2013-11-17, 07:45
Medlem
BigFatCones avatar
Band och artister som verkar lägga ner sin själ i sin musik, typ Metallica, Maiden, Hellström, Winnerbäck, Volbeat, Green Day, Kent och andra som har räknats upp kan aldrig bli överskattade i min bok. Däremot så är alla som bara är skapade produkter som vare sig skriver sin egen text eller musik eller ens har ett finger med i sin egen image alltid överskattade.
Citera
2013-11-17, 08:30
Avslutad
Mötley Crue!!
Maken till sämre band livemässigt har jag varken sett eller hört.Jag är ett stort fan av deras 1:a skiva,2:a är väl ganska ok den också.Men sen blev det bara för mycket kommersialism.Känns som om dom har bara inriktat sig på marknadsföring och lämnade musiken i 2:a hand.

Nu finns det massor av andra band jag skulle kunna ge en känga,men det känns mer som att det blir ett inlägg som handlar om ett band eller ngn medlem som man av ngn anledning inte tål.
Senast redigerad av alfamats 2013-11-17 kl. 08:32.
Citera
2013-11-17, 10:25
Medlem
idiamindadas avatar
Springsteen - ingenting annat än en av media skapad masspsykos.
Takida/Vollbeat - är det någon skillnad på dem?
Citera
2013-11-18, 12:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Takida/Vollbeat - är det någon skillnad på dem?

"Nej, det är egentligen precis samma band. Dom har ju trots allt nästan identiskt sound".
Citera
2013-11-18, 12:55
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfamats
Mötley Crue!!
Maken till sämre band livemässigt har jag varken sett eller hört.Jag är ett stort fan av deras 1:a skiva,2:a är väl ganska ok den också.Men sen blev det bara för mycket kommersialism.Känns som om dom har bara inriktat sig på marknadsföring och lämnade musiken i 2:a hand.

Nu finns det massor av andra band jag skulle kunna ge en känga,men det känns mer som att det blir ett inlägg som handlar om ett band eller ngn medlem som man av ngn anledning inte tål.

Det är glam, musiken kom alltid i andra hand. Det gjordes för stjärnstatusen och pengarnas skull, det har väldigt många band själva gått ut och sagt.

Elvis Presley tycker jag är överskattad. Visst, rösten var fantastisk, men han skrev inte sina egna låtar. Och mycket av musiken ifrån 60- och 70-talet var genomkasst. Jag lyssnar hellre på Chucken!
Citera
2013-11-18, 13:31
Medlem
frigolitpannas avatar
U2, Springsteen, Metallica, Coldplay, Beatles, Pink floyd, Rolling stones, Eric Clapton, Santana, Guns N Roses, Bob Dylan, Bon Jovi, Creed, Nirvana, Green day, Linkin Park, R.E.M, Red hot chili peppers, Spice Girls, Britney Spears, Madonna, Maria Carey plus många fler...

Håkan Hellström, KENT, Tomas Ledin, Lena Philipsson, Carola, The Sounds, Gyllene Tider, Noice, Wilmer X, Ace of base, Nordman, Petter, Just D, Markoolio, Roxette, Lars Winnerbäck, Amy Diamond, The Ark, Takida plus många fler...
Citera
2013-11-18, 13:57
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frigolitpanna
U2, Springsteen, Metallica, Coldplay, Beatles, Pink floyd, Rolling stones, Eric Clapton, Santana, Guns N Roses, Bob Dylan, Bon Jovi, Creed, Nirvana, Green day, Linkin Park, R.E.M, Red hot chili peppers, Spice Girls, Britney Spears, Madonna, Maria Carey plus många fler...

Håkan Hellström, KENT, Tomas Ledin, Lena Philipsson, Carola, The Sounds, Gyllene Tider, Noice, Wilmer X, Ace of base, Nordman, Petter, Just D, Markoolio, Roxette, Lars Winnerbäck, Amy Diamond, The Ark, Takida plus många fler...

Lite motiveringar om dessa vill jag gladeligen höra.
Citera
2013-11-18, 20:34
Medlem
Eitzels avatar
Citat:

Det är bra att du garderar dig genom att skriva plus många fler...
Senast redigerad av Eitzel 2013-11-18 kl. 20:52.
Citera
2013-11-19, 19:20
Medlem
frigolitpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eitzel
Det är bra att du garderar dig genom att skriva plus många fler...

Kan inte gärna räkna upp alla band/artister...?
Vissa av dom har t.om. gjort några bra låtar, Springsteen t.ex. men det blir för enahanda.

Samma med Beatles, men för kommersiellt, usel trummis.

Stones var bra på 60-talet, men är överskattade likväl.

Pink Floyd är flummigt, överproducerat eller felproducerat, för mycket synt, för lite synt o.s.v.

Bob Dylan har jag aldrig förstått mig på, tar tillbaka kritiken.

Winnerbäck är en Lundell-kopia
"Jag skulle sitta på ett tåg mot Paris och låta Stockholm va " det blir för pretentiöst. Usel sångare.
Citera
2013-11-19, 19:22
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Kan inte gärna räkna upp alla band/artister...?
Vissa av dom har t.om. gjort några bra låtar, Springsteen t.ex. men det blir för enahanda.

Samma med Beatles, men för kommersiellt, usel trummis.

Stones var bra på 60-talet, men är överskattade likväl.

Pink Floyd är flummigt, överproducerat eller felproducerat, för mycket synt, för lite synt o.s.v.

Bob Dylan har jag aldrig förstått mig på, tar tillbaka kritiken.

Winnerbäck är en Lundell-kopia
"Jag skulle sitta på ett tåg mot Paris och låta Stockholm va " det blir för pretentiöst. Usel sångare.
Vad gillar du för musik? Bara nyfiken.
Citera
2013-11-19, 20:14
Bannlyst
Jag försöker gräva mig djupare inom Black/Viking och Death Metal och lyssnar inte enbart på de "överskattade" banden som Cradle Of Filth, Cannibal Corpse och Dimmu Borgir även om de har gjort sina bra låtar skulle jag aldrig säga dessa band är de bästa inom genren.
Citera
2014-01-21, 17:34
Bannlyst
U2 är utan tvekan det mest överskattade bandet i modern tid.
Springsteen är också mega-överskattad.

Boring shit !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in