2013-05-29, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesper.Delgado
Någon som kan tipsa om en liknande serie? Har snart sett igenom den för tredje gången och mår lite dåligt över att det inte finns en lika fantastisk serie.
Du har ju de som alltid brukar nämnas som liknande, t.ex. The Wire, Boardwalk Empire och Oz men inget kommer enligt mig i närheten.
Citera
2013-05-29, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Saken är den att det var en film det var talan om, både de i de senaste inläggen som jag stämde in med samt längre bak i tråden där det skrevs om att en film inte var aktuell att göra.

Edit: Om ännu en säsong vid något tillfälle har varit på tapeten så har jag missat det. Om det var upp till mig så hade jag aldrig rört serien.
Ja, självklart är det bättre att inte röra serien, men om nu Chase och skådespelarna får för sig att ta upp projektet igen är ju en säsong till av serien att föredra framför en film.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Å andra sidan vad skulle en ny säsong handla om? Rico-åtalet är nerlagt? Är vi mitt i dn rättegång? Nja.
Låt Sopranos vila. I så fall hellre en prequel. Tror dock inte heller en prequel skulle fungera särskilt bra.

Vad skulle en film handla om? Samma problem där. En prequel miniserie hade jag gärna sett, kanske med Tony som 20-25-åring, eller hans farsa och Junior, behöver man inte ha med de gamla skådespelarna heller.
Citera
2013-05-29, 18:48
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Tony dog ju med 99% sannolikhet i sista avsnittet, så en film efter det skulle ju minst sagt kännas meningslös.
Har jag missat nåt eller men visst är det sista scenen när
Citera
2013-05-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Har jag missat nåt eller men visst är det sista scenen när

Du har definitivt missat något
Citera
2013-05-30, 00:43
Medlem
Haha vad ni väger in saker som är helt irrelevant. En textanalys måste utgå från vad texten konkret visar. Att han skulle dö inte dö är rena spekulationer.
Citera
2013-05-30, 06:57
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Du har definitivt missat något
Fan vad dum jag känner mig! jag såg nu på wikipedia att det är 21 avsnitt och inte 12 som jag trodde på den sista säsongen, nu blir det sopranos marathon i helgen på de sista nio avnitten som jag inte sett .
Citera
2013-05-30, 09:57
Medlem
Citat:
Fan vad dum jag känner mig! jag såg nu på wikipedia att det är 21 avsnitt och inte 12 som jag trodde på den sista säsongen, nu blir det sopranos marathon i helgen på de sista nio avnitten som jag inte sett .

Hehe. GO GO GO!
Citera
2013-05-30, 13:12
Medlem
Citat:
Du har fortfarande mycket underhållning framför dig. Jag önskar att man kunde radera sitt "Sopranos-minne" och se allt om igen med nya ögon. Jag är inne på fjärde omgången av serien nu och det känns som att jag aldrig kommer att tröttna.
Citera
2013-05-30, 23:53
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Du har fortfarande mycket underhållning framför dig. Jag önskar att man kunde radera sitt "Sopranos-minne" och se allt om igen med nya ögon. Jag är inne på fjärde omgången av serien nu och det känns som att jag aldrig kommer att tröttna.
Samma här , så jävla bra serie kan inte sluta kolla på det, såg klart på det i söndags började titta igen på måndagen är redan inne på säsong 3.
Citera
2013-05-31, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Samma här , så jävla bra serie kan inte sluta kolla på det, såg klart på det i söndags började titta igen på måndagen är redan inne på säsong 3.
Det låter skruvat men det känns nästan som att man är en del av familjen - det känns lite småkonstigt att nämna det men jag tänker inte ljuga - man känner sig som den observanta inspektorn i alla fall. Skall sätta igång "Where's Johnny" och därefter "All Happy Families" efter att jag har gjort mig lite Ziti.
Citera
2013-05-31, 18:35
Medlem
TaxMonkeys avatar
Så har ni någon favoritsäsong? Jag kommer ihåg att jag gillade den tredje säsongen bäst, men de är egentligen lika bra allihopa, förutom möjligtvis den andra halvan av sista säsongen.
Citera
2013-05-31, 19:24
Medlem
Dimaks avatar
Alla är bra men gillar säsong 1 och 5 och 6 mest, ettan för mest fina mord och säsong 5 då alla galningar kommer hem från Jointen (fängelse)

Om ni fick välja 4 pers som inte skulle blir whacked vilka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in