2016-08-23, 22:48
Medlem
junazs avatar
Får absolut hålla med om att Sopranos och The Wire spelar i en helt egen liga. Breaking Bad exempelvis, kan inte jämföras.
Citera
2016-08-24, 10:38
Avstängd
Spider-Girls avatar
Jag kommer nog aldrig komma till den punkten som ni, där jag tycker att det finns serier som är lika bra eller bättre än Sopranos. Big T och de andra har vunnit mitt hjärta som inga andra karaktärer. 17 år sedan det började sändas och jag har varit fast sen dess. Men jag blir verkligen lycklig när jag upptäcker serier som iaf närmar sig Sopranos, serier som lyckas fängsla mig och där jag längtar efter nästa avsnitt. Hade en kort period med True Blood, men tappade intresset rätt snabbt. Peaky Blinders har som sagt dock lyckats där de andra gått bet.
Citera
2016-08-24, 11:24
Medlem
whosgotthecracks avatar
Den dagen jag dör så vill jag inte se mitt liv swischa förbi mina ögon. Jag vill se säsong tre av Sopranos
Senast redigerad av whosgotthecrack 2016-08-24 kl. 11:28.
Citera
2016-08-24, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whosgotthecrack
Den dagen jag dör så vill jag inte se mitt liv swischa förbi mina ögon. Jag vill se säsong tre av Sopranos

Innan jag dör vill jag befinna mig i limbo några dagar där två helt nya säsonger av TS visas. Då kan jag dö helt utan att bry mig mer.
Citera
2016-08-24, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed
Får hålla med här känner jag. Vill nog påstå att The Wire är en dimension bättre än Sopranos när det kommer till realism. Även som helhet. Däremot tycker jag nog att Breaking Bad har en speciell stil som gör den lite unikt bra.

Gomorrah och hbos gamla kåkfarardrama OZ tycker jag med lätthet kommer upp i Sopranos klass. Tycker nästan Gomorrah är bättre än Sopranos.

Men The wire har ett helhetsgrepp om tillvaron som ingen annan serie mig veterligen lyckats ta.

Oz är riktigt bra men tycker inte riktigt den kommer upp i "Sopranos nivå" Gomorrah har jag inte sett men den verkar riktigt intressant. Har råkat se något halvt avsnitt och kände direkt att den kunde vara något bra. Verkade kall och hård Blir till att börja med den någon dag. Tack för tipset!
Citera
2016-08-27, 16:00
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Oz är riktigt bra men tycker inte riktigt den kommer upp i "Sopranos nivå" Gomorrah har jag inte sett men den verkar riktigt intressant. Har råkat se något halvt avsnitt och kände direkt att den kunde vara något bra. Verkade kall och hård Blir till att börja med den någon dag. Tack för tipset!

Tips bjussar jag så gärna på min gode vän.

Oz är en smalare serie än Sopranos på många sätt, dock sett till skådespelarprestationer och filosofiskt djup i manus så upplever jag Oz som jämställt Sopranos. Även humoristiskt sett upplever jag de båda som jämbördiga.

Gomorrah och även netflix Narcos är serier som bör tilltala folk som uppskattar serier om latinska människor som är lite väl bekväma med att leva utanför vad lagen dikterar. De är inte samma som Sopranos utan har egna stilar som jag personligen uppskattar.
Citera
2016-08-27, 22:08
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Tips bjussar jag så gärna på min gode vän.

Oz är en smalare serie än Sopranos på många sätt, dock sett till skådespelarprestationer och filosofiskt djup i manus så upplever jag Oz som jämställt Sopranos. Även humoristiskt sett upplever jag de båda som jämbördiga.

Gomorrah och även netflix Narcos är serier som bör tilltala folk som uppskattar serier om latinska människor som är lite väl bekväma med att leva utanför vad lagen dikterar. De är inte samma som Sopranos utan har egna stilar som jag personligen uppskattar.

Fast gomorrah spelar i en annan liga än narcos som var ok men överlag en besvikelse. enligt mig ialf och dom flesta jag diskuterar med.
Citera
2016-08-27, 22:29
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Fast gomorrah spelar i en annan liga än narcos som var ok men överlag en besvikelse. enligt mig ialf och dom flesta jag diskuterar med.

Jo, gomorrah trollbinder ju från första stund. Narcos är annorlunda gentemot gomorrah helt klart, men personen som serien baseras på är ju en historisk person vars liv man försöker skildra någotsånär sanningsenligt, så det upplevde jag gav serien en xtra intressant dimension.
Citera
2016-08-27, 22:33
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Jo, gomorrah trollbinder ju från första stund. Narcos är annorlunda gentemot gomorrah helt klart, men personen som serien baseras på är ju en historisk person vars liv man försöker skildra någotsånär sanningsenligt, så det upplevde jag gav serien en xtra intressant dimension.

ja narcos är ju mer en semi-dokumentär, vilket gjorde den mindre spännande enligt mig. visst gomorrah är ju också baserad på verkliga händelser men betydligt lösare, samt att scampia fejden va helt okänd för mig.
Citera
2016-09-04, 12:31
Avstängd
Spider-Girls avatar
Varför har jag aldrig kopplat Johnny Ola till Junior? Jag skäms Såg om alla Gudfadern-filmerna och insåg först nu att det är Dominic Chianese!
Det är iofs möjligt att jag inte sett om Gudfadern sedan Sopranos började, men är osäker.
Citera
2016-09-04, 17:02
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Varför har jag aldrig kopplat Johnny Ola till Junior? Jag skäms Såg om alla Gudfadern-filmerna och insåg först nu att det är Dominic Chianese!
Det är iofs möjligt att jag inte sett om Gudfadern sedan Sopranos började, men är osäker.

Och Paulie kliver ur en bil i Maffiabröder..

http://4.bp.blogspot.com/-s9faAjsuDGw/UX3phxBJgFI/AAAAAAAAMo0/L6vQ1KVs7PM/s1600/Goodfellas+Paulie+Walnuts.png
Citera
2016-09-04, 17:44
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Och Paulie kliver ur en bil i Maffiabröder..

http://4.bp.blogspot.com/-s9faAjsuDGw/UX3phxBJgFI/AAAAAAAAMo0/L6vQ1KVs7PM/s1600/Goodfellas+Paulie+Walnuts.png

I det här inlägget finns en lista på alla som är med både i Maffiabröder och Sopranos, fler än man tror. Kul läsning

(FB) Diskussioner om The Sopranos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in