2006-08-13, 15:08
Medlem
Större delen av all reaggemusik!
Citera
2006-08-13, 15:22
Medlem
V-rocks avatar
Hjärtat gråter över antalet GnR nomineringar på tråden, folk är obildade...

Själv skulle jag vilja nominera Nirvana, tråkig ångestdrabbad musik. Hade det bara stannat där hade jag vart helt nöjd men dom små jäklarna lyckades sabba hela rocklimatet och skicka oss tillbaka till stenåldern Rockmässigt, Grungen var ett stort misstag...
Citera
2006-08-13, 15:26
Medlem
Förutom ett par örhängen så tycker jag att Pearl Jam är ganska så tråkiga.
Citera
2006-08-13, 15:40
Medlem
Kafes avatar
När man tänker på det så är Mayhem ganska överskattade.
Absolut Dimmu Borgir men det är ju bara uppenbart.
Citera
2006-08-13, 15:42
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resolution
Led Zeppelin och Metallica.

Va i helvete...
Citera
2006-08-13, 16:03
Medlem
timehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Det går ju inte att säga vilka som är mest överskattade då då oftast är det ju den musik man inte gillar som man tycker är överskattad. Alla tycker olika så är det ju. Hipphopparna tycker maiden är överskattade. Hårdrockarna tycker hiphop är överksattat. Hiphopparna och Hårdrockarna tycker Kent är överskattade. Och så vidare. Själv gillar jag Metal typ allt mellan In Flames och Maiden.

Men måste väl säga någon som jag tycker är överkattad så får det ju bli Gyllene Tider.

word

Tråden kunde lika gärna hetat Sämsta artisten.

En överskattat artist är nån som får mycket uppmärksamhet och skriverier i media trots att de inte åstakommit speciellt mycket. Jag kan inte komma på nån direkt men tycker at tex Kicki Danielsson mest figurerar i media pga av att hon är fet!

Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Michael Jackson
Spice Girls
Backstreet Boys
Madonna
Och alla dom där :P

Motivera varför Madonna är överskattad? Hon har hållt på länge och haft mängder med hits, såg en dokumentär om henne och hon är en naturbegåvning på alla plan, en affärskvinna med massa bollar i luften!

Citat:
Ursprungligen postat av RubenRemus
Större delen av all reaggemusik!

På vilket sätt är reggeamusik överskattat?
Citera
2006-08-13, 16:11
Medlem
Hullabaloo87s avatar
jag tycker mötley crüe har blivigt väldigt kända fast deras musik är totalt, frånsett att några av deras riff är rätt sköna men sen att resten är skit, jag menar.. Girls, girls, girls.. vafan är det för låt =P
Citera
2006-08-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resolution
Led Zeppelin och Metallica.

Hur vågar man säga att Led Zeppelin är överskattade? Jag kan förstå att folk kallar Iron Maiden och MJ och alla andra band överskttade p.g.a. trångsynhet. Men att säga att Led Zeppelin är överskattade är bara att gå över gränsen. Det är som att säga att Hitler gjorde bra saker med judarna, Stalins arbetsläger var paradis och att Italienare inte faller på fotbollsplanen. Min käft slog faktikst i golvet när jag läste din kommentar

Någon här som vet ifall MJ skrev all sin musik själv?
Citera
2006-08-13, 17:13
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrorr
Hur vågar man säga att Led Zeppelin är överskattade?

Dom är väldigt populära och har många "newbiga" fans kanske men dom är absolut inte överskattade. Så folk stör väl sig på alla 14-åriga hårdrockarna med kort hår som kommer och älskar Slipknot, system of a down, korn OCH Led Zeppelin, wtf?

Spice Girls, Backstreet Boys, Westlife, Nsync och alla de där är fruktansvärt överskattade. Bögar med bra sångröst är allt det är. Inga övriga talanger... bara detta "I saw a girl today and I think I am in love, Girl I miss you" Ungefär?

Ska citera Westlife

"I'm missing you
Girl even though you're right here by my side
Cause lately it seems
The distance between us is growing too wide "

Tårar i ögonen.
Citera
2006-08-13, 17:17
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrorr
Hur vågar man säga att Led Zeppelin är överskattade? Jag kan förstå att folk kallar Iron Maiden och MJ och alla andra band överskttade p.g.a. trångsynhet. Men att säga att Led Zeppelin är överskattade är bara att gå över gränsen. Det är som att säga att Hitler gjorde bra saker med judarna, Stalins arbetsläger var paradis och att Italienare inte faller på fotbollsplanen. Min käft slog faktikst i golvet när jag läste din kommentar

Någon här som vet ifall MJ skrev all sin musik själv?

Varför?? Jag tycker Led Zeppelin är bra, speciellt deras två första skivor som är lite mer bluesiga. Men de förtjänar inte den enorma uppmärksamhet de får. Det fins många andra band som är bättre och då kan väl de kallas överskattade?
Citera
2006-08-13, 18:26
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergman-Wasa
Varför?? Jag tycker Led Zeppelin är bra, speciellt deras två första skivor som är lite mer bluesiga. Men de förtjänar inte den enorma uppmärksamhet de får. Det fins många andra band som är bättre och då kan väl de kallas överskattade?

Du kanske inte riktigt fattar vilken revolution Led Zeppelin var när dom kom? Eller 300 miljoner sålda album är lite fjuttigt för din smak?

Och om andra band är bättre eller sämre är totalt irrelevant eftersom det är något var och en själv får avgöra.
Citera
2006-08-13, 21:17
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crenshaw Punch
Du kanske inte riktigt fattar vilken revolution Led Zeppelin var när dom kom? Eller 300 miljoner sålda album är lite fjuttigt för din smak?

Och om andra band är bättre eller sämre är totalt irrelevant eftersom det är något var och en själv får avgöra.

Så man får själv inte avgöra om ett band är överskattat eller inte? Bara om det är bra eller dåligt? Överskattning handlar väl om hur bra ett band är kontra hur mycket upåpmärksamhet det får? Led Zeppelin har fått lite för mycket uppmärksamhet enligt mitt tycke och är alltså överskattade. Det är fortfarande ett bra band som haft stor inverkan på musikutvecklingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in