton är jag inte sylvass med men kan hantera, riven är rätt enkel och en bra champ.. Garen, aatrox, jax. Ja finns hur många som hellst jag kan spela där på top.

Jungel : här har vi mitt störta problem, jag är så dålig att veta hur jag ska komma in på lanen för att ganka. Därför spelar jag inte jungel så ofta heller, men isåfall rullar jag på med Wukong eller Xin Zhao.

Mer du ville veta?
Citera
2014-01-21, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynge
ADC : dom flesta förutom lucian kan jag spela. Cait och Jinx är jag bäst med

Support : Utan att överdriva kan jag alla. Äger inte Lulu men har spelat hon många gånger och jag vet jag kan hon

Mid : Brand eller Annie, men Annie är numera support så spelar hon rätt hårt där.

Top : Renekton är jag inte sylvass med men kan hantera, riven är rätt enkel och en bra champ.. Garen, aatrox, jax. Ja finns hur många som hellst jag kan spela där på top.

Jungel : här har vi mitt störta problem, jag är så dålig att veta hur jag ska komma in på lanen för att ganka. Därför spelar jag inte jungel så ofta heller, men isåfall rullar jag på med Wukong eller Xin Zhao.

Mer du ville veta?

haha, bra sammanfattning =) nöjd så!
Närå men, generellt intressant att höra hur folk tänker o så..
Själv kör jag väl ett par tre st per lane som jag kan BRA, sen kan ja spela fler, men kanske inte lika bra som ja kan mina mains.
Citera
2014-01-21, 10:05
Medlem
androchas avatar
ADC: Cait eller Varus, fast avskyr att spela ADC för det är tydligen din uppgift att solo se till så att ert lag vinner.

Top: Min Main Lane, här blir det oftast Garen eller Flora (countrar det mesta) samt att många vet inte hur ont dom kan göra/ vet inte hur man ska spela mot dom. Enda problemen man får är om du möter Jayce eller Teemo

Support: Taric, Janna, Volliebear eller Soraka beroende på vad man möter.

Mid: Diana eller Morgana är väl dom 2 jag kan hantera bäst.

Jungle: Noob gubben Yi , Vi eller Fiddle blir det oftast i jungeln.
Citera
2014-01-21, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ze_bandit
Fyfan vad tragiskt.. Slutade silver 3 förra säsongen efter att ha glidit ner efter en tids inaktivitet.. Har nu förlorat 4 promo matcher i rad och blir så förbannad på ojämnheten i lagen.. Varje match är det någon som knappt kan spela, nyss blivit lvl 30 och ska prova på ranked. Någon som har lust att duo-q så släng iväg ett pm!

Citat:
Ursprungligen postat av Nynge
Känner exakt samma sak som dig, kan inte folk göra som jag gjorde. vinna minst 350 matcher innan dom börjar spela rankat? Då har man oftast bra med champs och runor etc, testat alla lanes och vet vad man ska göra i en teamfight.

Det är denna mindset som får er att vara kvar i silver. För att ni inte inser att ni själva suger. Om ni hade förtjänat en högre rank än silver så hade ni haft den. Jag själv hade denna inställning och låg i Silver 5 förra säsongen, jag tyckte alla sög. Sen började jag fokusera på mitt eget spel och tog mig från Silver 5 till Platinum 5 på drygt 300-350 matcher och sen tog säsongen slut.

Inse att ni har dålig decision making, map awareness och värdelösa mechanics. Jobba på dessa tre och ni carryar er själva. Och ja, jag har boostat min lillebrors och ett par vänners acc till guld 1-2 i brist på annat att göra från bronze/silver på typ 50-70 games. Så det är ingen tillfällighet, utan det är bara att inse att man är värdelös och börjar jobba på det innan man klagar på sitt lag.

Ni kan börja klaga när ni hamnar i platinum och folk fortfarande inte vet hur man spelar på den nivån. Det är där det blev en liten spärr för mig för jag vet att jag inte är bättre än så just nu, att jag inte kan carrya helt ensam, men att det kommer om jag fortsätter att spela.
Citera
2014-01-21, 11:47
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raz0r
Så vad mainar ni och så och hur många champs per lane kan ni bra? och med bra menar ja inte "ja har kört XXX ett par ggr o känner att ja kan den"

Mainar jungle och kan spela Lee Sin, Elise och Shyvana på hög nivå. Xin, Vi & Monkeyking på duglig nivå men skulle inte picka dom i solo q om jag vill vinna.
Citera
2014-01-21, 12:07
Medlem
Själv mainar jag jungle och spelar också Lee 95% av tiden, men även Shaco och Elise.
Mid - Swain, Karma, Kayle och Orianna utan och innan, kan även lira Diana, LB och Annie bra men inte perfekt.
Supp - Thresh och Leona, men kan lira dom andra relativt ok
Top - Irelia, Lee även här, inte lika säker men kan lira Aatrox, Shyvana, Yorick och Vlad
ADC - Never gonna happen...ever!
Citera
2014-01-21, 12:18
Medlem
Norrbottenss avatar
Top - Shen, Xin Zhao
Jungle - Xin Zhao
Mid - Zyra, Annie
Support - Nästan alla
Adc - Ingen

Fan vad man har bred champion pool
Citera
2014-01-21, 12:24
Medlem
Hawxs avatar
top - Panth/Kennen
mid - Talonen/Zix/Malz
adc - Varus/Cait
Jungle - aldrig
support - Leona/thresh/Zyra

Vill fixa fler till 100% men vågar inte det i rankat och normals är så jävla tråkigt!!
Citera
2014-01-21, 12:41
Medlem
Sliparns avatar
Top - Lee Sin (main), Renekton, Jax, Singed
Jungle - Lee Sin (main), kan spela andra men kör nästan uteslutande lee sin i jungle.
Mid - Veigar, Kassadin, Malzahar, Lee Sin, Orianna, Fizz, Twisted Fate, Ziggs, och några fler.
ADC - Ezreal, Vayne, Kog Maw, Corki.
Support - Taric, Blitzcrank, Thresh.

Var plat III i S3, nu gold I. Spelar Lee i ungefär 80% av mina matcher, då jag kan carrya hårt med honom. Senaste matchen var detta dock omöjligt då vår botlane hade 13 deaths efter ~20min (alla kills gick till motståndarlagets Draven ) , inte ens mina vid den tiden två drakar och ~7 lyckade ganks kunde vända det.
Citera
2014-01-21, 12:41
Medlem
Toplane: Olaf, Dr. Mundo
Jungle: Olaf, Dr. Mundo, Vi, Elise
Mid: Ziggs, Orianna, Kayle, Gragas
Adc: Lucian, Caitlyn, Jinx
Support: Thresh, Annie

Det jag kör för tillfället, kan hända att jag lirar Leona support med men näst intill ändast när jag spelar med en adc jag känner.
Citera
2014-01-21, 13:12
Medlem
Repliques avatar
Frågan var vilken roll ni mainar och vilka champs ni spelar där, inte aaalla champs ni kan spela. Jag tvivlar enormt på att ni spelar mer än 3 champs på er absolut högsta nivå, det tror jag inte att någon kan göra tbh.
Citera
2014-01-21, 13:36
Medlem
keranos avatar
Lirar oftast mid eller top

Mid så spelas Katarina och Akali
Top blir det Nasus/Malphite/Garen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto