2014-01-21, 18:05
Medlem
karakoimas avatar
Håkan Hellström. Rätt skön typ och bra artist, men det ursäktar inte sveriges sämsta låtskrivartalang. Ta "kom igen Lena". Plockat lite Dexys Midnight Runners här, lite Hall&Oates där och försökt få ihop något men misslyckats. Tråkigt, inget driv och taskig takt.
Han är en bra artist, borde låta andra skriva låtarna åt sig.
Citera
2014-01-21, 19:27
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karakoima
Håkan Hellström. Rätt skön typ och bra artist, men det ursäktar inte sveriges sämsta låtskrivartalang. Ta "kom igen Lena". Plockat lite Dexys Midnight Runners här, lite Hall&Oates där och försökt få ihop något men misslyckats. Tråkigt, inget driv och taskig takt.
Han är en bra artist, borde låta andra skriva låtarna åt sig.

Det gör han ju. Hans bästa låtar är antingen rakt av skrivna av Björn Olsson eller dom två emellan.

Det mesta från Ett kolikbarns bekännelser och framåt är sådana låtar och då är Håkan bättre än någonsin.

Hörde Sticky Fingers av Rolling Stones idag och slogs av hur jävla tråkiga och mediokra dom är. Mick Jagger är verkligen olidligt jobbig att lyssna på i längre perioder. Hans lyrik är usel.

Sen förstår jag inte grejen med Bruce Springsteen heller. Raka tråkiga melodier, extremt icke-kreativt rakt igenom och bara trött. Samma med Ulf Lundell.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2014-01-21 kl. 19:29.
Citera
2014-01-21, 21:20
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag försöker gräva mig djupare inom Black/Viking och Death Metal och lyssnar inte enbart på de "överskattade" banden som Cradle Of Filth, Cannibal Corpse och Dimmu Borgir även om de har gjort sina bra låtar skulle jag aldrig säga dessa band är de bästa inom genren.

Banden suger, men "överskattade" stämmer väl inte. Alla är väl överens om Cradle Of Filth är ett av världens sämsta band och varesig CC eller DB får några hyllningskörer av folk som gillar death/black.

Överskattad och dålig är två olika ord även om knappt någon i den här tråden verkar veta det
Citera
2014-04-19, 20:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Nu vet jag inte hur uppskattad hon är, men jag har på sistone upptäckt vilken otroligt usel artist Shakira är. Hela hennes repertoar handlar om att åma och kråma sig samtidigt som hon snarare jojkar än sjunger.
Citera
2014-04-19, 20:38
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Shakira

Jag har noterat samma sak, fast jag har för mig att hennes egentliga repetoar är på spanska(?) och de låtar vi känner är bara en parantes?
Citera
2014-04-19, 20:44
Medlem
Nakszynskis avatar
U2, Självgoda muppen Bono med sina fula solbrillor som verkar vara på ett quest att rädda världen, the edge och hans hemska effektdränkta två ackords gitarrspel, och de andra två anonyma medlemmarna som antagligen inte heller kan spela. Låtar som still haven't found what i'm looking for och sunday bloody sunday kan vara bland det värsta jag hört och det är ingen överdrift. Det är helt obegripligt för mig hur man kan gilla detta band, många gör dock det så vad har jag missat med U2? Vad är storheten med U2?
Citera
2014-04-19, 22:54
Medlem
Black Sabbath...

Gitarristen är inte ens särskilt bra.

Och Ozzy, han kan ju fan inte sjunga längre live, jag tittade på en live bluray tidigare idag från Black Sabbath senaste turné. Fan Ozzy sjöng så dåligt, man hörde ju inte ens vad han sjöng, han mumlade bara. Det enda man hörde var när han skrek hela tiden: Let me see your fucking hands! typ varje minut..

Det var så dåligt så jag stängde av i mitten och tog på en bluray med bandet Rush istället!

Airees.
Citera
2014-04-19, 22:55
Medlem
Jag har aldrig kunnat förstå hur människor kan tycka om Radiohead.
Citera
2014-04-20, 12:44
Medlem
Mest överskattade?
Bob Dylan och Springsteen förstår jag inte hur de kunde bli så stora.
U2 helkass!
Och så Michael Jackson med den obehagliga råttpipsrösten.
Citera
2014-05-08, 10:45
Medlem
Det bör i så fall vara någon hiphop-grupp, typ Fronda.
Citera
2014-05-08, 10:52
Bannlyst
Jennifer Lopez. Rihanna och alla dem där "J.Lo hoes:en" som jag kallar dem. Ja, ni kanske förstår vart jag är på väg.
Citera
2014-05-08, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Black Sabbath...

Gitarristen är inte ens särskilt bra.

Och Ozzy, han kan ju fan inte sjunga längre live, jag tittade på en live bluray tidigare idag från Black Sabbath senaste turné. Fan Ozzy sjöng så dåligt, man hörde ju inte ens vad han sjöng, han mumlade bara. Det enda man hörde var när han skrek hela tiden: Let me see your fucking hands! typ varje minut..

Det var så dåligt så jag stängde av i mitten och tog på en bluray med bandet Rush istället!

Airees.

Black Sabbath är ju bättre än Rush.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in