2014-01-20, 00:00
Medlem
Jag ska försöka se piloten imorgon, sedan hoppar jag på erat tåg. Kul att se om serien och snacka med andra. Har gått två år sedan jag senast såg serien.
Citera
2014-01-21, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Jo, gick väl nästan ett år från piloten tills HBO skrev på för 12 till avsnitt, märks extra tydligt på AJ.
Det har du rätt i. Jag såg efter om jag kunde hitta datumen, men utan framgång. Håller med, när man först ser A.J. då han doppar i mjölken går det inte att missa. Tycker även Meadow ändras otroligt mycket, men då mellan första och andra säsongen. Läste om att Jamie-Lynn Sigler innan hade problem med ätstörningar. Tråkigt, men det avtog som tur var mellan första och andra säsongen om jag inte minns fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Jag ska försöka se piloten imorgon, sedan hoppar jag på erat tåg. Kul att se om serien och snacka med andra. Har gått två år sedan jag senast såg serien.
Såg du vid det tillfället serien till sitt slut? Jag kan verkligen aldrig förbereda mig nog för att se första avsnittet efter att ha sett det sista utan att bli förvånad över hur unga karaktärerna ser ut. Jag får alltid en liten chock.
Senast redigerad av cay 2014-01-21 kl. 01:06.
Citera
2014-01-21, 15:40
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
[*]En bild av Dr. Melfi som delvis imponerad eller förvånad och samtidigt skrämd av Tonys makt i samhället.[/list]

Den bästa scenen i avsnittet i mitt tycke är när Tony blir totalt förundrade av Dr. Melfi. Jag menar så klart när Tony berättar om sin dröm och säger att det var en vattenfågel. Då Dr. Melfi säger ankorna och då ser man verkligen hur en helt ny tankebana öppnar sig för honom. "Fan, hon har en poäng. Det har jag faktiskt aldrig tänkt på. Det här är med psykologi kanske inte är så dumt trots allt.."
Citera
2014-01-22, 22:38
Medlem
Vill bara flika in att jag såg första avsnittet och insåg att det var alldeles för nyss jag såg klart min omtitt av serien, någon månad sen eller två, så orkar inte se den igen så tätt inpå. Men ha så kul, jag lär kika in här ibland!
Citera
2014-01-26, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Den bästa scenen i avsnittet i mitt tycke är när Tony blir totalt förundrade av Dr. Melfi. Jag menar så klart när Tony berättar om sin dröm och säger att det var en vattenfågel. Då Dr. Melfi säger ankorna och då ser man verkligen hur en helt ny tankebana öppnar sig för honom. "Fan, hon har en poäng. Det har jag faktiskt aldrig tänkt på. Det här är med psykologi kanske inte är så dumt trots allt.."
Håller med dig, det där om Tonys relation till djur spelar en stor roll under serien. Jag tänker då på hur han reagerade gällande hans gamla hund Tippy, hans och tidigare även Ralphs häst Pie-O-My, Adrianas hund Cosette, boken om dinosaurier och även när han mer eller mindre "letar" efter svartbjörnen i sin trädgård.

Vad händer imorgon, tekniskt sett idag, då? Blir det en diskussion om avsnitt två, säsong ett, "46 Long"? Om någon skulle vara intresserad så är jag det med.
Citera
2014-01-26, 02:47
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Håller med dig, det där om Tonys relation till djur spelar en stor roll under serien. Jag tänker då på hur han reagerade gällande hans gamla hund Tippy, hans och tidigare även Ralphs häst Pie-O-My, Adrianas hund Cosette, boken om dinosaurier och även när han mer eller mindre "letar" efter svartbjörnen i sin trädgård.

Vad händer imorgon, tekniskt sett idag, då? Blir det en diskussion om avsnitt två, säsong ett, "46 Long"? Om någon skulle vara intresserad så är jag det med.

Sen drömmer han även att Pussy är en FIsk en fisk FIIIIIISK ζ°)))彡:.,,,,,,
Citera
2014-01-26, 15:19
Medlem
Citat:
Håller med på samtliga punkter. Jag satt själv och tänkte hur bra och tydlig introduktionen verkligen är.
  • Det ger som du säger en bra bild av Tonys vardag och allt vad den innebär. Allt från biljakter till hans relation med djur.
  • En bild av Christopher som lite av en rookie som vill ta för sig och få beröm.
  • En bild av Livia som en osympatisk och styrande mor.
  • En bild av Artie som en ganska städad person med en nästintill paranoid Charmaine vid hans sida.
  • En bild av Junior som delvis avundsjuk på Tony och underlägsen gentemot Livia.
  • En bild av Carmela och hennes relation till Tony, Meadow och A.J samt hur oförstående hon är ibland.
  • En bild av Hesh som den där veteranen till rådgivaren som jobbar bakom kulisserna.
  • En bild av Dr. Melfi som delvis imponerad eller förvånad och samtidigt skrämd av Tonys makt i samhället.

Allt det ihop, längs själva storyn, gör det nästan omöjligt att inte bli fast i serien och vilja se ett till avsnitt. Karaktärerna presenteras på ett riktigt snyggt och naturlig sätt - och det tror jag är viktigt med tanke på mängden karaktärer. Väldigt mycket som sker i första avsnittet plockas ju upp i senare avsnitt, vilket verkligen kräver en tydlig introduktion. Ett riktigt bra och intressant pilotavsnitt.

Håller med där om att Tony och de andra inte är sig lika när man ser om första avsnittet. Jag kan tänka mig att det gick ett tag mellan inspelningarna av första och andra avsnittet.

Ett citat från James gällande hans tankar om det första avsnittet var "This wasn't four pretty women in Manhattan [Sex and the City]. This was a bunch of fat guys from Jersey. It was an incredible leap of faith". Personligen ser jag hellre ett gäng feta snubbar från New Jersey istället för fyra kvinnor på Manhattan varje dag i veckan.
Tar väl upp allt jag tänkt på också
Citat:

Jag är på!
Citera
2014-01-26, 18:26
Medlem
Citat:
Såg du vid det tillfället serien till sitt slut? Jag kan verkligen aldrig förbereda mig nog för att se första avsnittet efter att ha sett det sista utan att bli förvånad över hur unga karaktärerna ser ut. Jag får alltid en liten chock.
Ja, förra gången jag kollade Sopranos så var det hela serien. Det som jag framför allt märker när jag ser om serien är Tonys röst som låter väldigt annorlunda.
Citera
2014-01-26, 20:50
Medlem
galensyrsas avatar
Hur gick det med söndagstittandet? Sket det sig direkt eller?
Citera
2014-01-27, 00:41
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Jag såg nyss på avsnitt två. Däremot så känner jag mig trött, så mina tankar kring det kommer imorgon. Godnatt!
Citera
2014-01-27, 01:57
Medlem
Jag såg avsnittet tidigare idag, har dock inte haft tillgång till datorn och skriver nu via telefon.

Avsnitten kör vi på med som innan. Jag kan göra så att jag skriver en påminnelse här i tråden från och med den här veckan om vilket avsnitt som är aktuellt, i fall någon skulle glömma bort - och blir det diskussion så blir det diskussion helt enkelt.
Citera
2014-01-29, 11:41
Medlem
Perfectscores avatar
Nu har jag sett hela Sopranos. Vem var det som ville ha tony whacked? Jag fattade inte riktigt slutet förutom att han vart popped.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in